Sider

mandag 2. april 2012

Briller !!!!

Hipp hurra, jeg har fått meg briller ! På tide kanskje, nå kan jeg se deg bedre og kanskje kjenne deg igjen, hihi ;) Og med mine skeive hornhinner er det kanskje ikke så rart jeg har drevet å tatt bilder på "skeiva" her inne på årevis.... Huttitu ;)

............
Hva jeg skal finne på å påska..?


Lese vel!!! Elsker bøker men blir lettere deprimert når jeg er ferdig med en god bok, derfor er det om å gjøre å finne en enda bedre bok neste gang ! Og nå kan jeg atter engang lese fort for nå hopper ikke bokstavene oppå hverandre lengre ;) Sukk, at jeg ikke gjorde dette før da...

GRNN%2~1


Ha ei riktig fin påske alle sammen ;) Bildene jeg viser her er funn fra metallcontaineren på jobb i løpet av det siste halve året, er det rart den containeren er min favoritt...? Og bøkene kommer fra papir containeren, den siste boka derfra er "Bienes hemmelige liv" og jeg er litt sur for at den er ferdig lest.... Påskeklem fra brillefine GundaM


Boktips til meg kanskje...?

18 kommentarer:

Beate sa...

Nyt lesepåska! :) Tror jammen jeg og skal leite fram noe å lese på etterhvert

Linda Himlingen sa...

Hold brillan! B-)
Venter på optikertime selv, og ser ikke bort fra at det blir briller på min nese etterhvert og... ;)
Etter påske skal jeg prøve å få tatt en tur rundt fjorden igjen, for en liten skattejakt hos deg!
God påske, Gunda!
Klem

InnsidenUt sa...

Grattis med nye briller:)
Boktips ja, har mange:) Har du lest Kepler? Skikkelig spennende krim, jeg har akkurat kjøpt den siste, skal kose meg med den i påsken:) Klem fra Agnete

irene sa...

Grattis med nya glasögon! Jag måste också...
Underbara kort!!
Kram irene

irene sa...

Grattis med nya glasögon! Jag måste också...
Underbara kort!!
Kram irene

Unknown sa...

Hei

jeg kjenner den følelsen når siste ord er lest i ei god bok! AAAARGH!

Her er forslag til lesestoff. Ikke av de aller nyeste men de jeg kommer på i farten. Både til denne påska, til sommeren og høsten med. Vinteren vil jeg ikke snakke om - det er så lenge til! Ingen krimbøker, men læll:

Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede (Jan Wiese) (litt krim;-))

Miraklene i Santo Fico (D.L. Smith)

Seierherrene (Roy jacobsen)

Ut og stjæle hester (Per Petterson)

Hundre års ensomhet (Gabriel Garcia Marquez)

Dina-trilogien (Herbjørg Wassmo)

Åndenes hus (Isabell Allende)

Garps bok, Hotel New Hampshire, En bønn for Owen Meany, Siderhusreglene (John Irving)

Den merkelige hendelsen med hunden den natten, Noe til besvær (Mark Haddon)

Et godt menneske, Fritt fall (Nick Hornby)

Uår 1 og 2 (Knut Faldbakken) (nesten faglitteratur for deg)

Saman er ein mindre aleine (Anne Gavalda)

Drageløperen (Khaled Hosseini)

Hvite tenner (Zadie Smith)

Om forlatelse (Ian McEwan)

Den lukkede bok (Jette A Kaarsbøl)

Tonje Glimmerdal (Maria Parr)

Naiv. Super (Erlend Loe)

Parfymen (Patrick Süskind)

Beatles (Lars Saabye Christensen)

Med livet foran seg (Emile Ajar)

...og mange fler... ...jeg kunne ha skrevet litt om hver bok, men du får google eller ta sjansen.

Du kan google Project Runeberg. Der er det mye artig å se! Eller Project Gutenberg eller alle bøkene som ligger tilgjengelig på nb dott no

God bok, godt syn og god påske!

GundaM sa...

Kjære unknown!

Tusen,tusen takk for herlige boktips ;) Skulle nesten tro du kjente meg....? jan Wieses bok er en stor favoritt, likedan den lukkede bok ! Parfymen har jeg selvfølgelig lest noen ganger....

Men det var et par her jeg ikke har lest og de må jeg sjekke ut men Gabriel M er ikke noe for meg. Og så skal jeg google Runeberg når jeg har litt mere tid enn nu ;) Takk igjen ;)

elinAnita (eddas) sa...

Flotte bilder..ha en riktig fin påske..
klemklem

Ludmilla Zinzano sa...

Heia Gunda:-) Anbefaler deg å lese alt av Alice Hoffman og alt av Marianne Fredrikson...det er herlige, varme og finurlige skildringer av hele mennesker,- det må vel passe godt til deg vil jeg tro!! God påske:-)

Synøve sa...

At du har blikk for funn er jo ikke noe nytt - tørr ikke tenke på hvordan det blir nå når det blikket er ytterligere skjerpet he he...:) Fine gamle bøker - har endel i Tingstuo også - jeg blir så betatt av de vakre omslaga - de kunne dette med bokbinding før i tida - dagens bøker faller helt igjennom og ser ut som billig kiosklitteratur alle sammen!!!! Jeg leser Marianne Fredriksson - på nytt - hun har så mye bra ..... Ellers er det vanskelig å tipse, jeg elsker bøker med substans, ikke bare spenning.... Klem fra vinterlandet Todalen

KATE ♥ sa...

Nettop ferdig med Linda Olssons:
Din godhet.
Nå leser jeg noe helt annet:Vidunderbarn av Roy Jakobsen.
Har det på samme måte som deg...det er ille når en god bok er over.
Derfor har jeg alltid en bunke med gode bøker på nattbordet.
Min elste datter er inne i siste innspurt på Mastergraden i Nordisk litteratur ( JUHU..min datter er snart Lektor, høres litt gammelt ut;) )Så hos henne får jeg mye inspill på gode bøker.
God påske!

Petra Eriksson sa...

Vackra bilder!

Unknown sa...

Hei igjen, Gunda.

Jeg skjønner ikke hvorfor det står "unknown" på meg. Skal finne ut av det ved anledning.

Vi kjenner ikke hverandre men jeg er kunde hos deg på Bruktbo når jeg har anledning på turene mellom Trondheim og Inderøy. Det er bestandig trivelig!

Du har jo så mange kunder. Flere stikkord om meg er "dobilde" og var hårløs;-)

Skal gi meg til kjenne neste gang jeg stikker innom.

Beste hilsen

Kirsti

Mandy Lou sa...

Gratulerer med brillene! Jeg tør absolutt ikke innrømme at jeg kanskje muligens kunne gjort meg nytte av et par briller selv. At jeg har blitt så gammel at synes er i ferd med å forandre seg. Neida, neida. Svever rundt i min egen rosa sky enda noen år.

Mor Inger`s hus sa...

Deilig å se livet fra rett vinkel :)

Ble jo litt nyskjerrig på hvor du jobber, som har tilgang til disse containerne.

God påske, og god lesning.

Klem

Liv Elin sa...

Books are food for thought :) æ låne det underste bilde ditt, d va vældi fiiiint! Kos dæ i påska!

Tulip sa...

Så heldig du er som har tilgang på alle skattene via jobben...Men problemet må velvære å holde igjen, og ikke ta med alt hjem!?

Kult at du er blitt brillefin:)

Hilsen brilleTulip!:)

Landcharm sa...

Gratulerer med et nytt syn på tilværelsen. Ønsker deg en fin påske med masse kos, avlapping og lesing.