Sider

søndag 20. januar 2008

Garden nostalgica . . .

Det er søndag og jeg ble nostalgisk.... Fant disse to pappmasjè fatene på loftet idag. De jeg lagde før vi flyttet fra byen, min herlige lille hage i byen...Sukk.
Hagen kunne jeg ikke ta med, men noen minner kunne jeg lage.
Pressa blader og blomster utav noe av villnisset. Lagde fat og bolle i pappmasjè, limte de tørkede plantene på og lakkerte det hele tilslutt. Satt under den store, herlige blodbøka mens jeg holdt på med dette...Nå ser jeg lakken er begynt å gulne...Vintage...
I en av nabohagene bodde det en kvinne vi dro ofte på turer sammen og lo godt av alle våre påfunn... safarier...Med eller uten spade...Klikk på hagen eller klikk på fotobloggen hennes, vel verd å se på ;)

Bare noen tanker en søndagskveld, på tampen av uka...

Jeg har vel modnet og funnet meg selv, kommet "hjem" på et vis. Å skape gjør meg glad, jeg finner inspirasjon og glede. Energi...Kjenner jeg lever og føler jeg er til...

Ha en fin uke der ute alle som en ;0)

Takk


12 kommentarer:

Alex sa...

Så fine fat...Du slutter liksom ikke å innponerer meg du Gunda.
Du er en person med dybde...trodde ikke du var så....alltsidig da jeg ble kjennt med deg.
Natta ;)

Alex sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Alex sa...

Masse skrivefeil....Sorry...så kjedelig å rette.

organic-lizzi sa...

Herremin så fint fat!!Du er jammen allsidig..Fin måte å samle et minne på..
Så var det det kontonr.da:-))
Nydelige bilder på bloggene til din tidligere nabo.Du får hilse å si det.Gikk jo ikke å legge inn kommentar..
Natta til deg,og kjempestart på en ny uke..
Stor klem fra randi

GundaM sa...

alex- jeg er vel ikke så flink til å snakke for meg ... Litt beskjeden der, men her i blogglandia kan jeg jo tillate meg å ta av litt da;)

Hoppla!

Randi-ja, Kathrine er kjempeflink på alle områder skal jeg si deg!
Men du kjenner jo kunstnere, hun vil ikke ha kommentarer i bloggen ei heller kommentere inn her...

Hei der Kathrine;) Hi, hi all reklame er bra reklame!

organic-lizzi sa...

Har ikke sett hvit engel jeg..
Prøvd å lete..
Men av de to andre må det jo bli den med fjær:-)
Kos dag & stor klem Randi

Ida sa...

Du inspirerer og gleder oss andre også GundaM. :)
Takk for hagelinken. Har kost meg ved synet av alle de flotte bildene og vakre blomstrene nå. :)
Fin fin og kreativ uke til deg.
Klem.

Anemone sa...

DU !!!

Jeg så denne i dag og tenkte YES!!
Skjønnte hva jeg tenkt du også...

http://mitashjorne.blogspot.com/2008/01/lanterne-og-noe-nytt-i-butikken.html

...og nå ler jeg så jeg nesten detter av stolen her :-)))))))

Whoopsi Daisy sa...

Stilige fat. Jeg er imponert over alle mulighetene du ser. Gleder meg til å komme til hytta og samel litt rekved og se nye muligheter for det slitte og værbitte.
Jeg har tatt utfordringen din og sendt den videre. Gøy med slike utfordringer, me like.
Ha en god uke,
klem fra Whoopsi Daisy

GundaM sa...

ida- så flott at jeg inspirerer! Da blir jeg glad ;) Liker å gi og å ta...

anemone- artig du ja;)))Skjønner alt hva du mener jeg...

whoppsy daysi- flottt at du tok utfordringen. No må jeg inn og kikke hva du har svart da! Bli bedre kjent lissom;)
Har du hytte ved sjøene kanskje....sukk.

organic-lizzi sa...

Tuuuusen takk:-))Den var bare helt nyyyyydelig:-))
Får jeg lage et innlegg med bilde av den?
Kos dag & stooor klem Randi

Kathrine sa...

Ja husker du alle turene.. Kan sitte under Plommetreet på steinbenkene der og tenke på hvor tunge de steinene var da vi lesset de inn i Volvoen. Og da vi på samme turen(?)rota rundt i skogen etter flotte bregner til hagene våre. Eller alle de gangene vi kryssa leikeplassen mellom våre to hager med trillebåre og bytta planter/blomster...En blir nostalgisk av mindre ja.
Riktig god helg til deg, du kreative sjel.
Klem Kathrine