Sider

lørdag 8. mars 2008

En benk i solen, en benk i vinterland

Fikk lyst til å vise dere noen bilder av denne kolossen av en benk vi har har i hagen.
Planen var vel egentlig å prøve få den inn til vinteren, inn i stua men der sa min kjære nei...
Og diger og tung som den er makter jeg jo ikke ta den inn selv. Men flott i hagen er den jo da!
Her over er lillebror villig modell for mamma sin;) Og stettfatet mitt begynner kanskje noen av dere å bli lei av, men det er noe av det vakreste jeg har så med på bildene er det ;)

Husker den dagen jeg fant denne kolossen liggende nede i fjæra.... Heldigvis var min mann med og han sa -Ska du ha den med..?

-Ja, men vi får den jo aldri opp i bilen da, sa jeg.... Men min kjære visste vel at denne måtte bli med hjem om ikke ble det lengsel og sutring etterpå, så bilen ble kjørt så langt ned som mulig og min store, sterke mann løftet den opp og inn!

Hva den har vært i sitt tidligere liv det aner jeg ikke, men en gang har den vært rød kan man se.

Kanskje har den vært en del av et digert skip... Eller noe på en brygge...? Kanskje en trapp...?

Aner ikke men flott er den der den står. Påmontert hjul, skikkelige kraftige hjul og den kan flyttes på hit og dit på terassen. Ferdig impregnert av saltvannet,sanden og bølgene som den er!

Tar du deg entur i fjæra kanskje finner også du en skatt som min...?


8 kommentarer:

frk. vims sa...

for en herlig benk! kan ikke skjønne at mannen din ikke vil ha den med inn! hehe mannfolk ;)

Kan tenke meg at min far pruta ja. hihi. han er drøy på det der. fått oppleve noen morsomme episoder pga prutinga hans :)

Er litt bekymra for føret oppover. Skal kjøpe sånn hurtigkjetting til uka, slik at vi har noe i tilfelle det blir ravgæli føre. Kjører piggfritt vettu. Trenger jo ikke pigger her på østlandet som er snø og frostfritt så og si hele vinteren!

Ønsker deg ei fin helg!

Så sees vi til uka :)

Anemone sa...

Tøffere enn toget !!!

Her har jeg hatt et skippertak i heimen, men nå skal damen ut !!
Måtte bare lage et innlegg, og så fortelle deg om at jeg drømte om oss i natt. etter å ha kommentert nermere 70 innlegg om himmel i går, og du og du en kan jaggu bli bra lei av soloppganger og solnedganger også ja... Er det da rart en drømmer om blogglandia på natten ???

Vel, drømte i alle fall at du på en "Bro dag" publiserte bilde av broa for fly !!! for det har jo du kjære venn :-))
Det kom folk reisende fra hele verden for å se på dette klenodiet, og mange av oss bloggdamer ble ansatt for å holde styr på asiatere med kamera !!!

Slå den du :-)

kathrine sa...

Dette er den flotteste benken i hele verden!!! Ser på den hver gang jeg er til deg, hadde den bare ikke vært så himla tung...Hmmm..Ikke lett å snappe med seg nei. Og om den nå blir borte, veit du hvor du finner den. Nei da, bare tuller, men ønsker meg JA!

I dag er det så flott vær ute. Snøen smelter og våren er på vei. Ha en fin helg.

Klem Kathrine

Berit sa...

Den var vikrelig flott, og så smart det var å sette hjul på!!!
Ønsker deg en fin helg!

Berit sa...

Den var vikrelig flott, og så smart det var å sette hjul på!!!
Ønsker deg en fin helg!

Alex sa...

Takk Snuppa :)

Allt du lager er lekkert syns jeg....hadde æ vært rik hadde æ betalt masse for alt du lager !!!!

Alex sa...

Det går nok bra !!!Med boka. Får den igjen senere vet du.
Venke Knutson satt å drakk kaffe og spiste kake. hun syntes jeg hadde masse fint !!!

Beate sa...

Jeg kommer til å se etter en sånn overalt hvor jeg reiser heretter ;)