Sider

lørdag 8. mars 2008

The Lamp ;)

Idag, på mangel av noe annet å gjøre febervarm og gretten tenkte jeg å rydde på arbeidsrommet...Masse små driv-ved kvister lå og slang og selvfølgelig prismer men de ligger jo i et oganisert kaos igrunn. Ett par ikea lamper, kjedelige som bare det stod også der oppe på arbeidsbenken og rydding ble utsatt til neste gang ånden kommer over meg;)
Hull ble boret gjennom noen av disse driv ved kvistene og tredd nedover lampefoten stakkars...
En egnet lampeskjerm til denne lampa hadde jeg vansker med å finne, kanskje kommer den når feberen letter...? Lampa ble satt i vinduskarmen, men nei.....

Så opp på skapet med den, men neeeeei.... Ikke der heller ;(
Kanskje passer den i vinduskarmen på the master bedroom...? Hm, nei ikke der heller...
Enn på stua da..? Ved den digre sofaen...? Hmmm, tja.

Ser nesten ut som om den står der og rekker ut hendene og skriker;

Anemone kom og hent meg !!! Jeg er ikke to men . . .

The End .

17 kommentarer:

organic-lizzi sa...

Fy søren så fin den ble!!Ikke det at jeg er det minste overrasket..
Benken på forrege innlegg er grunnlag for noe jeg sjelden/aldri er;nemlig misunnelig..Fantastisk..
Stettfatet var skikkelig tøft det også,men det har du vel ikke laget..
Ta en tur i fjæra!!Den som hadde det:-)Her er det rett og slett Oslofjorden..Men var på Larkollen for noen dager siden,og var superlykkelig for jeg fant masse skjell..
Kos søndag i morgen& stooor klem fra Randi

Whoopsi Daisy sa...

Så stilig den lampa ble. Hvor tar du ideene dine fra? Jeg er målløs, nok en gang.
Det vittige oppi det hele er at jeg har dagdrømt om sånne runde steiner i dag. Jeg har lurt på hvordan jeg skulle klare og borre hulle i dem og få de ned over en lampe slik som du har gjort. Det er da mye lurere og bruke drivved kan du skjønne. OG benken din.... kjempe sjarmerende. Skjønner du har en mann med muskler ;o)
Ha en god søndag
Klemmer fra Whoopsi Daisy

Whoopsi Daisy sa...

Nei sååå vittig. Nå har du vært på besøk mensjeg stakk innom hos deg. Hadde jeg vist det skulle nå kaffen vært klar :o)
Jeg har faktisk rukket og legge ut et nytt innlegg, rett etter du var inne. Du får ta oppatt tur'n :o)
Og: jotakk alt er bra.
Klem :o)

Marie sa...

Tøff lampe sjølv om han er åleine stakkar.

Takk for helsing :)
God helg til deg også :)
Klem

ANNA-LYS sa...

Woooooow !!!!!

Snygg design!
Du är en ekologisk designer, sånt älskar jag!!!!!

Tack för helghälsning, jag blev jätte-jätte-glad :-D

Önskar Dig en fin helg!

PS. Jag diggar inte A.C. heller, jag väljer musik efter lyrik samt att den fångar mitt humör ;-) DS

Hörs, märks det att jag är arg?
he he

Anemone sa...

Så tøff den ble da, en vakker liten skulptur i grunn :-)

Kjenner kreativiteten kommer over meg jeg når jeg ser slike bilder, og ennå er ikke kroppen kommet ut av søvnen skikkelig ennå.
Skal poste en annen måte den kan lages på også, så kan du se, og kanskje gir det deg noen ideer også...

Morgenklem herfra.

RuneE sa...

Jeg skal gi deg en trøst:

Min eldste datter tok grunnfag i arkeologi. Jeg pleier å si at det var etter å ha sett sin fars skrivebord.

Tante Mimmi sa...

Hei!
ÅÅÅÅååååå! Her har eg aldri vert!
Tusen takk for besøk på bloggen min! Då måtte eg tilbake å kikke!
WAW!! Eg er heilt satt ut!
Vanvittig fine bileter! Og veldig i mi ånd!! Eg kjem att, og linkar deg om det er ok!!????
Mimmi

Evami sa...

Hvis det å være febersyk og gretten gjør dette med kreativiteten din...... I`m impressed...

Dette er noe av det kuleste,stiligste og råeste jeg har sett på lampe-fronten på ei stund:)

Du er jo en spennende designer du......

Og den benken din.... Den kan man jo bare drømme om.....

God helg til deg og gutta dine:)

Anemone sa...

Nå kjære venn kan du se en annen alternativ måte. Og tenkte at vi sammen kunne lage en lampefabrikk sammen, for jaggu er det ikke stort å finne i disse kjedebutikkene. Du har driv ved, og jeg kjenner en elektriker som attpåtil har en SKJØNN rumpe !! Snakk om team !!

Vel, som du ser i noen av mine siste innlegg, f.eks de to lampene ved siden av den døren der, eller f.eks. de tillangstakede lampene på det nederste soveromsbilde. Det er drømmen min om dagen, er de ikke bare helt lekre ???? Kunne faktisk vært opp mot en meter lang !! Men finner jeg noe liknende ??? NEI!!!
Er det rart en ønsker seg sveisekurs ??? Blir noe så inn i natthampen irritert over at jeg ikke fikser dette. nesten så jeg har lyst til å gå på frierføtter til ett eller annet mekanisk verksted. tenk deg to lange skalnke rør med RUST, en liten flat plate nederst, der ledningen godt kunne kommet ut gjennom et hull nederst på stangen.... for så å plassere en liten kremhvit skjerm på toppen !!! Sukk mitt hjerte, som snart er i ferd med å briste her bare tankene svirrer i mitt hode.

Vel, trenger avkobling !! Skal på verandan i varmen for å lage "grind" eller bur for en plante av de greiene jeg fant i går. med kaffekoppen i den ene hånda og ståltråden i den andre. deilig...

Håper formen din er bedre i dag min venn.

GAWO sa...

Den lampen står ensom og ønsker seg venner
jeg vet om en blogger vi begge to kjenner
be henne om selsap så skal du få se
at 2 er vel greit men det beste er 3!

*Klem*

frk. vims sa...

hihi, ja vi kan late som ;)
jeg føler meg ikke dum nå lenger da. bare da det gikk opp et (lampe)lys for meg hehehe

kathrine sa...

Ja du. Du overrasker ikke meg nei. Dette har jeg venta på. Og så flott den ble, lampa. Ikea har elendig utvalg av lamper, går fort igjennom den avdelinga. Du skulle vært designer du!!
God kveld. Kathrine

Berit sa...

Du er da bare så dyktig, og i feber-rus tilogmed!!!
Du skal ligge under et pledd og slappe av når du er syk, det sier jeg med streng stemme til deg!
Jaja, håper det går bedre med deg, du er en reativ sjel som sikkert ikke finner roen under pleddet alikevel....
God bedring, GundaM!
Varm klem herfra.

Sister Bonde sa...

Du er simpelthen for god med det drivtømmer. Vil gerne bestille 2 stk. til sommerhuset ;o)

Tea sa...

Utrolig kreativ lampe - den ble jo superfin! :) :)

Alex sa...

Så tøfft da ;) Ja hvor skal du ha den ovnen da...Kanskje i hagen....lampa var retro kul da !!!

Har du ikke bildet av skapene da ? kanskje jeg skulle ta meg en tur på torsdag . Da har jeg fri ? Skal du ikke der da ? Kunne ha dratt på jentetur vi !!!