Sider

tirsdag 13. mai 2008

Enda et smykke til min hage...

Da er endelig avlastningsbordet ved tvèn satt ut under guds åpne himmel og det føltes deilig;)
Nå skal det få stå der ute hele sommeren og kose seg ved løpstikka og de andre urtene. Bjørnerota, timianen, gressløken og etasjeløken.
For ikke å glemme rabarbraen!

Rett og slett to kraftige driv ved stykker det er kuttet spor i for så å sette en tykk glassplate i.

Under her har jeg brukt fire trestykker til et litt mindre og lavere bord.

Det er så deilig sitte under taket jeg fikk min snille mann til å montere for meg;) Det gamle blåste bort i fjorhøst så nytt måtte anskaffes. Nå er det forsvarlig sikret, men vinden her oppe kan være ganske så kraftig.... Rar som jeg er elsker jeg faktisk vind og ruskevær og jeg da ;) Deilig




Mange ganger må jeg faktisk be min kjære mann om hjelp til mine mange prosjekter slik som her med dette bordet da det var absolutt nødvendig å få det 100% beint.

Jeg vet kjære deg at du av og til syns dette er litt på kanten noen ganger, men hjelper meg det gjør du åkke som snille deg ;) Tusen, tusen takk !

Så vil jeg ønske dere alle som legger inn så positive kommentarer til meg en riktig fin og produktiv uke til dere alle sammen! Skulle ønske dere bodde i nabolaget så kunne vi tatt en kaffekopp eller et glass vin her i min lille hage!


19 kommentarer:

Tante Mimmi sa...

ÅÅÅÅÅ, såå stiligt! Det må væra eit eventyr å gå rundt i hagen din! Kor mange år har du brukt på å bygge den opp?? (Svar lenge,lenge!) Min hage er også eit eventyr..men ikkje av den festlege sorten... Når me kjøpte huset var det ein støypt terasse som måtte vekk..den dunka me ned, og...ja der ligg den i ein skråning i hagen.. grusom!
Så når eg er lei av å kike på min utan att det skjer noko er det veldig godt å gå inn å sjå på din!!;)

GundaM sa...

Tante Mimmi- vi har bodd her i fire år og hagen var nydelig da vi flytta hit. Desverre hadde hun som bodde her sin mor til å ta hagestellet og jeg fannt ut at også jeg måtte anskaffe gartner for å holde den ved like.

Derfor har mange arbeidsomme blomsterbed måttet vike plassen for noe enkle stauder. Plantet tett i tett. Og så setter jeg ut "møbler" som blikkfang der det er litt tamt, skaper rom og spenning.
dagene er altfor travle til at en kan sitte på knær og luke...Desverrre;)

Ida sa...

Ja. Det skulle jeg ønske også. I så herlige omgivelser hadde nok alt sammen smakt ekstra godt! ;)
Bordet er STILIG! :)

Storeflittig sa...

Ohhhhh:) Et smykke, et lite kunstverk, fra naturen og gunda-madammen:)

Miamor sa...

Diggbart ! Du er en KUNSTNER!!!


Men nå er det natt!!!
Skal du og Nilla drikke kaffe der da... jeg og vil....

Kathrine sa...

Å. den som hadde hatt en sånn mann da du...

Kine sa...

Så flott!!Er helt oppslukt av hagen din jeg,selv om jeg er sløøøv med å kommentere,er jeg innom nesten hver dag:) Det bordet var jo kjempeflott,hvordan i alle dager kommer man på noe slikt?Kreativ er du iallefall!Tenkte jeg skulle ta bilder idag,av min hage,og slikt,men det pøøøøser ned:/ Ha en flott regnfull dag;)

Marie sa...

Stilig! Du er så kreativ og flink! Eg er så imponert over alt du tenker ut og set ut i livet!
Så kjekt å ha ein mann som hjelper til når du treng det.

God vårdag til deg :)

Randi sa...

Vin...kommer tvert jeg........;-)

Ja da vil jeg sitte ved det glassbordet...og ikke under det...som jeg ett sekund trodde du mente (taket din mann hadde laget til deg)....hihihi. Det var helt lekkert det bordet. Jeg er skikkelig imponert over hva du får til.

Jeg fryser fortsatt...NÅR kommer solen og varmen?! :)

Ha en fin fin uke.

Klem

Marit sa...

Søkki ta, kor kreativt! Det var kjempesmart! Også er det ingen som har likedan som din. Helt unik med andre ord ;-)

Ha en fin onsdagskveld.

Evami sa...

Det bordet kunne godt få blitt mitt nye stuebord:)

Skjønner ikke hvordan du kommer på alt,men du inspirer meg da:) Får lyst på sånt bord,den benken din er bare så digg:) Og det er kjekt med snille menn:)
Regner med at han en snill kjærest også,så da er det lett å være med på dine kreative krumspring:)

SÅ krysser vi fingre for bedre vær på 17.mai... Nabo`n påsto at det skulle sludde,så no må jeg inn på yr og sjekke....

Ha en fin kveld:) Klem Eva

♥ H@rmoni ♥ sa...

Herlighet så stilig!
dette bordet var jo knalltøft! :O)

Nilla sa...

Jeg kommer:)
Får invitere Miamor også, så blir det vel skravling og hage- og containerprat tenker jeg.
Vin passer best tror jeg.
Hihi!!!

Heldige deg som har en TÅÅÅÅLMODIG og "hent" mann. Hils`n fra meg.
(klø-klø-klø)

♥ H@rmoni ♥ sa...

Velfortjent award til deg på bloggen min!
:O)

organic-lizzi sa...

Vakkert..vakkert..vakkert:-))
Skulle gjerne knipset meg til Trøndelag og drukket morgenteen min med deg..
Herlig dag & stooor klem fra Randi

Ida sa...

Innom for å si GOD 17 MAI (på, forskudd, ja ;)!
Hipp hipp hurra!

Evami sa...

Heia!

Det ligger en liten ting til deg på bloggen min:) Klem Eva

Kathrine sa...

Hmm...Nå er jeg redd du sliter deg ut kjære. Vær så snill, som du jobber da :O Pass på. Bare et lite utbrudd etter e-posten i går...

Klemz fra Kathrine

Og det bordet, ja du veit. LYST PÅ!!!

Lappesola sa...

Utrolig stilige bord.
Hilsen Lappesola