Sider

fredag 20. juni 2008

Det er helg igjen

Værsågod, ta deg en bit sjokolade;)
Lagt på en driv ved fjøl oppe på min farmors gamle, slitte og falma duk. Tenkte vise dere noen rariteter i hagen her nå... Skrustikka mi f.eks ;) Har du sett en skrustikke med en tallerken i før...?Neppe, men kommer du hit inn ser du den på betongbordet mitt sammen med en gml kjøttkvern med noe annet i...
Et stilleben av driv ved, rett og slett herlig å se på for den som liker slikt ;)
Her ute under paviliongen (nr 3...) sitter jeg nå å blogger. det er så herlig å kunne sitte ute om kveldene! Takk for fiberkabelen som kom i vinter, selv om det er endel ekstra ledninger rundt om.
Og dette her under..? En gammel kran? Jøss, hva skal jeg med den da tro. Har hatt den liggende i garasjen i et par års tid her nå, så nå er det på tide å sette den i "jobb" og;)
Kikk i kattebloggen min om du lurer på hva det er om du ikke allerede skjønner det da;)
Ha en flott helg der ute damer!!!

23 kommentarer:

Kathrine sa...

Skrustikka mi er flittig i bruk uten tallerkner i:-)) Borre, borre...Så gøy å borre!! Tenger kanskje en liten en til tallerkenstøtte jeg og.
Men nå har jeg vakre gamle dørhåndtak jeg må finne på noe med. I messing og tre. Søte! Noen ideer?

Herlig utevær ja. Kos deg videre:-))))

GundaM sa...

Kathrine- bor et hull i ei gml fjøl og sett håndtakene oppi der som kroker...Hihi, kanskje støvelstativ...Ikveld begynner jeg finne kreativiteten igjen, bare så synd en har ting en må stille opp på.Men det kommer en tid;)

Kathrine sa...

Tenkt tanken ja. Skal ta dem med på hytta og bruke de til kroker til å henge ørten fiskevesker på! Eller alle knivene ...
Sammen er vi dynamitt...osv:-)) Æsj, at du bor så langt unna da.

Klem:-D

Anemone sa...

Jøss !! du styrer på du også ser jeg... Kjærringa her er helt feridg nå når det begynner å li mot midnatt. Og DET er faktisk etter en fridag i dag. Sto opp full av energi, og har jobba og kost meg både uten og inne. kreativiteten mangler det ingen ting på her nei. Har hengt opp "redskaps list" over utegrillen i dag jeg da, og for at det skulle stå helt i stil måtte så klart en rusten spiker bankes inn, og tror du den gikk i arma på meg da!!! Måtte styrte inn i dusjen (på et gullende renvasket og stæsjet bad) blodet sprutet, og rust!!, tenkte jeg, går nå HELT til hjerne på meg nå, blir min død. Men over nå, og rur på plass.

Topp vær for meg dette, 28 grader og lettere overskyet. En kan pusle rundt og bare finne på tull. Begge mannfolka her er på livet i kveld, så når "katta er borte" hamrer og snekrer mor!! ingen kan protestere da :-)))

Flott helg til deg enn så lenge, og sov godt.

Trønderpia sa...

Hei!

Herlige bilder!
Og alle katter burda ha sitt eget spa, bare så det er sagt :)

Jammen meg er damen kjendis i Adresseavisa i dag også=)
Blir nok snart satt opp sightseeing-busser til hagen din.
Fin repotasje var det.

Ha en strålende helg, Gunda

Klem fra Vibeke

GundaM sa...

trønderpia- Hihi, busser du lissom;) Men hadde en kar her enkveld som ringte på og spurte om det var greit han kom inn og kikka ja;)

Monica sa...

Herlige bilder som vanlig:) Heldig dere som har finevær. Her regner det enda... Bildene på siden i bloggen min er utsikten vår mot nord. Bak fjelltoppen ligger barndomsbygda mi. Takk for kommentaren, og god helg til deg også:)

sol&bolig sa...

Utruleg kjekt å se på bloggen din, du har så mye flott kreativitet. Tallerken i skrustikke ja, det har eg aldri sett, men artig! Måtte jo inn på kattesida di da......stilig... Heldig den katten din! Forrige innlegg om lupiner: Eg planta ein gang ein kvit lupin, men året etter var den forsvunne, det samme skjedde med ein gul som eg planta. Ane ikkje koffor! Men de lilla og rosa vokser og sprer seg. Ha ei flott og kreativ helg!

Ida sa...

Takk. ;)
Kos deg i hagen din og ha en god sommer. :)
Klem fra meg.

Stine ☆ sa...

Du har så mye fint og artig i hagen din! Og den uteplassen under paviljongen er jo bare helt fantastisk!!

♥ H@rmoni ♥ sa...

Stilig kran og fint med tallerken i skrustikka! Søte pusekatt bilder!
:O)

GOD SOMMER!!
:O)

Miamor sa...

Spa ja,,tenkte det nok...Har du noe tilbud for oss andre da???

Vil gjerne komme på hagevandring med innlagt SPA-pause!!

Må spar på Adressa da, så æ å får sjå ka dæm fortelle om dæ...

Betty Boom sa...

Sykt tøft! Men du! Det kan hende at du har mannlige lesere, du skriver: God helg damer. Iallefall: God helg til deg !

moseplassen sa...

som vanlig er du et oppkomme av deilige ideer og flott gjennomføring :)

Alex sa...

Regner med åat du holder på å kose deg i hagen :)

Forsett med det du :)
Ha en kjempedag !!

Miamor sa...

hallu!
har du sjekka nettipsene fra Storeflittig i siste innlegg?

tenkte det kunne være noe for deg du skapersjel!!

Hvor finner du forresten all den drivveden?
Sjekker i fjæra stadig , men finner jeg noe...nope!!

Ha ei fin uke!

Tulip sa...

Alltid like morsomt å kikke innom bloggen din!

Så idyllisk uteplassen din er(der den grønne stolen står.)
Ser nesten ut som en sydlandsk bakhage! Deilig!!

Min verden sa...

ÅÅÅ - takk. Passet bra, selv om jeg hadde lovet meg selv å drøye sjokoladen litt. Krana var knallfin. Hvor gjør du av alt du finner ???? - hmmm. Ha en fin uke. Hanne

Tante Mimmi sa...

Hei på deg! Min medsamansvorne!!! Eg forstår knakande godt at du ikkje kjem deg avgarde- eg skal teikna og fortella og forklara når eg er attende!:) Håpar det blir bra- har skyyyyhøge forventningar!!! Eg lurar på ein ting: Har dåke alltid fint vær??????? Bileta er så vakre og trolske og stemnigsfulle og ....ja!
og med snev av herlegt varmt sumarver på alle! mmmm...
Og så utruuulig kule stilleben! Det er så godt å kose seg slik når ein dreg innom deg! Eg nyt det! Og eg ler og eg kosar meg! Drøyme meg vekk! Akk ja! Men småpiene gaular- best å stikke! "På gjennsyn"
MImmi

organic-lizzi sa...

Lekkert..lekkert..lekkert:-))))
Kos dag & Stooor klem fra Randi

Anemone sa...

Måtte bare innom for å ta en sjokoladebit til .-))) De firkantede der, med toffe inni osm du vet...

Marie sa...

Kreativiteten din vil ingen ende ta, hehe. Du er ein sann kunstnar!


Eg blir nok ikkje så aktiv på bloggfronten framover. Eg fekk heilt uventa sommarjobb i barnehagen her, skal jobbe fullt til 11.august. Jentene mine skal vere heime på ferie framover og i tillegg har eg hagen. Men eg kjem nok til å stikke innom med ujamne mellomrom.

Ha ei fin veke :)

Miamor sa...

Hei du damen!!

er du der???
SOvna på terassen??