Sider

tirsdag 24. juni 2008

Mitt blogge-stilleben ;-)

Heia, lenge siden sist. Har hatt travle dager, ting må gjennomføres. Kjedelige ting. Da er ikke jeg i mitt ess og drømmer om ting jeg skal gjøre som gir meg noe... Det værste er at jeg knapt har hatt tid tid å drømme heller.
Igår, før jeg gikk til sengs følte jeg så for å gjøre noe kreativt at jeg tok fram støvkluten, tok bort alt jeg hadde på lille bordet mitt i stua her og omorganiserte litt ;)
Se, den vakre tandre fuglen, brettet av papir som sitter der! Den har jeg fått av Storeflittig og setter veldig stor pris på den;)
Det vakre trykket der bak av engelen har jeg fått av en annen vakker engel; Randi som takk for noe jeg sendte henne;) Har enda ikke funnet passende ramme, syns egentlig den er fin uten. Sart...

Den lille bollen i gull midt på bildet er lagd av en gammel blonde gardin jeg har fra min farmor. La gardinen i tapetklister og lot den så i en liten form. Etter den tørka spraymalte jeg den i gull. Ikke helt fornøyd med resultatet, tror jeg hadde litt hastverk.

Et vakkert stilleben i min ånd. Håndlagd, sart...En liten gave fra noen der ute...En slipt grein fra fjæra, et gammelt skrin fullt av rust... Noe for øyet å hvile seg på når en trenger litt pusterom fra alt der ute;-) Ser nå jeg skulle hatt en skål med blmster i! Etterpå skal jeg løpe ut i regnet og klippe av en peonblomst;)

Klemz til dere alle!

14 kommentarer:

fru Pink sa...

Så nydelige bilder, de kan jeg bli sittende lenge å bare se og se og se på!!

Monica sa...

Nydelig!

Hulda sa...

Veldig fint og spesielt stilleben. Likte så godt fargene og alt du kunne fortelle om det. Nydelig den papirfuglen, så herlig mønsterpapir den var lagd av.

Line sa...

Herlige bilder!!

Alex sa...

Du er en ener i å lage stiben da ;)
Det blir vakkert uansett når du har laga det. Vdder på at du er den eneste som kunne lage noe vakkert av 12 doruller.....
Kan du ikke prøve det ....så for jeg se ;)

posidriv sa...

Nydelege ting - vakkert kombinert!

Nilla sa...

Dette kan du Gundam:)
Skulle gjerne hatt noen av ideene dine....
Var ute og hang opp Humla litt jeg. Herlig; i iskald vind og styrtregn!!!!
Faken hvor blir varmen av slik at vi kan sitte ute og pludre å prate om hage, blogg og sånne viktige saker??

jorunnslilleverden sa...

Et nydelig stilleben du har laget. Og det blir ekstra spesielt når det ligger en historie bak tingene! Det er sant som du sier at noen ganger trenger vi bare noe pent å hvile øynene på :o)
Ha en fortsatt fin kveld!!

Anemone sa...

Sannerlig godt vi har hverandre og hente litt inspirasjon av, for her er den egentlig på et lavmål for tiden :-( Tusen ideer ja, men ikke hverken overskudd lyst eller energi til å sette noe ut i livet.

Tror jeg snart tørner over dette værbruket !! Fader ta, det bare må bli forandring snart. Er jo bitende kaldt også jo !! Litt regn har som regel aldri vært et hinder for meg, men 7 grader da gitt, og regn på tvers !! Tenkte på det på sykkelen til jobb i dag i "bunaden"; fleese jakke med regnjakke over, og langt nedover "haue"; samme kostyme midtsommer som januar "oppi her".

Som jeg sa på jobben i dag, i kantina spisende på et lysebrunt hardkokt egg; Denne høna har skjønt det !! Hjem igjen etter en charter tur til Rhodos, der hun har hatt seg med en mørk vakker greker !!

Her sett ein bleikfeit gubbe i sofan og tvinne fengra ja, for itj nå å gjørrå sjø når være e så dårli..., jeg blir dårlig bare av å se på han der han sitter...

Sovnet etter middagen gjorde jeg også :-(( syt syt syt syt..., NÅ har det blitt bedre allerede og SÅ negativ skal du aldri oppleve meg igjen.

Tror jeg må finne frem støvkluten jeg også, det blir det da mange positive kommentarer av ser jeg. Men så var det da et nydelig stilleben også da vennen.

Hilsen en værsjuk venn.

Kerstin sa...

Nydelig og kreativt:=):=)

Miamor sa...

Mat for sjela dette du damen!!

Du inspirerer! Har ikke fått svar på hvpor du finner drivvede, men det er kanskje topp secret??

Har kjøpt knotta te kommoden min !


Gleder meg til å ta fatt!

Ha det godt og håper været snur! Her skinner sola i dag, og jeg sitter på flyplassen på vei til Oslo!

KOZ fra meg

Tante Mimmi sa...

Akk ja- vemodig vakkert!
Og så flott satt saman! Gamalt og slitt, eit minne, ein draum...og bollen!(veldig god ide! Kan eg låna den til mine framtidige elevar???)
Du er heilt UNIK!!!

Randi sa...

Sånne stilleben kan jeg like!! utrolig flott!!


Kos deg i sommerværet..eller ikke.

вεдτε sa...

synes den blondebollen såg veldig pen ut jeg =) og stilleben er du jo mester i å lage!