Sider

lørdag 28. juni 2008

Så ble det tatt spa....

Bak forhenget her i varmt såpevann med masse skum ligger en liten kropp og slapper av;)Men det er ikke min kropp... Titt tei, lillebror selvfølgelig!!!
Og slapper av er vel å ta i litt... Full fres her ja;D
Mamma selv klarte ikke rote seg oppi, med bare 14 pluss der ute. Pysete ? Javisst, det er jeg.

Tidligere idag hjalp lillebror meg med å lage rabarbra saft og den har han ved siden av seg i stampen og;) Å nyte er noe lillebror kan ;D

Han skal senere legge inn egne bilder av kvelden i sin egen blogg. Gå gjerne inn og kikk der og.


Artig å bruke "restene" av saften og. De store flotte rabarbra bladene brukte vi som bordbrikker under dagens middag og her som underlag til saftglasset;)

Her er Petter`n på vei inn for å ta en varm dusj og varme seg;)

Se hvor masse timianen har vokst; det flotte trønderværet er no godt for noe da!

22 kommentarer:

petter`n sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
fru vims sa...

ahh, det så herlig ut :)
flotte bilder!!

skulle ønske vi hadde rabarbra også :)

petter`n sa...

Ja ja det hvar jo en fin dag.
Lurer pa hva du skal finne på i morgen?

Min verden sa...

Hei på deg. Veldig bra spa må jeg si! Classic - or not... Hehe :) Jeg har lagt inn en overraskelse til deg hos meg. Ha en fortsatt god helg :) Hanne

Kathrine sa...

Sier som din sønn; Lurer på hva du finner på imorgen:-)
Noen har herlige foreldre da. Ikke sant? Ikke for å skryt, men vi har da fantasi vi? Finner på noe gøy?
Har fått noen sånne kommentarer jeg og, og det VARMER:_))
Stor stas at ungene setter pris på utbruddene våre:-D
Herlig!!

Stooor klem fra Kathrine

AnneKa sa...

Mmmm badestamp på terrassen det hadde vært noe og den rabarbrasaften så god ut. Gleder meg til roten min blir litt større og eg får mer enn bare til en suppekjele.

Berit sa...

ÅÅÅÅ du dette var da toppen, tenk lage til en slik spa avdeling!!

Og det nydelige oppsettet litt lenger nede med det rustne skrinet, nydelig!!!! Og helt sikkert lekkert med en blomsterbukett der også.

Kos deg videre!!!

Min verden sa...

kreps - jepp :) Gammel kreps ;)

Anemone sa...

Bading ble det ja.... br.... Håper nå mor bar mye varmtvann til gutten da :-)

Min verden sa...

hehe - det er sant. Men, det er ikke noe som er verre enn 50 åringer som gjenopplever 25 års alderen... Det gjelder å tilpasse seg noe :) Ja, ja - da min far var 41 var jeg 20... Sånn ville ikke jeg ha det for å si det sånn. Kan ikke sole meg i glansen av en yngre mann - men min er relativt barnslig og det veier noe opp ;) Ha en god kveld. Hanne

fru vims sa...

heisann søtmor.

koselig at du tenkte på meg :D, skal klare å få deg til å tenke på meg hver gang du ser ei tøff lampe. haha

Vi hadde det gøy på festival, men det var topp å komme hjem. Såpa inn håret tre ganger i dusjen og lot det varme vannet renne leeeeeeenge! (en luksus man har når man bor i blokk og har enorm varmvannstank og varmtvannet er inkuldert i husleia ;)

ønsker deg ei finfin uke der oppe i vakre trøndelag.

klem fra meg

Nilla sa...

For et herlig spa du har laget!!!
Skikkelig flott:)

Kommet hjem fra hytta nå. Gruer for denne uka....Gutan er reist på ferie og Tommen drar i morgen. Huff, det blir nok langsamt...

Kanskje vi skal ta en kaffe en av dagene??

Jonna sa...

Det blei rabarbrasaft, ja :)
Om du trenger mer å bruke rabarbra til vil jeg anbefale rabarbra/jordbærsyltetøy.
Det lagde jeg forrige uke, og det blei supernam.

1 kg. rabarbra
1 kg. jordbær
1 kg. sukker
1 pose syltepulver

Følg anvisningen på syltepulverpakken (bortsett fra at rabarbraen må koke lenger enn 1 minutt)
Vips, ferdig!

Stine ☆ sa...

For en deilig plass å slappe av en solrik dag eller en varm sommerkveld! Dette er den koseligst badestappen jeg har sett. Flott med den gamle døra og de tynne gardinene som skjerm. Skjønner godt at lillebror koser seg oppi her. Og med rabargrasaft da, -det bringer fram gamle gode minner...
Lysestaker av syltetøyglass har jeg også laget, men har ikke piggtråd da, så måtte nøye meg med ståltråd :)
Ha en fin uke!

Marie sa...

Så koseleg med spa og noko godt å drikke medan ein slappar av :)

sol&bolig sa...

Stilig. Den spa-stampen din var var kjempetøff og omgivelsene også. Tenker guttungen syns det var deilig........ enig med deg at 14 grader var litt hutr!hutr! Men det kan jo komme varmere dager. Vi har hatt to barnebarn på besøk denne uka, så det har blitt mye vann her og. Ha ein fin kveld!

Tante Mimmi sa...

mmm-så nyyyyyyyyyyyyydlige innlegg!! Eg drømme meg vekk...sukk!

Du skal sjå den eine knaggen eg har laga. (Tar eg ikkje feil er den veldig deg tihi!)
Men trur du ikkje at eg vart så ivrig på å prate at eg måtte skunde meg for å rekke ferja og drog utan speilrefleksen min..3 t 0g 1 min unna (i fylgje gule sider...)så skal det rapoterast frå kurs må eg finne ut av svigermor sitt kamera og innlastiing og ...)
stoff! høyrte eg stoff????? :) ah!
Kos deg i den deeeilige hagen din!!

Gamlå sa...

Hei så herlig dette her såg ut. Men det er litt for kaldt for meg.)))
Takker for et bra tips ang. rababra bladene. Du er kreativ du Gunda.
god sommer
Gamlå

Miamor sa...

Du sitter vel i plaskebaljen du, men jeg prøver å få kontakt!

Takk for kommentar ang putene!
Ble sånn halvfornøyd, men det var gøy!

Er gåen i hendene etter å ha brukt slipemaskin på containerkommoden min! Minstejenta fikk prøve seg, og er blitt en racer på slipemaskin!!
Mangler bare litt sparkel, maling og noen finfine knotter , så er den i boks!

Skal til Stord i morgen, og gleder meg til turen! Kanskje jeg finner noe spennende på min vei!!

Ser andre ting enn jeg gjorde før jeg begynte med blogginga mi!

Håper du snart får litt solskinn min venn!!

Runa sa...

Sånt spa ønsker jeg meg i hagen!
Kos deg videre i spaet...oppi med seg ...!Nyt sommeren!

Anemone sa...

Skjekk denne da !!

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13961006&sid=xz7cabyIkKk494964&WT.svl=Link

8500 koroner !!! Hutte tu...

... og dem har vi settmange av i fjære du :-)))

Anemone sa...

Har i ettermiddag puslet utendørs å tenkt på det ankeret som er linket til over her.

Ja får gubben over 8000, spenn, starter vi "Ankergirls" med en litt amerikansk sleng i uttalelsen, og da GundaM spiller det ingen rolle fro oss hvor det arrangeres blogg treff !!
Vi har råd enten det er på;
SOTRA
SALOMONØYENE
SAMOA
SAN MARINO
SAO TOME OG PRINCIPE
SAUDI-ARABIA
SENEGAL
SENTRALAFRIKANSKE REPUBLIKK
SEYCHELLENE
SIERRA LEONE
SINGAPORE
SLOVAKIA
SLOVENIA
SOMALIA
SOVJETUNIONEN
SPANIA
SRI LANKA
ST. LUCIA
SH ST.HELENA
SUDAN
SURINAM
SVERIGE
SWAZILAND
SYRIA
SØR-AFRIKA
eller STORBRITANIA!!!

Så det så. International bedrift vet du :-)))