Sider

onsdag 9. juli 2008

Inspiratione ;)

Tenkte vise dere et lite tips om du har en bukett med lange blomster og en stor urne/vase.
Altså vasen fylles med vann og noen kvister; ta hva du har. Bjørk, gran eller furu. Jeg selv har jo et lite lager driv ved så jeg bruker det;=)
Altså, kvistene binder du sammen med tau slik at du får en ramme med rom inni.
Denne ramma setter du på vasen/urnen og stikker så blomstene oppi hullene.
Putt gjerne noen kvister av det samme materialet du har bundet ramma i for å ta igjen det.

Her har jeg brukt Lupiner men de er jo så å si avblomstret nå, men ifjor plukket jeg faktisk avblomstrete Lupiner og satte i men da uten vann. Flott det og ;0)
Og vips, så har du et blikkfang. Litt annerledes om du liker det slik.

Dette tipset fikk jeg etter å ha vært på blomsterlinja ettsted på byneset på inspirasjonskurs via blomsterdek. linja der. Hadde jeg vært yngre hadde jeg nok kasta meg på der gitt;0)
Og så har jeg fått en award fra Anemone ;0)

Takk, takk sender den tilbake til deg med masser av klemmer og så gir jeg den videre til enda en fantastisk gjenbruksdame; Tante Mimmi i denne herlige bloggen!


12 kommentarer:

Tante Mimmi sa...

snufs,snufs! Tusen takk det same!;)
Vart so glade!:)
Så morosame bukett-innbinding! Må prøvast!!!

Anemone sa...

Det der har jeg prøvd ja :-)))
... og hvis en setter geiner, like lage tett i tett inni buketten, om du skjønner... idiotisk til å forklare jeg da :-(

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

Takk for kreativt innspill. Må prøver ut, altså!

Og grattis med Award. Velfortjent, GundaM.

Kosdæ!

Klem fra Marit

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

"Finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær", siterer jeg fra ett eller annet sted ;-)

Er i utgangspunktet enig med deg. Og i kveld er det just ikke varmt, eller fantastisk solnedgang. Bare grått å skue så langt øyet kan se ....

Sukk!

Kathrine sa...

Har du klipt ned lupinene, så kommer de igjen. Flott vase, som alltid.
Og her sitter jeg med nytt databord...Ja, har brukt det noen dager nå da.

Fin kveld til deg;.)

Kathrine sa...

Titt titt. Mitt nye jeg!

Whoopsi Daisy sa...

Så stilig buketten din ble. Skal si, skal si!!! Fantastisk flott stol også. Lykke til med kjærlighetsjakten til guttene. Du vet du er "ONE OF A KIND" så det blir ikke lett for gutta dette ;o)
Ha en forstatt deilig sommer.
Hilsner i natten
fra
Whoopsi Daisy

Anemone sa...

Håper du kikket inn til GaWo ???

Marita sa...

Så tøft det ble! Må prøves en gang, helt klart.

men så lurer jeg på en ting: På bloglines fikk jeg opp et innlegg av deg om hagen som er et privat rom og ikke for barn i nabolaget...osv. men da jeg klikket meg inn på bloggen din var det ikke der. Slettet du det? eller ble det publisert i lukket rom i bloggen? Ikke at jeg har noe med det altså, men tenkte bare jeg skulle kommentere og si at jeg støttet deg i dine meninger :o)

organic-lizzi sa...

Stilig det ble da:-))
Grattis med velfortjent award...
Deilig dag & stooor klem fra Randi

Tulip sa...

Stilig bukett, med drivved rundt vasen. Det må jeg prøve!

Takk for tipset..:)

anneskreative sa...

Hei!!!
Så stilig,,,dette vil jeg også prøve,,,,
Takk for tipset.
Ha en fin sommer helg.
Anne