Sider

mandag 21. juli 2008

Tips i gråværet !

Ute regner det, og blåser. Her fyres det faktisk i ovnen på årets vakreste dag;0)
Satte fram mine små "boller" lagd av pappmasje og gamle minner ikveld fyllt med småsnacs!
(gamle minner er stoff fra kjoler og bluser en ikke lengre får på seg...) Kjempe enkelt, bare prøv med papir klister litt avispapir og så tilslutt litt stoff!
Som mal bruker du en form du liker, her har jeg brukt små dessert skåler.
Nedenfor er et bilde av en gedigen skål jeg har hatt i bloggen tidligere;) Donuts skåla vår!!! Den er vel halvmeteren i diameter og lagd av kjolen jeg brukte den kvelden jeg traff min kjære mann;0) -Romantisk ikke sant...?

Prøv du og om dagene blir lange og været er innevær.... Kjempelett og litt annerledes enn alle de andre skålene og bollene rundt omkring i butikkene.

Lurt å lakkere de tilslutt når de er helt tørre, selv brukte jeg klar møbel lakk.Du kan jo selvfølgelig ikke vaske de i vann men en våt klut kan jo draes over;0)


Og tusen, tusen takk for alle bursdagshilsener jeg har fått ifra dere. Blir helt rørt jeg !
(Og angående min mann og hva han sa da han kom hjem og fikk se kjøleskapsdøra...Joda, han er en ivrig leser av bloggen her når han har mulighet på jobb så han var vel forberedt luringen;)-Ja, fra striper til store mønstre var vel det han sa...)

19 kommentarer:

Miamor sa...

Det bare MÅ prøves! Blogger fra BILEN!!! Er på vei til Stjørdal! Er i Soknedalen nå....teknikk er bra!!!

Vi blogges!!!

Joanna sa...

Du og du så skjønne skåler..Korleis lagar du desse???

вεдτε sa...

Hehe, så søtt at han følger med da =) er kanskje ikke så dumt det, vet da aldri hva du finner på.
Nytt kamera blir sikkert supert! Lucky you =) mn syns da du tar fine bilder med det du har nå også jeg da

Marita sa...

Artige skåler! Og grattis med overstått - misset dagen din, beklager. Men jeg har en ting til deg i bloggen min :o)

jorunnslilleverden sa...

Så flott ide! Og så flotte skåler! Var søtt å bruke kjolen du brukte på første date da :0) Moro å kunne lage noe som ingen andre har prikk lik av :0)

Min verden sa...

Så det var virkelig sant. Du fyret. Ja, sånn er det i norge. Kun for spesielt interesserte. Her har vi knall sommervær i dag. Håper det varer uken ut. Hanne

kari - carpe diem sa...

Er det mulig????Fantastisk kreativt og lekkert! Utrulig smart måte å ta vare på noe som ellers ville blitt kastet...jeg tror jeg adopterer dette...ok?
klem fra smøla.

Storeflittig sa...

grenseløst kule!!!

men hva er det som skjer på siden din? du lasetes ikke her hos meg i alle fall, er bildene i den nye templaten for store?

Tante Mimmi sa...

"Se hun smiiiiler" !!!!! :)
Du veit!!! Lukky me!!!
trallalaaaaa!
Men kva har skjedd med bloggen din??? Den SKAL væra grønn den!!!:)
*smiiiil*

~~randi~~ sa...

De skålene likte jeg, gitt. Så originale og morsomme! Har en del kjoler og annet som ikke lenger passer jeg, også - skal se det blir nye skåler her i huset om ikke lenge:) Takk for tipset - ha en fin kved! Klemmer**

Monica sa...

Artige skåler:) Den plassen i hagen din, med nettingen, ser himmelsk ut, forresten...Der må det være deilig å ligge med en bok og en kopp te :)

Min verden sa...

Jo alså - nå skal du høre. Siden noen av oss har passert 40 så jeg ikke den lille skriften før nå... hehe - sånn går det når man blir gammel. Høres sporty ut han mannen din, men han visste vel hva han gjorde ;) Ha en bedre dag i morgen enn i går. Åja, grunnen til at jeg var inne nå var for å studere skålene dine. Utrolig at du lager slikt. I'm impressed :) Hanne

Miamor sa...

En Eilersen ja..tror jeg jeg kan huske...de er UTROLIG flotte!! Misunnelige meg :)

Det er sofaen jeg snakker om(NIB)...hvis du skulle lure :)
Får vel snart ikke være med på NIB med disse naturgledene mine i det siste, men jorda er flott MØBLERT...så da kan man jo bruke som unnskyldning.

Kram

Marie sa...

Nydelege skåler! For ein fantastisk idé, og så eg som har gitt "alle" dei gamle kleda mine til Fretex og Romania...

Då eg var på tur i helga tok eg nokre bilde med tanke på to-tre bloggvenninner. Mellom anna hadde eg deg i tankane då eg tok det eine. Det kjem eit innlegg etter kvart.

Nå har me fått sommar, håpar at sola skin hos deg også :)

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

Heia

Så smart med de skålene. Du finner på det du.

Og grattis med ny layout på bloggen. Bredere og lysere. Og større bilder. Det liker jeg vettu.

Ser fram til i morgen og gleder meg virkelig!

Stor klem.

Stine ☆ sa...

Nok et kreativt påfunn fra deg, - så flott! Skålene ble jo kjempe søte! Dette fikk jeg lyst til å prøve :)

moseplassen sa...

flotte fat, og genial gjenbruk!

Nilla sa...

Hallo snuppa!!

Ser du har hatt storfint besøk i hagen din:) Herlige du!!!
Dette var artig.

Lite blogging her pga dårlig med 3G.

Men ett lite innlegg i dag da:)

Ha en flott tur til Danmark. Blir spennende å jobbe for ContanierGirl gitt. Gleder meg:))

Min verden sa...

Oj - så fint det toppbildet var. Det er ikke det du har hatt hele tiden? hanne