Sider

søndag 24. august 2008

Butterfly Farm . . .

Hei der, da er helga straks over og en ny uke er på vei.
Helgen ble ikke det jeg trodde den skulle bli, men lærerik på sitt vis...
Nedenfor ser dere et knippe av mine nyklekkede sommerfugler, jeg fikk slik lyst til å lage noen sommerfugler idag !-Sommerfuglen gjør som den vil- den svermer hit og dit med vinden...
Den stopper opp for så å fly videre. Den lærer litt hver dag.
-Av og til kan den forville seg inn i en hagen den ikke skulle ha kommet inn i...
Den jages, får høre hvor håpløs den er og hva den bør gjøre for å bli som de andre ...Ikke skille seg ut....

Pytt sann, den svermer bare videre fri og frank og håper bare den og resten av svermen ikke forvilles inn i den hagen igjen...En sommerfugle er sterk, jeg vet. Den gjør hva den vil.

Lukkes en hage, åpnes en ny ! Det finnes så mange flotte steder og mennesker der ute...


Jeg vet !

-Alle er vi unike! Har du noe du brenner for, har tro på...?

Lyst til å gjøre men redd hva de "andre" tenker og tror..?

Gjør det som føles riktig for deg, det har jeg bestemt meg for. Egentlig for lenge siden, men siden jeg altså nå forvillet meg i feil hage ble jeg et øyeblikk i tvil, men jeg vet... Jeg vet hva jeg kan, hvem jeg er og hva jeg står for.

Respekt står høyt hos meg.

-Jeg er som en sommerfugl; Jeg er sterk!

Og om vingene mine ikke akkurat er som andre sine vinger, skinner de. Jeg har bestemt meg for det, så derfor gjør de det;)

Love



35 kommentarer:

Pivi sa...

De var stilige! Så kreativ du er!

Alex sa...

Med de bildene og måten det var skrevet følte jeg at de svermet rundt meg...Mange , sterke og vakkre !!
En hage åpnes for meg no vet du !!!

Irina

MOLLY sa...

Det er så sant så sant!!!!
Usannsynlig vakre var disse sommerfuglene, kjempfine!
Så flink du er:)

Monica sa...

Helt enig, men det er ikke alltid så enkelt...

De sommerfuglene dine er utrolig fine:)

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

Kremt.

Nok en gang spretter tårene i øynene og jeg kjenner ordene dine fylle hele meg. Du har så rett. Det er så sant. Det er så riktig. Den lille sommerfuglen som vil fly sammen med de andre, selv om den ikke har like flotte vinger ... ja ... men den kan allikevel fly!! Herlig, Gunda. Du får sagt det du.

Klemmer deg veldig - fordi jeg liker dette innlegget så godt!

PS! Skikkelig kreativ har du vært som har laget alle disse flotte eksemplarene av verdens flotteste sommerfugl.

Marit

fru vims sa...

du er flott, og du skriver flotte innlegg!

jeg bøyer meg i støvet.

klem

Miamor sa...

Nydlige ord! Poesi for sjela dette, Gunda!

jeg må se det an når det gjelder tirsdag. Har ei niese som blir 7 år den dagen, så kanskje tante må troppe opp den dagen! Er ikke så ofte jeg får med meg bursdager i trøndelag vet du!
mamma blir 75 på lørdag, så nå har jeg skrevet sang på 13 vers....

Tar kontakt når jeg kommer jeg
du...

Min sommerfugl trives nyyyye bedre enn blomstene på terassen!!

fru Pink sa...

En hage som stenges for deg må jo være helt livløs spør du meg. Og kanskje er det det som blir skremmende for den livløse, når noen full av liv og egenart dukker opp? Da er det lettere å stenge ute?
Fly videre:-)

Nydelig skrevet, og nydelige bilder, Gunda.

Anemone sa...

Flott da gitt, både i ord og tanker. Og sannerlig har du ikke vært utrolig produktiv også :-)

kari - carpe diem sa...

Du e ikkje sann...

Litt av Mitt, Jorunn sa...

Uff, ja man får seg en trøkk i trynet noen ganger! Men heldigvis er det rom for alle, selv om det kan være litt trangt enkelte steder ;0)Vær deg selv, det er det eneste riktige! Vi er glad i deg!! Nyyydelige sommerfugeler!

anneskreative sa...

Hei!!!
Så herlige sommerfugler.
Du slutter aldri og imponere meg med din kreativitet og rekved
Klem Anne

Kerstin sa...

Nydelige sommerfugler. Og helt nydelig skrevet. Og det er ord som jeg tar med meg videre i livet mitt. Snufs, tørk en tåre;O=)

Du er bare helt utrolig i det du lager og det du skriverO=)O=)O=)

Klem til deg!

Min verden sa...

Jepp - sånn er det. Man trenger sterke og egne vinger. Ha en flott uke. Hanne

Marie sa...

BRAVO!!!!!!!!!!!!


Sommarfuglar kan vere svært forskjellige, men dei er alle vakre på kvar sin måte. Slik er det vel med oss menneske også. Så er det eingong slik at det ligg i oss at me vil at andre skal like oss og ikkje snakke vondt om oss. Det kostar å vere annleis. Likevel, -me blømer når me får vere den me eigentleg er...

Det hadde vore keisamt om alle var like. Me er fødde orginalar, men dei fleste endar opp som kopiar av dei ein er saman med.

"Det er berre daud fisk som flyt med straumen!"

tinemor sa...

Så vakkre!!!
Og flotte, tankevekkende ord!
Ønsker deg en flott uke!

fru vims sa...

jeg vet, hun der frøken vims heter faktisk noe het annet på bloggen, men har valgt å skifte til frøken vims likevel...selv om storeflittig sa at det fantes en vims fra før.
jeg synes det hele er ganske ukult.... særlig når hun har et navn på bloggen og VET at det er en annen som brukes vims navnet...

:(

kathrine sa...

...og disse blir ikke tatt av vinden? Herlig sol og vind i dag:-))
Flott innlegg. Og tenk at noen sommerfugler kan fly i 80 km i timen! De kan jammen ha det travelt noen ganger ja. Turbosommerfugl! Datteren min trodde ikke det var sant. Du skulle sett det blikket hennes du! Hi..

God uke til deg:-)) Klem

Berit sa...

Så flotte disse var GundaM, unike på hver sin måte, slik vi er også.
Må bare ha "øyne" for å se det store i det små!!!

En flokk av disse svevende, nydelig, og må gjerne fly på sør!

Du skriver så direkte at tankene spinner lenge etter et slikt innlegg.

Her går det i rydding... har først hatt en lang tur med hunden og to naboer. Vi går alltid kvart over sju til åtte, fem dager i uken, uansett vær.

Ha en fin uke med en klem herfra.

Anemone sa...

Å kjære vene!!! Skjekk ut denne da :-0

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14488344&sid=xz4cabtl25_319097&pos=null&tot=null

Anemone sa...

He he..., og jammen heter han ikke RUSTEN også :-)))))

Nesten så en ramler av stolen av latter...

(Få pasienter you know!!)

Anemone sa...

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14255067&sid=xz4cabtl25_319097&WT.svl=Bilde

Her ja var den!!

Laila sa...

Fantastiske sommerfugler nydelig skrevet, har tillatt meg å linke deg. Har følelsen av at dette er en side jeg vil se mye på.

Ida sa...

Hver eneste skapning - mennesker, sommerfugler og alle andre er like viktige i sitt eget liv.
Det hender at vi forviller oss i feil hage innimellom, og da er det ekstra godt å komme på rett plass igjen! Til sin egen hage.
Der man kan forme, leve og skape etter eget hjerte og egne interesser.
Kos deg i din hage, du vakre menneske! :)))

Takk for flittige besøk på bloggen min.
Husbonden dro igjen i dag, så jeg har ikke vært så ivrig med blogging i helga.
Vi måtte jo kose oss da, i vår hage. ;)

Randi sa...

Du er som ett overflødighetshorn du...går aldri tom for nye ideer.:-))
Vakrere sommerfugler skal jeg lete lenge etter!
Nydelige ord som jeg tar med meg.

Ha en strålende flott uke kjære du.

Klem

Helen sa...

Vakre bilder og kloke ord! En flott bloggpost!

Runa sa...

Nesten like vakre som englene!Takk for at du titter inn hos meg!
Jeg er HER og ;-),nesten daglig...om jeg er på nett!
Fin uke til deg!

♥ H@rmoni ♥ sa...

Så skjønne sommerfugler du har laget! :O)
Superdupert!
:O)

storeflittig sa...

hei, utrolig vakre sommerfugler - og sterk tekst. jeg er så glad at du er tro - (a bjerke) - og håper du ikke får for vondt når noen stenger døren, når de ikke skjønner det de ser.

ArneA sa...

Dette var riktig kreativt.
Imponert, men husk at noen sommerfugler lever bare ett døgn.
og
siden jeg regner med at du er kjent med Operaen Madame Butterfly av Puccini- så blir temaet riktig ett å strekke seg etter.

Kerstin sa...

Hei:O=) Det ligger noe til deg på bloggen minO=)

Tea sa...

Nydelig sommerfugler! :)

Nilla sa...

La deg ikke tråkke på min venn:)

Gjør det du kan og vil. Det er DITT liv.
Klem:)

Evami sa...

Flotte sommer´fugler og et tankevekkende innlegg:) Og dine vinger skinner klart og strålende,du er et unikt,kreativt,skapende menneske:)

Ha ei flott uke:) Klem Eva

~~Randi~~ sa...

Vakkert - alt sammen. Ikke mere å si. Klem**