Sider

tirsdag 19. august 2008

Gult ER kult !


Ja, gult er kult og på kjøkkenbenken står det blomster fra hagen. Den lille Solsikka kom opp nede ved trærne her uten at jeg hadde sett den før idag ;) En kjempefin gave på bryllupsdagen!
-Og så kom gutta hjem igår da og fortalte det var lekser; TIL DEG MAMMA !
(som du ser under her begynner nå kjøleskapsdøra å fylles opp med div a4 ark og smålapper...)


Bokpapir skulle på bøkene, og vi som hadde glemt kjøpe papir...Krise...?
-Neida Mamma, du finner vel på no`lurt du sier herlige lille Pe ! Også gutta må bli med på denne seansen, men vanskelig er det så jeg må bare ta over.(Mens vi holdt på med dette sa minstemann at dette innlegget måtte legges inn under "having fun" så jeg måtte jo blogge dette da...)

Etter litt fundering finner jeg frem Ikea posen, poser fra en favorittbutikk og JC pose. Disse papirposene er jo skikkelig slitesterke, kvalitetsposer og mye bedre enn det tynne bokomslaget du får kjøpt.
Gunda Gjenbruk er jo mitt navn, hehe...
(Og ja, også min "berømte" voksduk fra kjøleskapsdøra ble bokomslag...)


Og Ikeaposer ja...Enn det at jeg fikk tilbud om en innrederjobb hos de engang i tiden, du som jeg hadde kommet til å kjeda livet av meg !!!

-Og bare en liten ting til;
I fredagens Adresseavis så jeg et bilde av en gutt 8-10 år gammel fra Georgia...Han hadde på seg likedan t-shirt som en av mine gutter, han gråt og strekte hendene ut mot fotografen som var inne og tok bilder fra sykehuset ... Jeg glemmer ikke det bildet, det er så vondt og håper folk tar til fornuft og kuter ut all faenskap i verden som bare går ut over stakkars, uskyldige barn, kvinner, gamle...

Takk moder jord for at vi har det så godt og la alle ha det like godt som vi !

34 kommentarer:

Dagny sa...

Du er jammen ikkje tapt bak ein stol...eh...var det slik det uttrykket var...Uansett eit godt tips til bokomslag. Mine to begynner på skule i morgon, så då blir det vel lekse på meg og :-/
Men det er ei ufatteleg uviktig lekse, sett i perspektiv av det siste du skreiv om. Vi er utruleg heldige som ikkje må oppleve verdas galskap. Synd vi ikkje veit å verdsetje det nok....

Marianne sa...

Helt enig! Gult gjør seg godt. Hagen vår blir bare gulere og gulere utover høsten, passer fint til alt det grønne.
Så får vi fortsette å være takknemlig for vår fredlige plett i verden enten vi har gule, blå eller hvite blomster i hagen (det er egentlig bagateller, men fint at vi har plass i hodet til å bry oss om uvesentlige ting!)
God kveld videre til deg og familien
Hilssen Marianne

Min verden sa...

Ja, det er vondt å se dævelskapen på nært hold - det er jeg helt enig med deg i! - ellers vil jeg si at disse gutta dine er nok skikkelig oppdratt og vet at mor har både en og to og tre ideer! Jeg er typen som setter meg i bilden og kjører avgårde for å kjøpe kult papir. Hestepapiret og Diddlepapiret er ikke for 7. klassinger, bare så du vet det. Kankje papir fr JC eller BikBok kunne være noe. Verdt et forsøk iallefall :) Takk for godt tips. Hanne

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

Akk, så enig med deg i det siste du skrev. Så det bildet jeg også, og det gikk et støkk i meg.

Gult er alltid kult hos deg, min venn. Det funker så innmari bra! "Minsten" hos meg har startet førsteåret på yrkesutdanningen og kjøper og eier bøkene selv. Ergo ikkeno trekk på bøkene, og for første gang er jeg "spart" for det arbeidet. Godt, men rart!

Ellers så jeg meldingen på tlf for noen dager siden. Glemte å svare, men helt okei altså. Tenkte meg en tur innom gjenbrukstorget ... feks i morgen. Er du der da?

Klem.

GAWO sa...

Støtter fult og helt opp om den siste linjen. Ja det over også.
Og så er jeg enig i at gult er kult. Jeg har gul bil og den heter "GuleKule" :-)

Jeg kvapp litt da jeg så kjøkkenet ditt. Dette kan da ikke stemme?? Jeg var så sikker på at du hadde rekved-dører. Grå, slitt av tidens tann. Så feil kan man ta. En tror at en vet alt om en, men det stemmer aldri. Men kjøkkenet var supert det.

Ivar Ivrig sa...

Du er jaggu ikke tapt bak ei låvedør du :-) IKEA-pose på skolebøkene. Det tror jeg ikke selv min skjønne mor hadde tenkt på. Råsmart :-)

Nyperosa sa...

Heisan,

er helt overveldet
over de digre lappe-
teppene du har "mekka".

Kule bokbind, her
brukes gavepapir,
litt mer jentet.

Mine tanker går hver dag til de
som ikke har det så bra som oss.

Har ikke linket deg, men det skjer nå. Er du en fin Bærumsfrue ? I så fall hører du til under Østlandet på bloggen min. OK ??? Javel ; )

Au revoir.

Ivar Ivrig sa...

Utsyret spille selvsagt en rolle, MEN det handler om å se motiv og å kunne bruke kameraet. Og det jobber jeg med hele tiden. En må tenke litt mer fototeknisk og lys og slike ting når en bruker SLR og ikke kompaktkamera. OG jeg har MYE å lære ennå. Men takk for at det finnes photoshop :-)

Dagny sa...

Det ligg forresten ein ny award til deg på bloggen min :-)

Runa sa...

;-) having fun ;-)!!

JA! La oss sende en felles BØNN/KRAV om at all faenskapen opphører umiddelbart!!!!!

Marita sa...

Gratulerer med bryllupsdagen!
Ja du har fått lekser du også. Her legger vi på gjennomsiktig trekk, kjøpt billig på Nille. Men vi har også brukt handleposer fra HM, Vero Moda og hva-nå-som-enn-måtte-befinne-seg her. Gråpapir er også polulært for det kan tegnes på må du vite *lol*
Jeg har ei i 6. og en i 10. klasse

~~Randi~~ sa...

Så ikke det bildet du skriver om, men jeg kjenner det i meg når jeg leser det du skriver. Er så enig med deg - hvorfor skal det være så mye ufred? Og vi må ikke glemme hvor godt vi har det her i landet, og være takknemlige for det. Så lurt med bokpapir fra Ikea! Er det ok for ungene, da? Her i huset er de så nøye på sånt - nå for tiden skal det være gjennomsiktig plast. Så det så. Og gult er freskt og kult! Klemmer**

Tante Mimmi sa...

Fantastisk bra! Det er så synd dagane mine er blitt så korte no- elles skulle eg "budd" her inne hos deg! Du er god!
God veke vidare

Tante Mimmi sa...

Me har det sabla godt!
Det bør me tenke på kvar dag!

Miamor sa...

Mine solsikker vokser ennå uten blomst, men de blir svææære i år! Gleder meg!

Har ikke sydd kjolen altså...den bare hang der!!

Godt du ikke ble invitert på lanseringsfest med IKEA :)

Nei no e det seint! Rekk aldri å kommentere så mye som jeg vil her inne! Må ha litt tid te kaill`n og....

Kerstin sa...

Kjempestilig=) Du er full av kreativitet=) Og så utrolig smart da0) Jeg reiste på butikken for å kjøpe jeg.....
Ja det siste du skriver om jeg blir også sint men så utrolig lei meg på deres vegne. Stakkar! Ja vi skal sette pris på hvor godt vi har dte . men aldri glemme at andre har det ikke så godt.
Ønsker deg en fin dag=)

klem Kerstin

Tea sa...

Søt historie og utrolig kule bokomslag! :D :D Du er virkelig kreativ, og for en herlig holdning smårollingen har - mamma fikser alt! :)

kathrine sa...

Gult er kult ja!! Masse gult i hagen nå. Og endel hvitt, ja også litt blått da..Oransje og...Ehh....ja egentlig av alle farger.

Her ble det romfart og robot på bøkene til minsten. Og så har jeg malt på papir og brukt som trekk også...
Ble veldig spessielt.

Ha en fin dag:-))

ArneA sa...

Kanskje T.skjortene til lærerne i Oslo skolen kunne være en motvekt mot dette.De er helt bak mål.

Nilla sa...

Fint at vi mødre får lekser av og til å....!!
Her i gården skulle det kun være gråpapir. Ikke like flott som dine da men..

Ang fotball så har jeg også vurdert skifte av klubb. Helt seriøst!!!!
Men ikke sikker på hvordan man gjør det.
Og ja,det var en TYPISK 40 års gave. Som jeg er kjempeglad i. Og spes nå som det begynner å bli mørkt ute:))

Nilla sa...

Ps. Helt enig i den nederste kommentaren ang Georgia.
Så heldige vi er og så godt som vi har det. Uten den redsel, den angst, den sult og smerte som de opplever.
La oss være mer takknemlige:)

NIB sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
storeflittig sa...

kjære gunda, hva kan jeg si. føler liksom jeg skriver det samme i alle kommantarer til deg. det blir bare ååå og ahhhh og 'du er sinnsykt kreativ'. håper du skjønner at det er fordi du virkelig har en kreativ ånd som jeg digger maks:O)

ikea dekoratør tror jeg faktisk jeg kunne tenke meg å prøvd ut, feks en sommerjobb eller slik, men å bare sette sammen noe andre hadde designet med ny tapet og gulv, det er vel kanskje ikke noe å holde på med resten av livet? hadde kanskje egnet seg som en bi-jobb for meg:) ikke det at de hadde spurt, hehe!

gult ER kult. sammen med rosa, da. eller mørk blå og sølv, eller lysegrønn .... eller. hekta på gult? hmmm.. JA:)

Ida sa...

AMEN til det siste!!!
Og både bokbind og gult er kult ja. I den rette settingen, og det er det virkelig der hos deg.
STILIG! :)))

Helen sa...

Veldig lurt med voksduk og ikeapose som bokbind! og mye mer slitesterkt enn mange av de dyre rullene man kjøper i bokhandelen. Jeg har også hatt litt slike lekser denne uken.
Fint å pynte med gule blomster fra hagen :)
Enig i det siste du skrev - barn skulle sluppet å oppleve slike vonde ting...

kari - carpe diem sa...

Atter en gang : genialt!

Sussen sa...

Enig med du! Mennesker kan være forferdelige mot hverandre...
Takk nok en gang for inspirerende biler og lesing! Lenge siden sist jeg var i blogg-verden... Hatt en lang ufrivillig pause, men nå er det på´n igjen. Er i full gang med interiørkarrieren min også så her går det så det suser.
Håper du har hatt en knall sommer!
Hilsen Sussen

Anemone sa...

Holder på du også ja ser jeg :-)

Jeg har tenkt på kjleskapet ditt jeg, hver gang jeg har trukket papir på en bok her...

UTfordring og UTmerkelse til deg på siden min kjære venn.

Berit sa...

Det er sant at det er mye råskap i verden som går utover barn ,eldre,kvinner... Og når en tenker på hvor godt vi har det, hvor urettferdig det er.
Tror jeg sier det hver dag... så heldige vi er som har det så godt.

Den leksen du fikk av guttene dine, den syntes jeg var veldig kjekk da mine jenter gikk på barneskole. Men det er noen år siden de... uff så fort tiden har gått.
Iallfall kunne det ikke være noe annet som skulle på bøkene til dine gutte, alt annet hadde blitt feil..

De lappeteppene dine, gud så misunnelig jeg er..!! Nei tulla bare, de er bare så nydelige. Mange bukser som har gått til, helledussen for et arbeid.

Klem herfra.

Alex sa...

så gøy. Altid standar svar. Hvor tar du det fra.

Bra vi er rare som du sa igår. Ha ha !!

Si ifra hvis du kjem i dag da !!

Klem

Anne - Moseplassen sa...

Du er fantstisk, og barna dine som synes det er kult med gjennbruk og ikke rynker på nesa over å ikke få innkjøpt er også fantastiske!

kari - carpe diem sa...

se innom meg, en award til deg :-)

Betty Boom sa...

Jeg elsker å legge bind på bøker og har vært fan av slitesterke gavepapir jeg har samlet. Funker som bare det.

Skulle hatt deg på en hage inspeksjon her til neste år. Jeg har ikke rørt eiendommen utenfor i år, kun plukket noen bringebær og fått plenen klippet...

Evami sa...

Krig er tragisk og det gjør vondt å se bilder av unger som er midt i konfliktene... Og det bli ikke bedre med årene,bildene setter dypere og dypere spor..

Det er bare du som kunne komme på å bruke poser g voksduk til bokomslag.Men du så kult og gutta dine ha vel de kuleste bok-omslagene av alle på hele skolen:)

Ha ei strålende helg:) Klem fra by`n