Sider

torsdag 7. august 2008

Min lille Femina ;0)

Er den ikke søt min lille, vakre New dawn rose der den står på hodet på et lite tefat og poserer foran meg og min lille Coolpix til ære for oss og Moseplassen`s lille uhøytidelige fotokonnkurranse her inne ?
Ikke bare er den søt, den er en skikkelig duftbombe også !
Etter å ha lest i en blogg her inne om å sette en stol ved klatrerosa gjorde jeg nettopp det, og så...Enda en deilig plass å sitte ved her ute i hagen og så får jeg kjenne den herlige dufta ;0)

Gjenbruk er jo mitt fornavn og selvfølgeleig når rosene er blomstret fra seg kan noen havne ute i badestampen... Noen på et fat opp ned med litt vann...men de fleste havner vel ute ved komposten...Og blir til ny, frisk jord !

Navnet på denne skjønnheten, bortsett fra New Dawn...Hva skal det bli da ?

Breakfast... Hot Lips, Gundis eller Femina ?

Tar det siste jeg, Femina ;)

14 kommentarer:

ArneA sa...

Bør vel snart vise bilder av min brune og regntunge Flammentanz
Den sesongen er over, så det er godt å se dine bilder av noen som fortsatt lever

Petunia sa...

Nydelige bilder og en av favoritt kandidatene:)
Kanskje jeg slenger meg på konkurransen jeg også;)
I alle fall - det er et nytt fotosafari innlegg påbloggen min:D

Tante Mimmi sa...

Mmmmmmmmmm................!
også med ein snerten gullkant!

Tante Mimmi sa...

Tihii! Jepp!
du ser for deg mandagsmorra der alle står på hovudet å leitar etter sjøstjerna! (akk!ja..)
been there, done that! (va da rett skreve???)

anne - moseplassen sa...

Fine frøken femina :D
Velkommen med skal dere være begge to!

Monica sa...

Innleggene dine er en fryd å lese/se på:D Nydelig rose!

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

Kjære vene deg. Rosen er vakker, bildene nydelige og for en skjønn og sart rosafarge på blomsten. Med små vannperler på! Regelrett nydelig.
Håper du er fornøyd med kameraet ditt. Flotte bilder tar du iallefall.

Alle bildene jeg publiserer er tatt med det kamera jeg viste deg: Canon Ixus 970IS. Men det er en ting som gjør hele bildet: lysforholdene. Hadde vel optimale lysforhold på hvit bakgrunn da jeg tok bildene til Blomster Coctail ;-) Men den gangen jeg skulle ta bilder av terrassen min til innlegget Uterom og Uteliv - da sleit jeg da!! Alle bildene fikk blå-skjær - uansett hva jeg gjorde på innstillingene. Det var frustrerende.

Foto er en kunst, også må man ha blikket har jeg forstått.

Jeg har iallefall blikk for bloggen din.

Klem fra Marit

Runa sa...

Du har så flotte bilder! Det kan jo ikke være hot lips...da måtte den være rød eller orange!Femina er fint!Denne er litt sart...

storeflittig sa...

hei! new dawn er en av kanskje tre roser jeg kan navnet på.. lett å skjønne hvorfor, de er de fineste:)

det nye kamera ditt er overbra (du tar bra bilder nå!!)

veldig hyggelig vi får knappe, jeg driver og lager møbler av drivved og tenker på deg da vettu:)

rosa.. hmmm... jeg tror vi er hekta på noe skummelt nå altså:=)

Miamor sa...

SÅÅ nydlig den var...og du og!!

Fine flasker også..fra sjappa di???

Gleder meg sykt til å få bokstavene...godt at jeg fikk den fineste...he,,he...unner seg sjøl noe denne dama her vettu :0

Natt du Femina

GAWO sa...

Den frøkena der var nydelig. Ser duggfrisk og lekker ut. Skyldes det badet i stampen?

Jeg må innom og sjekke konkurransen du nevner. Har noen blomsterbilder på lur tor jeg.

Og sykkelen hos meg fant jeg på Røros. Men jeg fant noen hos deg også. Tror jeg skal poste en av de.....

Pernille's ting og tang sa...

Nydelig blomster og så lykkelig tekst. Ja det er fint at du har det godt. jeg syns energien skinner igjennom her og kreativiteten blomstrer:)

Ha ei koselig helg:)

Et par nye fotosafarier er oppe å går hos meg:)

Marie sa...

Roser er alltid vakkert, også når dei poserer opp ned,hehe.

Ha ei fin helg :)

Anemone sa...

Nei!! NEI og atter NNEEEIIIII!! Jeg måtte reise hjem, fra vakker natur, nydelig arkitektur, kaloribomber i ganen og alskens rariteter og vakre gjenstander jeg så absolutt skulle kjøpt. Reist hjem fra varme, sol, spenning og hyggelige, galante og høffelige folk!!!.... til....

Kalde regntunge trøndelag, haugvis med klesvask, plenslåing og en nedgrodd hage. Til tørt kneipbrød og kjedelig pålegg :-((( og lommeboka er TOM!!! helt TOM!!!

... det eneste en har med seg hjem, er et hode fylt meg minner, noen småting, og en en brunfarge som snart forsvinner fra harde frotehåndklær, dongeribukser og goretex jakker!!

Men du og du jeg er betatt!! av landet, foket og det meste der nede.

Men når sant skal sies, GODT å komme hjem sier du, få kroppen på rett kjør og litt "luft" rundt kroppen. Men det vet du alt om..., ha vi skrevet om før vet du.

nei nå skal det tennes opp i ovnen her, kjærringa fryser i kalde trøndelagen. Ellers må gubben her slite litt på brunfargen for å få meg varm du :-)))

Ja ja... det e makta som rår, sa kjærringa og hiva ut... va de no katta eller gubben det no igjen da..