Sider

søndag 10. august 2008

Og vips; en fjernkontrollholder ;)

DSCN0157 DSCN1376

Denne herlige driv ved biten har jeg hatt liggende en stund ute i hagen her. Hva skal jeg finne på utav den..? Lysestake kanskje...

Inne i stua ligger fjernkontrollene spredt utover, for det meste i sofa, på et bord og på gulvet.

Skal tro om gutta finner på å putte de i stativet etter en at mor fixa fjernkontrollholder igår under ol..?

-Hva har du laga nå da, sier handyman i sofaen som sitter og zapper fra det ene til det andre ;D

DSCN1458 DSCN1455

Zapp, zapp

36 kommentarer:

Monica sa...

Alt du kommer på! Kjempefin;D Skulle ønske jeg hadde en brøkdel av kreativiteten din...

GundaM sa...

monica-kom og hent;0)Men jeg burde vel strengt tatt takka ja til en sykkeltur sammen med resten av gjengen og fått ut litt energi her...

Litt av Mitt sa...

Enig med Monica, jeg hadde aldri kommet på den ideen! Men så lurt, OG fint :0)
Jorunn

janne - kathrine sa...

Den ble jo riktig så snedig :-)

Får håpe alle i heimen forstår å bruke den da... her i huset er "legge-fjernkontrollen-i-den-lille-sorte-boksen-når-den-ikke-er-i-bruk" systemet boikottet for leeenge siden ;-)

Er det forresten et veldig søtt bilde jeg skimter der i bakgrunnen?

Fortsatt god søndag!

Min verden sa...

Så utrolig smart og fint med de fjernkontr. her er det et evig mareritt med 4 som ligger rundt. God ide! Herlig historie med gardinene og de sommerfuglene, trøndersommerfugler? Hvor får man tak i dem??? Ha en fin søndag. Hanne

GundaM sa...

janne-kathrine- Ja, bildet er en pute etter min kjære bestemor som jeg ikke klarte kvitte meg med selv om den er tynnslitt både her og der... ramma den inn jeg likegodt;)

hanne-javisst, det er et sommerfuglklekkeri i hagen her;0)Men de begynner visst gå tom for vinger....

Kari sa...

Utrolig flott !!!
For en kreativitet du har !!! Please.. send over littegranne til meg ;)

Ha en fin søndag videre
Klem

ArneA sa...

Et kjempeflott hattebilde, men jeg ble mest fasinert av det vakre og tilfredse smilet.

Ivar Ivrig sa...

Dritstilig, men du, passer alle fjernkontrollene nede i alle hullene? Eller har de fast plass? Det er jo forskjell i bredde og tykkelse på disse kontrollene. :-)

Jonna sa...

Blir fascinert av disse drivved-prosjektene dine.
Jeg har alltid bodd i innlandet (eller ikke alltid, men de periodene jeg har bodd ved sjøen har fokuset vært i andre retninger), og da jeg var liten holdt vi på med lignende innsamling, bare av bevergnagde pinner og stokker.
...Lurer på om jeg kan finne drivved i Mjøsa...?

GAWO sa...

En ting har jeg oppdaget. Det finnes ikke sånn fin drivved i de vestlandske fjorder. Men i Trøndelag har de det!!
Men så har jeg ikke samme kreativitet som deg heller. Så da er det best at veden driver oppover til deg. Eller kommer den rekende nordfra?

GAWO sa...

Du klarer å lage noe lurt ut av absolutt alt.
Jeg tror du må stikke innom meg og gi meg en oppskrift
:-)

GundaM sa...

arne- takk,takk så snill du er. Men det er lett å smile foran min mann;0)

ivar ivrig-de har fast plass og håper gutta boys skjønner dette;)kanske en ide å nummerere...? Men ingen av de er like i str da så de burde klare dette!

jonna-sikkert noe drivende i Mjøsa og ! har funnet noe i fjellvan jeg og da men de flotteste ligger på mørekysten;=)

gawo-finnes det virkelig ikke der du holder til...?Merkelig..Ikke ved utløpet av en elv engang? De største delene er vel fra tømmerbåter men ejg innbiller emg at noe av det kommer fra Sibir...Vet ikke hvorfor...

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

Veldig fin og dekorativ fjernkontroll-holder. Du finner sannelig på det. Vi skulle hatt en sånn her i huset også. Blir tullete av å ha de slengende rundtomkring. Du får terningkast 6 for ditt kreative innspill denne gangen.

Sommerfugl klekkeriet bør vare en stund til. Flere på besøk hos meg syntes de er så fine ;-)

Ferdig med middag her nå. Har bruk over 2 timer på å lage hjemmelaget fiskesuppe. Bare kraften kokte jeg en time. Det er gøy å holde på, og godt ble det. Selvfølgelig med hjemmebaket Foccacia til.

Ha en fin søndagskveld, kjære.

Klem fra Marit

Marit - "Som Mine Dager Er" sa...

Åh, Baccalao er storfavoritt hos oss voksne her i heimen. Mye forarbeid, men så står den å putrer i kjelen noen timer også har man det perfekte måltid. Flatbrød er godt tilbehør det også.

Du har vel fått Baccalao-oppskriften inn med morsmelka du?

Storklem.

GundaM sa...

marit-tja,du kan vel si det sånn;D
Tenkte lage dette foccacia brødet ditt men så ble jeg fyrstyrra her da, så ble flatbrød enklere. Men neste gang...

Kerstin sa...

For en ide da.=) Du må jo være en av de mest kreative mennseken jeg vet om . Dyktig er du:O=)

Klem

~~Randi~~ sa...

Så smart, som vanlig:) Du skulle tatt deg en tur ved hytta vår, der kryr det av drivved - du kunne nok ha laget et og annet kunstverk der. Kreativiteten lenge leve! Fin søndagskveld til deg. Klememr**

kari - carpe diem sa...

Du er ikke sann...kreativt til toppkarakter...!!!

Anemone sa...

Smart smart... men har nok mest lyst til å hive ut både fjernkontrollene og den hersene Tv`n !! Men kjekt og vakkert der der da.

I dag har denne damen rømt fra både klesvask og et kaotisk hus. Med lette skritt løpened ned til bilen, kjørte med musikk høyt på, for nå skulle mor få en rolig stund alene i fjæra. Men blåste sa du..., f... værre på håret enn noengang, som en skikkelig trollkjærring. Var bare lie ned i "høgget" her da, for der har jeg aldri vært. Og RUST sa du..., nå så innmari at jeg ble nesten sur og lei meg over alt som svisjer opp og ned i vannkanten. Huff å min som det kastes uti sjøen.
Fant en steike fin spade da, og skulleløfte bort en stor stein som lå ver, og det var den fingeren du... blødde og blødde og tårer i øynene, så den ble nok liggende igjen da. men har nå fått snakret meg en litt annerledes lysestake da, men denblir blogget om senere en gang. Ikke helt feridig med Frankriket ennå jeg vet du, men nå er skal det ikke lages flere innlegg derfra heller, dritt lei, og kan ikke belamre alle lesere med ferieminner, grøss og gru.

Flott hatt ja gitt. int bilde av deg da, jeg ser nå sånn passe sløv og sliten ut da..., varmen det vet du, varmen... men hatten ble kjøpt litt etter litt fransk rødvin da, og da måtte den jo få være meg hjem til trøndelag også.

Anemone sa...

Og ja..., du og du slike stokker ligger det massevis av her også. Vurderer kjøp av bensinindrevet liten ,motorsag jeg nå :-)))

Eller så må det skrives etter en ekstremt sterk kar!!

Marie sa...

STILIG!!!

Nydelege gardiner på innlegget under!

9na sa...

Fantastisk... ! Blir den brukt..? Av mennene mener jeg?

Tante Mimmi sa...

Du altsooo! Kanon! Tar av meg hatten!!!

storeflittig sa...

smaski, denne var kul:) meeen.. du må nesten gi rapport om gutta virkelig greier å bruke den... hva er dette med at kontrollene fortsetter å flyte selv om *fab* oppbevaring er tilgjengelig:)

GundaM sa...

kerstin, randi, kari og marie- takk, takk jeg må da fine på noe innimellom da vet dere ;0)

anemone- du må ikke bli så ivrig at du ødelegger deg! Skal være på utkikk etter en liten møtorsag til deg;)

tante mimmi- legg inn et hattebilde du og på sidemenyen;)))

9na og storeflittig- javisst! jeg var den første iseng igår kveld og den første opp her imorest og javisst; de sto der i etuiet sitt;0) Ikke verst dresserte disse kara!

Kathrine sa...

Litt treig jeg da, men nydelig New Dawn litt ned på bloggen her :-)
Og apropo gardiner, nå skal jeg sy forheng til hytta. Hjælp:-/ Jeg og symaskin!
Nei, ut i hagen:-D

Flott kontrollholder da:))

Nilla sa...

Hehe:) Du kommer nå på det da må jeg si, min KREATIVE nabo!!!

Jeg har begynt å planlegge høstens trimming jeg.....
Ser for meg at Bill. holmene må være et fint sted å starte på. Så tar vi med sekk og plukker mer drivved. Kan ikke tro annet enn at lageret ditt snart må begynne å tømmes??

Shabby Chic sa...

he he, så smart:) Funker det? Jeg har også samla alle 4(!) fjernkontrollene i en bolle, men det er som regel jeg som må putte de oppi igjen. TV er støy for meg, så lenge det ikke er oppussingsprogram eller en koselig serie... :)

GundaM sa...

kathrine- du er blitt treig til å kommentere her inne ja;)

nilla- trim...Klart det. skal vi sykle til Billettholman eller...? Hihi, må starte litt forsiktig tror jeg;)

shabby chic- det funka nå første dag ihvertfall så får vi se utover da!

Petunia sa...

Den må du ta patent på!
Genial!
Passer like godt hjemme som på hytten (for dem som har det der da).
Jeg har en utfordring til deg:
En tv benk i rekved!
Må være 140 cm lang/45 cm bredde og ha en hylle i midten og en hylle nedest. Høyden mellom hyllene bør bære 25 cm fordi fronthøytaler og forsterker er ganske store!
LoL!!

GundaM sa...

petunia- ehhh,dette må jeg diskutere med anemone;0) Let fram no materialer til september du...

Sister Bonde sa...

Godt nok smart Gundam.

Den lyserøde tekst flimrer i øjnene på det grå. Det ser flot ud, men er svært at læse.
Måske er det bare mig :D

Linda sa...

UUUUtrolig smart!! Ja man kan lure på hvor mange ganger i døgnet man leter etter fjernkontrollene, og som oftest finnes det ikke så mange fine holdere i butikken. Veldig smart! :o)

Ida sa...

Hvor får du alle ideer fra!?
Stilig!
Skulle ønske jeg hadde halvparten av energien og skaperevnen din altså!

Lappesola sa...

Fantastisk. Du er da usedvanlig kreativ.

Hilsen Sol