Sider

torsdag 28. august 2008

Vask-skyll-tørk; Make it ;0)

Alltid før jeg bruker driv veden min vasker jeg den godt i kraftvaske (evt grønnsåpevann), skyller den godt og tørker den før bruk.
Har en hengekurv perfekt for små engleføtter og sommerfugl kropper ;)
Ser du rognebæra der bak? Fantastisk med bær iår !!!
Etterpå starter prosessen som er så gøy; Make it!!!
Hva blir dette da...? Sitter no å venter på en del tenker jeg ;)
Det er så deilig sitte ute i hagen og skape med fuglekvitter og sol i nakken !

Resultatet kan bli noe slikt som dette;

Ha en flott dag der ute alle som en, og takk for alle trivelige kommentarer jeg får fra dere.Prøver å følge etter sporene deres etterhvert som dere legger igjen en kommentar !

18 kommentarer:

Ivar Ivrig sa...

Vaske veden sin ja. Kanskje tanglukta forsvinner da. Den hadde jeg ikke tenkt på du :-)

Anemone sa...

Vasker gør jeg også, men her brukes Zalo..., er en liten Zalo freak jeg da :-) Kunsten er allikevel tørkingen spør du meg, og den lille utfordringen for et bra resultat.

Hadde en stokk jeg da, som jeg ble så glad i at den ble tatt inn, prøvde å pusse den litt med fint fint sandpapir, men DET ble ikke så vellykket nei.

Rognebær er det flust av her også. Men det sies så mye om disse rognebæra egentlig, og en vet ikke helt hva en skal tro, om mye snø, lite snø...For min del håpes det på ltie snø og en mild kort vinter, så det så :-)

kathrine sa...

Stakk over gata til naboen jeg, og plukka tre poser fulle av rognebær:-) Det skal bli gele til vinteren. Og Så skal jeg finne til fuglene og til pynt også.
Mitt tre er det ikke så mye på enda, skal få henge det tenker jeg. Vakre trær, rogn.

Finner igjen poser med rekved rundt omkring her i huset, men har ikke tid til å lage noe nå utover. Ble litt mere travelt enn jeg trodde nå. Blir vel engang. Så får jeg heller nyte din kreativitet og flotte ting:-D

Ha en fin dag. Klem.

ArneA sa...

Var det ikke et dikt som også hadde en strofe omtrent som
"den største skylda hadde snekkeren som gjorde stegan av råtne trinn" eller noe slikt.
Håper stigen din er kun et tørkestativ.

Randi sa...

Tror jeg må bestille både engel og sommerfugl av deg jeg.
Men først skal jeg besøke din butikk har jeg bestemt meg for.

Jasså det er dere som rasker med dere all rekveden...hihihi tror jeg må sperre av områder rundt her.

Tror jeg skal plukke inn litt rognebær og ha til pynt på bordet når jeg skal ha Baccalao fest til høsten. Litt rogn, rekved i glassvaser, kongler som henger fra bjelkene ja så litt rust om jeg skal være så heldig og finne det...hihihi tror jeg må teste ut dette en gang. Dette kom mens jeg satt her og skrev...nå er det bare og huske på det.

Hei så lenge.

Therese sa...

Gosh - her var det mange herlige/flotte bilder. Tror ikke jeg har "tittet inn" hos deg tidligere, men det kommer jeg definitivt til å gjøre igjen!!
Jeg skjønner du må være en utrolig kreativ jente. Så mange skjønne ting du har laget; rustbildene dine
(de med duppedingser og en bokstav) - I just love it!!
Sommerfuglene - supre og Jeans teppene/putene -sukk.
Jepp - I`l be back ;o)

Anniche ♥ sa...

hellu !

de drevved engelene din er sååå fine , og du er så flink!!!

Kakeboksen er en jeg fant på loppis for leeeenge siden , så fornøyd med den , elsker fargen !!

ha en toppers dag , klem

Anniche ♥ sa...

ja, også mente jeg DRIVVED dahh...":

Ida sa...

Her har du nok drivved til flere flotte engler i din store hærskare. ;)
Nyvaskede er de også. Kan det bli bedre? Neppe.
Hver og èn er SPESIELL og fiiiiin! :)))

Gamlå sa...

Du er så krativ, at jeg bare må innom bloggen din til stadighet. Håper det er greit at jeg legger deg i blogg rollen i bloggen min.
Ha en fin dag
Gamlå

~~Randi~~ sa...

Det er jo så moro å følge med i din kreative hverdag! Alltid noe nytt - alldeles herlig! Glad du er her i bloggeland! Fin torsdagskveld til deg:) Klemmer**

Min verden sa...

Noen ganger når jeg kommer til bloggen din og beundrer siste "make over" tenker jeg - har den dama fri innimellom. Har du fri innimellom? Sitter du under trærne med nakne tær og ser på alle prosjektene? ... eller driver du stort sett med noe hele tiden? Elsker det! og derfor: Det er en award til deg hos meg :) God helg. Hanne

Nilla sa...

Hvor blir det av lukt av salt sjø da????

Hehe. Min engel henger på hedersplassen i stuevinduet på hytta.Og lampa ute selvfølgelig:)

Har ennå ikke klart å lage noe av drivved selv.... Så klønete på sånt jeg. Nei gi meg en malekost sier nå jeg:)

Kommer en tur i morgen, min venn!

sologbolig sa...

Så mye fin rekved du har. DEn er jo så fin i fargen og god å ta på. Her er det ikkje så mye av den slags, men eg nyttar sjansen når eg er andre stader. Her og er det flust opp av rognebær i år. Skal ha meg ein tur oppi skogen her og plukka noen kvistar i helga. Dei er så dekorastive synest eg. Ha ein fin kveld!

Runa sa...

Jeg venter i spenning på å se hva dette blir! Hva gjør du om vinteren? Har du samla deg en haug med pinner til venterkos ved peisen! Jeg lar meg imponere gang på gang!Ha en fin helg!

organic-lizzi sa...

Hmmm!!Har ikke tenkt at det må vaskes!!
Du er en trylledame til å lage de vakreste ting....Så det så!!
Super helg&Stooor klem fra Randi

Miamor sa...

Du koser deg du....det er toppers!! Tror vi utvikler oss så når vi får gjoryt et liten make-over! Godt i sjela å få skape noe...tror vi er laga sånn!!

Men prismene da frue---drivved finner jeg ja...men prismer...
Har begynt å robbe Ikea-"prismekrona" mi nå jeg for min del...men det tar seg ikke helt ut da....
Har du prismeskatter til meg eller???

Petunia sa...

Har fått litt kjeft av anemone om at jeg ikke stikker innom og besøker så mye for tide.
Skal prøve og skjerpe meg litt.
Kunne døgnet bare ha flere timer eller jeg at jeg ikke er så trøtt hele tiden.
Jeg vasker rekved med grønnsepevann og lar den tørke laaaaangsomt. Må hvis snart ta meg en tur i fjæra og lete etter noen nye emner. Snart kommer høststormene med alle sine skatter flytende:D
Ha en flott helg!
PS!Vi burde ha laget en felles blogg med tittelen "Rekende på en fjøl" og lagt ut bilder av ting laget av rekved.