Sider

mandag 22. september 2008

En merkelig lukt møtte meg idag...

-Hm, hva er det som lukter slik tenkte jeg da jeg kom inn døra etter jobben idag...Duften av ved !
Og dette var synet som møtte meg ;0) Min kjære hadde fyllt opp vedstativene med nydelig bjørkeved ! Er han ikke flink dere ;)
Fra gulvet og helt opp til taket ! ! !
Våre praktiske vedstativ fikk jeg sveisa hos et sveisefirma i byen, gubben som fikk oppdraget lurte fælt på hva jeg skal med to stykker ...? Sa jeg hadde en mann som jobba som pendler og liker være praktisk ;0)
Da er det bare å vente på vinteren og fyre løs ! Imens vaskes nye vervegg bord der ute på gårdsplassen, her går det unna dere ;0)

20 kommentarer:

Monica sa...

Flink mann, ja;) Flotte vedstativ da, og lett tilgjengelig ser det ut til! Jeg må på nedsida av huset, og under verandaen... Ikke noe særlig når det er iskaldt, mørkt og mye snø...

Whoopsi Daisy sa...

Dætta var fint dæ. Skikkelig orginalt. Den utsikten inne hadde jeg likt. Flinke mænnen :o)
OG fruktplanen kommer til å ryke så det synger...skal på venninde treff i kvel og Gulrotkaka står klar!!!

Kathrine sa...

Flott stabel:-) Her venter vi på ovnskail´n i kveld. Vår nyrestaurerte etasjeovn er i farta! Gjett om jeg gleder meg til å få den i hus. Smykke i stua!!
Blir nok en wiskey i kveld ja:-))

Tulip sa...

Så flink han har vært og stabla alt sammen!
Kjempekult vedstativ.
Ved er igrunnen veldig dekorativt når det er stablet pent synes jeg!

Livet er heeerlig sa...

Så kult stativ :)
slike vil jeg også ha!!!
Ha en fantastisk flott mandag
*Siv*

Anemone sa...

Brenner i ovnen her også, for kjærringa hater å fryse!!

Kjempelekkere de stativene dine da, men undrer hvordan de ser ut uten ved?? Ville nok alltid hatt noen fine bjørk kubber der jeg da..., og boss??? blir det ikke bossete??? du vet jeg bare hater den støvsugeren!!!

Tonje Marie sa...

Det var ein god ide :) Slik vil eg også ha når vi får oss hus!

Flink mann du har :)

Ha ei fin veke :)

. sa...

WoW dette her var tøft dette like jeg!!!! Du er så kreativ så kreativ. Nå har du så masse ved i stuen at du slipper å hente mer ved inn i stuen hverdag i vinter.
SMART og utrolig dekrativt.
klem fra Gamlå

kari - carpe diem sa...

Ja, va det ikkje rart...at ho hadd en kul installasjon av en ved-stable-vegg-dekorsjon...

Petunia sa...

Ved lukter så godt...i alle fall bjørkeveden.
Ospen vi feller på landet og drar til by'n om høsten, lukter drit og er kun egnet til å stables utendørs og brennes fort opp....
Vedstativene var geniale, du!

GAWO sa...

Vedstativet var stilig. Særlig med like lange og like runde bjørkekubber. Hos meg ser veden ut som om den har vokst i alle retninger, og det på en gang. Rufsved som ikke passer inn i en stabel. Ja det er veden jeg får til hytten. Men den jeg har hjemme har jeg kjøpt hos en vedselger som får den fra Polen. Rund og fin. Utrolig at de selger ved her i Norge som kommer fra utlandet. Og enda mer utrolig at jeg kjøper det. Men vedmannen er så grei og bærer sekkene opp til meg. Så da så!!

Anka sa...

Så praktisk og dekorativ vedstativ!!! Kjempe tøft;)
God uke.

Kerstin sa...

Så flink mann du har=) Godt at veden er i hus og på ryddet på plass, snart bruk for den nå=)

Gleder meg til veggen er på plass=)
klem

Marit - Som Mine Dager Er sa...

De vedstativene dine er helt geniale. Jeg sto selv og beundret dem grenseløst da jeg tok dem i øyesyn "live". Bare du som kan komme på på få laget slikt ;-)

Ellers har jeg solgt unna noen stuemøbler, og nå mangler jeg skap til ting og tang og servietter og lys og annet. Jeg føler et sterkt behov for å avlegge Containergirl en aldri så liten visitt igjen.

Hejdå, Snuppa.

Ida sa...

Til og med veden er flott hos deg GundaM! :)
Flott og dekorativt.
Beundringsverdig klem.

Ivar Ivrig sa...

Klar for kalde høstkvelder ser jeg.
Det som er så greit med ved er at den varmer så mange ganger. Spesielt hvis du er å henter den selv ute i skogen.
Stilig "vedkurv" :-)

Tante Mimmi sa...

Så flotte! Fantastisk lure og den råe utsjånade! Frelst eg!
Snike meg innom her ein litan tur mitt i lunsjen. Travle tider! (...)
Gledar meg til å sjå korleis kjellaren blir!:)

Randi sa...

Smart mann du har!! jeg vil også ha veden i hus nå..jeg har det travelt, men minn mann har gooooooooooooooooooooood tid!!
Blir stressa av å tenke på det...hihihi, så da unngår jeg det.
Den var faktisk like fin som bjørkeveden Nils AAs stablet i kunstverkstedet sitt på Inderøy, og det er kunst!!

Ha en fin dag.
Klem

Evami sa...

Snille,snille mannen din:) Og nå er det ikke noe problem å gå høsten og vinteren i møte... Her er det jo behov for deilig ved-varme nå temperaturen kryper nedover og vinden uler langs husveggene. Ha ei flott uke:)

redesign sa...

La ut bildene på bloggen min og la seff en link til deg, skikkelig flotte var de!