Sider

tirsdag 30. september 2008

Har du hørt...?

-Pssst, har du hørt om da gamla sku kjøre og hente seg noen snøball kvister ifra en busk i veigrøfta her..?
-Neei..?
- Jo, busken var vekke og bare et svart hull stod igjen... Men hu fant sæ jo no`Ryllikk i grøfta da, flotte de og...?



Javisst, er ryllikken vakker og det er nok det eneste som blomstrer i mitt grisgrendte strøk akkurat nå ;0) Hvit, rosa, ren.... men lukter noe aldeles pyton; derfor plassering ute !
Ha fortsatt ei flott uke der ute, host host noen har smitta meg... Er det du eller du tro...? Klem uansett, det hører høsten til bare snøen holder seg unna.....

25 kommentarer:

Lyst på livet sa...

Hahahaha......
GOD BEDRING OG UNNSKYLD....HEHE..

Du viser så nydelige bilder at jeg blir helt matt!

Anemone sa...

Du.. æ "ganna" det på dæ ja!! Så kjedelig å være syk alene sjø. Derfort tenkte jeg vi kunne være syk sammen, i hver vår sofa i stua her, så kan vi dele en Paracet, ta en slurk av Dr. Rians miksture og støgg flir litt :-)))

Vakkert forran den trappa di i alle fall. Ikke såpass her nei, jeg sliter på denne tiden med den der buske som blåser over dørstokken du vet...

Charlotte sa...

Ja det er i alle fal ikke meg!

Grip dagen sa...

Det er noen uvanlige bilder du tar! Denne bloggen er ikke helt A4.
Jeg er fasinert over den ENORME fantasien din!!!

Tenk alt du tryller frem av "ingenting". At du kommer på det!
Jeg har også et rart prosjekt gående. Jeg har i alle år vært betatt av et gammelt, fallerferdig hus. Det står liksom å roper på meg... Og helt tilfeldig fikk jeg tak i eierne, og har nå fått låne huset. Jeg skal lage julemesse der.

Andre ser råtten kledning, flassa maling, knuste vindu og søppel.
Jeg ser en dørterskler som er nedslitt av barnesko, fantastiske profiler i listene, og de knuste rutene viser utsikten over vann, utmark og solnedgang.
Jeg finner en enorm ro i det huset!
Blir visst revet med... blir nesten stil dette. Ja, ja.

Synd du har blitt syk... Men med litt mer spikersuppe går det nok fort over...
Mange hilsner Marit

Marit - Som Mine Dager Er sa...

Ryllikene er så nydelige, og for meg som knapt har luktesans føles det ikke så ille. Har bare tatt med meg en og annen kvast inn, og da overlever de andre også ;-)

Lest mail'n min? Vi høres!

Monica sa...

De bildene dine er bare nydelige, i dag også;)

Marie sa...

Ryllik er nydelege dei, men dei må som du seier stå ute!

Uff hostar du også nå, kanskje det smittar over nettet, hehe
Håpar eg går klar til me har fått selt kyrne iallefall slik at eg kan legge meg ned om eg skulle bli sjuk.

Ønskjer deg ein god onsdag fri for hosting og snue :)

Kerstin sa...

Du er bare så utrolig flink å fotografere at jeg blir stum . helt nydelige bilder. Ryllik er vakre de:O=)
Håper du blir fort frisk igjen. ikke noe kjekt å være syk:O)
Natta! Klem Kerstin

tinemor sa...

Ja, rylikken er vakker, men fyyyyyy så den stinker!!!
Ritig god bedring!
Hoster her sjøl, men det er kanskje fordi jeg har skravla så mye.....
Nei, må ha meg i seng. Få skjønnhetssøvnen og spole stemmebåndet tilbake... ;-)
Klem

Moderncountry sa...

For noen utrolig vakre bilder Gundam!! (flott Header)
SÅ dyktig du er på å lage fine stilleben og vakre dekorasjoner. Blir så inspirert!

Har begynt å bruke mer fra naturen i mine dekorasjoner. Naboen bruker mye stein, skjell og rekved. Tantebanert og jeg tok oss en tur og plukket både kvister og nøtter i går.

Håper du har det bra!
Klem Aina

Kathrine sa...

Ups, var det meg?? Men jeg er ikke forkjøla, enda. Ryllik er flott ja, har du den rosa og i grøftekanten?

Fin dag til deg:-))

Randi sa...

Du ,må ikke fine på og gjøre om heddingen din! din er jo bar så fin!! gjør ingen verdens ting om den er sånn. Jeg klikker frem og tilbake, laster opp ørten ganger før jeg blir helt fornøyd.Må vel finne den eksakte størrelsen på hedderen og så forminske bildet til å passe akkurat inn i rammen.

Du aner ikke hvor mange ganger jeg har planlagt å kjøre meg en tur. Nå har jeg gitt opp å planlegge. Det jeg håper er at vi skal få til en tur på mandag, da er vi på tur hjem fra hytta....viss alt klaffer.
Vi får se om helsa holder. Viss ikke så skal jeg høre med min mor om vi ikke kan ta oss en tur en dag.

Si meg har du og din venninne Anemone en avtale om å legge ut innlegg på samme tid dere..*fins* dere MÅ da være sjels frender..hihihi

Nei nå skal jeg få lagt inn ett innlegg jeg også.

Ha en fin dag.
Kos og klem

Petunia sa...

Huff er du blitt syk du også?
Ikke bra! Håper det går fort over. Anemone er på bena igjen nå.
Hvis du orker er du hjertelig velkommen på en eksklusiv safari inne hos meg.
Noen skjeldne dyr her nordpå er oppdaget..
God bedring og klem til deg fra meg!!

Evami sa...

Det er så gøy å kikke innom deg,for du har en kreativitet som er helt fantastisk:) God bedring:)

. sa...

Uff, det var ikke kjekt å høre at du brygger på noe. Håper du blir kvitt buskeluskene fort. Gamlå har ikke smittet deg, jeg er frisk som en fisk jeg:))

Ryllikk er en fin blomst/plante men den hører til ute for den lukter ikke noe særlig godt!!!
Fine bilder har du fått tatt av Ryllikken også ser jeg!!

Det ligger noe til deg i bloggen min.

Godbedring ønsker Gamlå deg!!

Nilla sa...

Ikke si at du blir syk nå da....
Her er det pakking til storeguttens avreise:(
Hjelpe meg så langsomt det blir....
Bra jeg skal jobbe til uka så tiden går fort.

Berit sa...

Uff da er du syk du da...
Ønsker deg god bedring, håper det går fort over.

Nydelig bilde, du kan det du... skape stemning!!

Klem fra meg.

Anne-Berit sa...

Håper du blir bra igjen snart.Det var no en fin bukett du har plukka,og det er jo gøy åpynte med noe fint ute nå når de andre blomstene begynner å si takk for seg.Flotte bilder!!!

JULIE K sa...

Ja rylliken var kjempefin. God ide fra deg. Må ikke bli syk nå. I neste uke stikker jeg innom vet du : )

Helen sa...

Det er så gøy å se bildene i bloggen din, mange ting som koster lite eller ingen ting og så setter du de sammen så det blir kjempekoselig :)Inspirerende å se.

Anne på Moseplassen sa...

hehe, enig, ryllik er best ute. Men pen er den jo :)

Kerstin sa...

En liten utfordring til deg inne hos meg=) Klem

Ida sa...

Flotte bilder og blomster! :)
Om du går inn på linken hos meg. Urtekilden, så kan du lese om hvor nyttig denne planten er også. ;)

signe sa...

Vil gratulere deg med andre plass på årets blogger kjøkken. Jeg stemte på deg. flott stemnings bilde var det med mange skjønne detaljer. Her på bloggen din trur jeg ikke jeg har hvert. Sååå utrolig mange koslige detaljer. Så flink du er.
Så kan vi glede oss til et år med Vakre Hjem. Jeg kom utrulig nok på første plass,det var ganske gjemt da.he he.Vi får hive oss på oktober konkuransen og. Er litt artig.

Ha en strålende helg.
Klem fra meg.

Magny sa...

Gratulerer med Vakre Hjem et helt år....

Lucky you...