Sider

lørdag 20. september 2008

Helt dyrisk...

Klarte ikke vente, bare måtte henge opp dette nede i kjelleren ikveld ;0)

Dette flotte rådyret fant jeg i bunnen av en container endag på jobb... Kom og hjelp meg, ropte jeg til gutta men jeg fikk beskjed om at dette var umulig å få opp og at det kommer da flere slike sjø... Jeg gir ikke opp så lett og nå har det fått plass nede i kjelleren noe skadet men hvem ser vel det..?
Pelskragen er fra min kjære bestemor og endelig kunne jeg bruke den til noe ;) Og selvfølgelig er dyret i plast!

Imens jeg drev og tok bilder der nede istad ser jeg at et dyr har kommentert i bloggen min! En vakker hund jeg har hjulpet... Da jeg var ute og henta meg en kvist ifra den vakre eika mi møter jeg min sønn som nettopp hadde knekt eikenøtta jeg hadde tatt med fra vakre Sotra....
-For tiden er det mange som spør meg om hjelp for dyrene sine eller å finne bortkomne ting... Akkurat nå har jeg jeg ikke mulighet for noe av dette, det er masse energier der ute og går akkurat nå og jeg må lære meg å mestre disse.... Sikkert noen av dere som merker på kropp og sjel at det er litt uorden akkurat nå også, men det er til det beste for det som kommer...
Spis godt og normalt og drikk masse vann !


Lampa mi som gikk istykker...Dere husker den ? den er bare så vakker og skal helt klart få en funksjon der nede i kjelleren, men om det blir som lampe, fat eller noe annet det vet jeg ikke enda ;0) Dette er bilder fra inngangspartiet der nede, det var opprinnelig stua jeg skulle pusse opp men prosjektet sprer seg til gang og kjøkken og ;0) Stua er på vent...
Og tilslutt en liten rettelse; Dj Friendly har bytta tidspunkt fra kl 6.00 til 8.00 spiller han på P3 hver helg ;)

14 kommentarer:

. sa...

Heisann. Så stillig dette her ble. Rett og slett tøft!
Ønsker deg en riktig fin helg.
Gamlå

Marit - Som Mine Dager Er sa...

Rådyr på veggen? Vel ... jeg sliter litt der, men du; jeg skal ikke si noe før jeg ser det "live" hjemme hos deg. For der funker ALT, nemlig.

Skal spise normalt og drikke nok vann. Takk for tipset ;-)

Kos deg masse i kveld. Her sitter vi godt bakoverlent i godstolen etter kveldens herremåltid. Rødvinen, en Ripasso var helt stønn! Nyyydelig!

Klem fra Marit

Anne-Berit sa...

Så fint at du fikk redda det rådyret.Og så fint det ble på veggen hos deg.Du har virkelig øye for sånt,og får flotte ting av nesten ingenting.Skulle ønske jeg hadde den evnen.Ha en strålende søndag:o)

Berit sa...

Skal si... er du kommet så lang i op-pussingen du da at pynten er på plass??? Flott ble det iallefall, og så tøft med pelsen.

Jeg er visst ufattelig treg jeg, men det går på fram her også da, selv om det er nokså kaotisk.
Nå er tilogmed kjøkkenseksjoner spredd rundt om i stuen sammen med kjøleskapet, salong innkledd i gamle dynetrekk, og en hund som er ganske så forvirret av alt dette styret.
Opp-pussing har lett for å balle på se....

Har tatt litt fri i ettermiddag og trillet Joakim i vogna, været er jo som sommer, helt herlig.

Ha en fin helg der nord,
Klem.

Anemone sa...

Da ble det da endelig et gevir på deg også, en skikkelig konge det der med alle sine horn. Har ennå ikke hengt opp mitt jeg, det ligger kjelleren og skal opp på veggen i den gangen som aldri blir ferdig. Men du skjønner `morromannen` har startet med maling av sønnens sitt rom i dag, så nå sitter han forran data`n der og blir bare tettere og tettere!!
Må nok sove opp i natt den gutten ja.

Har faktisk mormor sin gamle skin stola jeg også, en rev.., ligger slengt over sofaen her, kan ikke ta den over skuldrene når jeg sykler til jobben, med sekk på ryggen, på en `off roader` vet du :-) det blir litt feil.

Og i dag, helt uten folk, ja du skjønner, deilig!! I går derimot, fikk jeg da tid til en liten tur på gjenbruksstasjonen her og fant "bestefaren" til den jeg fikk av deg, `søskenbarnet` kjpte jeg jo på Fretex, denne galskapen tar vist aldri slutt med meg!!! intet håp, bare mindre skap plass :-(

Rakk også å kjøpr meg noen kroker og en kjetting... srauren ligger klar, borrmaskina like så, morromannen sier ; hvilket prosjekt på gang nå da?? og når han så den kjetttingen ble han blek du :-))) heller i han en cognac jeg, og håper han glemmer remediene på verandaen!!

Og vann ja, trenger vist drikke mer..

Betty Boom sa...

Bare du kan få et dødt dyrehode til å se tøft ut! Du er bare "ganz utrolig". God helg fra litt lenger sør.

Mona. sa...

For et råstilig stilleben !!! Du får allt til å se rått ut.....og er så flink med å se hva som gjør "susen" !!!! Virkelig bra :) Ha en flotters søndag imorgen !

Lyst på livet sa...

Til og med dyr på veggen bli vakkert hos deg!

God søndagsklem .-)

anneskreative sa...

Vær forsiktig med å slippe inn for mange energier,,,,det kan bli så slitsomt. Jeg har det slik at je kan føle meg "overkjørt" iblandt.

Lekkert lite stilleben du har laget.

ÅÅÅ jada,,,drikker mye vann,,,,smiler
Ha en fin søndag
Anne

Ida sa...

I den rette settingen og med passende tilbehør, så blir det riktig så lekkert.
Og du kjære GundaM har virkelig sansen og blikket.
Stilig ble det ja!
Ønsker deg en fin søndag, uansett gjøremål.
Og ja, jeg skal spise normalt og drikke mye vann. Litt vin innimellom må til også.... ;)
KLEM.

Randi sa...

Du å du....er så imponert jeg....flott og kreativt som alltid.Gleder meg til å se det ferdige resultatet.
Jeg bobbler litt over av energien...men jeg lader meg vel ut snart....hihihihi men vin hører med til livets vann...men skal ta ett ekstra glass vann..sju!
Kos deg i det vakre høstværet vi har.
Klem

Marie sa...

Skikkeleg fint Gunda!
Det er så flott med dei som går sine eigne vegar og ikkje berre hermar etter siste ikea-katalog!!!

"Det er ulikskapane som gjer oss unike"!

Eg skal ette godt og sundt og drikke masse vatn :)

Ta godt vare på deg sjølv og god søndag :)

Petunia sa...

Stilig!
Det eneste som mangler der under rådyret, er et muskedunder, det som dyret ble skutt med! Det hadde vært prikken over i'en.
Veggene dine ble lekre også - å gud som jeg misunner deg at du har fått malt...
Har spist godt (fårikål) og drukket masse!!

tinemor sa...

Så utrolig kult og stilig!!!!!!
Skikkelig lekkert ble det med det rådyret.
Skjønner godt du absolutt ville ha det.
I like your staile!