Sider

torsdag 25. september 2008

Min drøm . . .

-Dette er min drøm, enda står den der ute i garasjen...
Det er lov å drømme og drømmer er viktige ! Kanskje endag blir den virkelighet...Alle går vi vel med et eller annet som vi ønsker oss, som vi dømmer om ?
Min drøm er altså denne lille hytta nede ved strandkanten, der en kan høre bølgene, sjøfuglene, snekkene på fjorden... Unger i lek nede i fjæra...
Rutikkt interiør, masse naturmaterialer. Stein... Svære stubber til stoler!



Om den blir noe av..? Kanskje om ikke kan jeg kanskje leie meg et par kvadrater av en god venninne som driver og planlegger et naust i vannskorpa ;0) Skal sikkert ikke ha så mye for det, kanskje et par liter maling... Hihi ;0)


Som noen av dere kanskje har fått med seg så er det en konkurranse inne på NIB sin side, månedens kjøkken og der ble mitt kjøkken plukket ut til å bli med! Ikke verst det med alle flotte kjøkken som eksisterer rundt omkring!



-Nå er stillebenet av kjøkkenet tatt ned men jeg ser ovnen hver morgen jeg åpner porten og skal hente bilen. Bare synet av ovnen får meg i godt humør... Og om det ikke blir noe av denne hyttedrømmen så gjør jo egentlig ikke det noe, bare muligheten av å stryke langfingeren over den rustne stanga innimellom gir meg en god følelse... En følelse av... vet ikke, kanskje kjærlighet. Kjærlighet over å ha reddet denne skjønnheten ifra skrothaugen og takknemlighet... Over alt jeg er så heldig å ha !



31 kommentarer:

Monica sa...

Den ovnen var utrolig flott. Fin drøm du har da, nesten så jeg kan se det for meg... Og bildene, de er bare nydelige:)

Ivar Ivrig sa...

En slik ovn stod i det vi kalte "oldemor-stu" på mamma sin hjemplass. Den var svart. Fikk noen minner nå ja. TAKK :-)

Anemone sa...

Hva er vi uten drømmer Gunda??
Mennesker uten dømmer er fattige, og jeg skrev en lang tale til sønnens konfirmasjon om akkurat det tema. hvor viktig det er å ha drømmer, følge sine drømmer..., du kan få lese den en gang selv om den er ganske så personlig.

Kjempekjøkken du har ingredienser til der, og jeg tenker på min gamle bestemor, på hytta, som hadde en slik gammel "svartovn"..., tenk du, en varm sommers dag, middag til alle mann.., fyre og koke ved den med VED!!! forså det den som kan... :-)

Hva syntes du om sjekketrikset???

Lyst på livet sa...

Vakkert som bare det! Falt pladask for dette bildet med en gang jeg så det på NIB .-)

Klem

Alex sa...

HAR stemmt mange ganger på deg !!
Du er så flink til å style du !!

Kan ikke du komme på vi i helga.mannen er borte !!

Få kallen til å kjør dæ :)

Nei, får vel stemme på dæ igjen !!

Stor klem !!

Anemone sa...

Du får sett bollen etterhvert også, i selskap med sine likesinnede :-) men formen er sterkt dalende, nesen renner, nyser så gubben skvetter og føttene kjennes ut som de er full va rust :-(

anneskreative sa...

For noen herlig stemningsfulle bilder du har tatt,,,,
Liker så godt det rustikke, slitte preget på alle tingene du har satt sammen.
Blir litt lei av alle bloggebildene med bare hvite interiører,,,,,,
Sånn er det bare.
God torsdagskveld
Klem Anne

Mina sa...

Utrolig koselig stylet!:) Det er deilig å drømme seg bort! Som Anemone sier, Hva er vi vel uten drømmer?:) Nydelig nostalgisk kjøkken!

Aud Jorunn sa...

Nydelig... du gav meg noen ideer nå. For jeg har en slik ovn, står klsr til oppussing og skal brukes på kjøkkenet når det skal fikses.
Nå føler jeg meg ganske heldig
Ha ei fantastisk helg

Marie sa...

Draumar er hjartebanken i livet, det som gjer det godt å leve! For meg iallefall :)

(Håpar du forsto at eg spøka i kommentaren sist eg var innom :)

Omnen er verkeleg vakker Gunda :)

Ivar Ivrig sa...

Psst. Jeg har gitt min stemme :-D

Kerstin sa...

Wow Gunda. Syns jo at drømmen din er nesten blitt virkelig jeg da hvis denne vakre skapningen står i garasjen=)=)
Min drøm er ikke kommet så langt en gang. Herlige vakre bilder.... I love it=)=)

Oj oj ja disse bildene vil jeg sovne til i kveld=)
Klem Til en meget kreativ dame=)

Marit - Som Mine Dager Er sa...

Disse bildene kvalifiserer til terningkast 6. Jeg elsker dem. Jeg elsker dem. Jeg elsker dem!!!

Og selvfølgelig har jeg stemt på deg. Elsker den nostalgiske stilen i bildet.

Ha en finfin kveld. Kramardej.

PS! Jeg har samme "krav" til vår framtidige hytte som du har ;-)

Magny sa...

åååhhh. er det du som har dtete vakre bildet inne i NIB fortiden...
herlig...~'~' ~

Marianne sa...

Nydelig. Kjempefint! Heia-heia : )
Nattahilsen Marianne

~♥~bagateller~♥~ sa...

Herleg draum, og nydeleg bilde. Ei hytte i strandkanten er draumen her også, i alle fall etter eige hus da.. og kanskje ein kjærste å dele det med;-) Trur eg må inn på NIB og stemme også;-D

♥ H@rmoni ♥ sa...

Jasså, er det her den lekkerbisken av en ovn hører til!
Har allerde stemt på bildet på NIB.
God helg!
:O)

вεдτε sa...

ja du hadde helt sikkert fått den koseligste hytta i mils omkrets! Håper du får oppfyllt den drømmen din jeg også=)
Og skrik ut om du vet om noen artige jobber i trondheim da ;)
Go hælg! =D

Kari - My home is my Castle sa...

Jeg bare visste at det bildet kom fra deg ;)
Nydelig !!!

Klem,Kari

Nilla sa...

AVTALE!!!

Med sånn inredning så kunne jeg trivdes ja:)

Men no ska æ på jobb.... Kos dæ i dag! De ska æ:))

Kerstin sa...

God morgen =) Ville bare si at damen inni kjolen er ei venninne av meg, Hun vil vu\irkelig digge å høre at hun kunne vært min datter. Nyt helgen O=)
Klem
PS: Håper du får lagt meg til blogg rollen din da.O=)

Kathrine sa...

Tenke å ha noe såå flott i garasjen da? Heldige du:-)) God helg:)

Tea sa...

Den ovnen er jo helt fantastisk fin!!! :D Skjønner godt at du er litt forelsket i den ja! :) Kos deg med boken din! :)

Randi sa...

I mine øyne er ditt kjøkken det vakreste kjøkkenet jeg har sett...ja selv om det ikke er ett kjøkken som du bruker daglig dette da..hihihi
Tror det er fordi det minner meg om min farmor og hennes komfyr...hmm, der datt jeg bort i noen barndoms minner :-)
Ha en koselig helg.

Evami sa...

For en flott ovn:) Vi hadde noe lignende på hytta,men den ble umoderne og mamma kasta den..... Tenk å bakt brød i den,de hadde blitt gode:)

Og ja vi har tenkt på å sparke baller uti gata,sende trehjul-sykler i takt bortover... Den ene starter også så fortsetter den neste.enliten domino-effelt.Men det blir vel for farlig......

Ha ei flott helg:)

Min verden sa...

Jaså - så bildet var ditt ja! Lykke til på NIB :) Penger ja, jeg trenger ikke mye. Det er tross alt London. Mye å se som ikke koster noe. En venninne av meg mente at det jeg trengte var en "nice cup of tea". Det er forsåvidt sant, men det hadde jo vært artig med litt penger. god helg. Hanne

Randi sa...

Uææææ...nå først ser jeg at katten er jo en sånn pyntekatt!! gud no vart æ skræmt!!
Satt her å skulle vise mannen din hvor flott det bildet som ligger på NIB, nydelig sammensatt og helt klart og tydelig...DA ser jeg at katten er jo ikke levende.....hihihihi....jeg som syntes den katten såg sååå koselig ut...hihihihi..passer bra om man er allergisk.
Vel det var ett lite sidespor..men jeg digger de bildene der altså...utrolig bra !!

Ha en superflott helg med eller uten katter.

. sa...

smiler og ler litt jeg. Tenkt det var det kjøkkenet jeg stemte på , og ikke visste jeg det var deg!!
smiler enda jeg...rart dette her..men slik er det bare...internt snakk til gamlå fra gamlå mens hun skriver her. smiler
ha en riktig flott helg GundaM.
Gamlå

Petunia sa...

Husker ikke hvor jeg så en slik ovn sist, men det må ha vært på en hytte eller noe slik som jeg har besøkt. Den var også hvit.
Innom for å ønske deg god helg og spørre om hvilken fotolampe du bruker til bildene du tar innendørs?
Klem

Nita sa...

Jasså, så det er du som har den urolig flotte ovnen :) Lurte litt på hvem som var så heldig å ha en slik (misunn-misunn!)
Og stillebenet var nydelig, har sett bildet inne hos NIB. Ønsker deg en fortreffelig helg :)

Nilla sa...

Hei der oppe:)
Gå inn til meg og se hva jeg har gjort i dag. (som om du ikke visste det....)
Fortsatt fin helg til deg, min venn.
Klemmmm:))