Sider

lørdag 27. september 2008

Siste dag ute

-Urna mi der ute må reddes!!! Dette var min første tanke idag ;)Etter å ha stått ute i hele sommer, taes den nå inn. Den bruker å stå ute om sommeren og det har den vel gjort i snart ti år, men istedenfor å bære den i garasjen skal den nå nede i kjelleren!!! Der nede venter vi på at varmekablene vi har bestilt snart skal komme....


Ellers er det meld storm, regn og ruskevær... Jeg elsker faktisk slikt vær, få regn i fjeset og vind i håret! Da er det så godt å komme inn og kose seg med noe godt ;0)
Ha en flott lørdag allesammen !
Stikker entur inn til dere iløpet av dagen og, men først må jeg få unna et par saker jeg klør etter å gjøre her.....



Iår ser jeg urna har fått grønske på seg, dette har ikke skjedd før. For mye skygge og lite sol... Dette må vi gjøre noe med neste sommer ;0) Bestiler herved sol hver dag og regn om nettene!

16 kommentarer:

GundaM sa...

Ups, etter å ha sett på bildene med den grå bakgrunnen her inne virka de litt triste...

Men det er vel litt vemodig å ta farvel med sommeren, årstiden jeg elsker som jeg skulle ønske vi hadde hele året...

Ida sa...

Fargene harmonerer de, min venn. :)
Flott urne, som du må ta godt vare på ja.
Og like flotte stemninger og bilder.

Kos deg i helga, med ruskevær og greier.. :)
Det er virkelig høst her også nå.
Kanskje man føler seg mer levende når man er ute i mye vær!?
Nyt livet og ha det fint til neste gang!
Klem.

P.S.
Har bestilt meg bok med Tibetanske riter!
Den dumper nok ned i postkassen snart. ;)))

Marit - Som Mine Dager Er sa...

Vemodet preger meg også når jeg må bære bort kjære eiendeler fordi de ikke kan benyttes på nesten et halvt år. Sånn er det bare når årstidene bestemmer. Jeg husker urna di veldig godt jeg, og den vil nok gjøre seg fin i kjellerstua. Den skal vel få fast oppholdstillatelse innendørs nå?

Ruskevær gjør godt til kropp og sjel. Vi trenger ikke solskinnsdager bestadig ;-)

Er spent på prosjektene dine. Du har alltid noe på gang du!

Stor helgaklem.

Monica sa...

Flott urne, og helt enig ang. ruskevær! Har tenkt litt likt vi i dag;)

Nilla sa...

Neida du. Bildene var fine de:)
Enig med deg at det er trist å ta farvel med sommeren!!!
Men nå har heldigvis denne høsten vært fantastisk til nå:))
Hadde tenkt oss en tur til Billettholmene i dag vi. Men nå ble det plutselig veeeeldig mye regn her gitt.....
Vet ikke om det blir hytta denne helga. Er mye å gjøre her hjemme og. Har forsømt litt mens jeg har pusset opp på Palest:)

kari - carpe diem sa...

I dag er det skikkelig ruskevær her ute i havgapet. Så jeg og jentene har innedag, med bollebaking og diverse.
I kveld skal vi tenne opp i ovnen, for første gang på månedsvis...og jeg er en enkel sjel, så mer skal det ikke til for å glede meg!!
ha ei fortreffelig ruske-vær-helg.
klem fra smøla.

tinemor sa...

Så flott urne. Jeg elsker den formen!
Regn og ruskevær, ja skikkelig høst.
Men da kan man jo sitte inne og blogge eller gjøre andre kreative ting, uten å ha dårlig samvittighet.
Fortsatt god helg!

Lyst på livet sa...

Bildene er fine de :-)

Enig med deg. Det ER deilig med ruskevær i fjeset. Men det er vel kanskje sånn vi Stjørdalspier blir??? Hehe...

God lørdag!

Petunia sa...

Jeg elsker høsten jeg....
I dag er det skikkelig ruskevær her med kraftig vind og regn og jeg bare smiler. Sitter i sofaen med pc på fanget og stearinlys på bordet og hører regnet piske mot rute. KOS!!!
Har dere hatt så mye mer regn i Trøndelag enn her i sommer da? Her har vi jo hatt den sommeren. Men enig med deg. Om sommeren kan det godt regne om natten og være fint om dagen...

Anemone sa...

Urner??!! det liker jo alderles ikke jeg!! fysj og fy... NEI da, elsker dem :-))) ser vakker ut din også selv om den er grå...

Dagen her er grå, damen er ikke form, og måtte faktisk gå hjem fra jobb i går. Feberen herjer kroppen og kjenner jeg blir nesten sur og grinete av å lese her at noen er i full fyk og i fri flyt!! :-(

Men håper på bedring snart. Det eneste jeg makter denne dagen er blogging :-)) så noen blir sikkert dritt lei meg på bloggsiden denne helga.., men men...

Jøss, for et VÆR!! da gitt. Vært værre å vært syk om det hadde vært det supre været da, det er nå en liten trøst.

Betty Boom sa...

Jeg skal høre med han der oppe, om ikke du kan få det været du behøver :) God helg.

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Enig med deg; været nå er helt herlig! Lurer på hvilket prosjekt du holder med på nå? Mange på en gang, kanskje? Håper og tror vi får se etterhvert! Og urna er jo bare så fin - tror du har bra mye lekkert rundt omkring! Ha ei fortsatt fin helg! Klemmer**

Kerstin sa...

Bildene dine var helt nydelige syns jeg. Den urna de var skikkelig lekker. Er ganske enig med deg og Marit om at det er vemodig å plukke sommer tingene bort. Stuve de vekk i 6 lange mnd. Men sånn er livet her i NOrge, vi får bare godta det:O=)

Ønsker deg en herlig lørdags kveld=)
Klem

Marie sa...

Det haustar dag for dag ja. Me har hett mykje fint ver i det siste og det er framleis ein god del som står fint i hagen hos meg. Så eg vil ikkje ha storm ennå!!!
Som deg likar eg ruskever innimellom. Gå ute i vind og regn og kjenne at ein lever! Herleg å komme inn i omnskroa etterpå og kjenne varmen.

Helgeklem til deg frå meg min venn :)

A-mora sa...

Fin urne den må du ta vare på. Trivelig og være inne og tenne lys og ta et glass røsvin og høre på været som herjer ute. Du for en fin garasje du har!! Den ovnen og flott teppe på veggen.Blir nesten misunnelig på deg hihi. Ha en fin kveld

Min verden sa...

Jeg støtter ønsket om sol og varme til neste år :) Urna di er kjempelekker og jeg er glad for at du tar godt vare på den. Jeg elsker krukker og urner. Hanne