Sider

torsdag 9. oktober 2008

"Nytt" speil

Sist helg da jeg dreiv og rydda i garasjen kom denne gamle åra fram i dagens lys igjen.
-Kappe den opp til ved eller...?
Har lenge gått og tenkt på å lage et nytt speil av det gamle Ikea speilet og nå ble det da endelig !

.....
Godt gjort var det at igår fikk jeg telefon ifra noen jeg lenge siden hadde snakka med at hun så gjerne skulle ha bestilt seg et rustikt speil for å ha på hyttedoen ;0)
-Kjempemoro, så nå får jeg sette igang og lage et kraftig og rustikt speil til å ha på hytta samt en dorullholder og håndkleholder !

Med klyvsag, en liten drill og seks skruer... Vips, et nytt speil!

44 kommentarer:

Monica sa...

Jeg gjentar meg selv, men for en kreativitet;))

Nilla sa...

Kjempekult:)))
Hvorfor kommer ikke jeg på sånne supre ideer? Hvorfor???
Åsså ei åre da gitt....
Sånne ting du sku ha laget og hengt opp nedi kjelleren vettu. Men det har du HELT sikkert tenkt på selv.

Gjett hvem som får nok frisk luft om dagen da? Gjeeeesp....

See u tomorrow. Kaffe og nogo attåt??

Ivar Ivrig sa...

Ja jaggu er du kreativ ja. Og du er flink til å se nytteverdien i gamle brukte ting. Det er en meget bra egenskap i dette bruk og kast samfunnet vi lever i. En fryd å se hva du får til :-)

. sa...

Hei og hå.
En åre blir til en speilramme som ingen andre har maken til!!

Det er det som er det beste med hjemmelaget ting, en er alene om å ha tingen eller som en har funnet på!!
Dette likte jeg så godt. Ikke rart at du får bestilling!! Hun som ringre deg kommer til å bli så fornøyd!!
Ha en flott kveld
klem fra Gamlå

Elisabeth sa...

Så lekkert! Et speil med historie i rammen. Har absolutt sans for gjennbruk, vi kaster altfor mye i samfunnet vårt :)

Ramme alvor sa...

Rått stileg!

Britt

Josefine sa...

Naturen inn i huset:)))Kjempestilig
speil og veldig fin blogg, takk for titten!! Klem Josefine

Kerstin sa...

Herlig GundaO) Nei jeg tenker overhode ikke på om du skulle ha hermet eller ikke. Superstilig speil du har laget. Jeg skulle ønske jeg hadde bare et lite snev av denne kreativiteten din jeg. Bar pittelitt......O=)


klem =)

Kathrine sa...

Wow!! Flott da:-)) Har noen årer jeg og, men plass inne? Nei...Ønsker meg større plass ja. Herlig speil ja:-))

sologbolig sa...

Kjempetøft !! Kanskje det blir mange årelause båtar rundt omkring no !! Hehe! Ha ein fin og kreativ kveld!

Nilla sa...

Kjøkkenet mitt er opp og fram:)

kari - carpe diem sa...

Å, Hel... jeg kasta ei sånn åre for noen år siden...hadde planer, men de ble aldri noe av, så da gikk den i søpla...forb...

Briggs lekehus sa...

Åå den var vanvittig flott!! Også en åre som trekker den opp på et enda høyere nivå av kreativitet!! Fantastisk. Jeg sliter med å finne et fint speil til badet.. et slikt et hadde vært topp altså!!

GAWO sa...

Nå har jeg akkurt slengt en åre i sjøen... med håp om at den reker rett nordover til deg. Og så håper ejg at du fortsatt har engergi og lyst til overs til å lage noe fint. Du har et oppkomme av ideer. Jøss så flink du er. Og så fint det blir.

Petunia sa...

Bare ett ord:
Rå tøft!
Ehh? Det ble to ord, men jeg mente Rått!
Bare kjekt å kunne hjelpe?
Hvordan går det da? Fått kontakt med noen?

A-mora sa...

Ikke skjønner jeg hvordan du får alle ideene dine fra. Men fint blir det åkkesom. Ha en fin helg.

Marita sa...

En herlig ide - igjen!

A-mora sa...

Hihi.Det er bilde av fatet mitt. Jeg liker det fate så godt. Liker mønstret og fargene på det.Bor i nærheten av Anemone.

Alex sa...

Takk for lattersalvene hos deg i går....det var det morsomte på hele dagen gitt !!

Likte kallen klærne heller ;)

¨Finn ikke lommeboka mi...kortene og allt !! Har vært borte siden tirsdag.

klem

Miamor sa...

Lille speil på veggen der..Gunda er den mest kreative i verden her... nei huff...må vårrå forsiktig æ no!! ;)

Ramme alvor sa...

Brubiletet er frå ei bru i Modalen Kommune, litt nord for Bergen. Det skal seiast at det ikkje er "hovudvegen", men ein sideveg som dei har brukt til sanduttak.

Likevel, kunne ha vore frå hovedvegen, hola er så store at dei kunne planta gran i dei :)

R.A.

ArneA sa...

Speil på hyttedoen.
Det hadde faktisk også jeg for en tid tilbake, men bare for å lagre det. Nå er det bare bilder av de kongelige som dekker veggen, pluss noen egne
:)
og så selvfølgelig alt verktøyet da doen egentlig er et redskapsskur

Line sa...

Nydeleg speil:0)
Såg inne hos Kari at du og har fått Britney på besøk...Korleis slettar ein noko sånnt?? Takknemleg for svar:0)

anneskreative sa...

Hei Gunda!
Så fint det ble,,,,,
Skikkelig fint på ei hytte dette speilet å da,,,
Gleder meg til å se resultatet ferdig, når du har laget speil, dorullholder og knagg til venninna di.
Lykke til
Ha ei fin helg
Klem Anne

pepperkverna sa...

Dette var da en fantastisk ide! Takk for inspirerende blogg! Hege

Evami sa...

For et knaill-tøfft speil:) Du er et ekte kreativt menneske du Gunda og det er en glede å få følge kreativiteten din:)

Og for en glad liten buddah du hadde:) Ha en fin helg i vårt vakre trøndelag:) Klem Eva

Mina sa...

Så fint speilet ble med drivved-ramme!:) Personlig og kreativt! Innmari fint det bildet med gullbuddah og drivved-buketten også!:)

God helg!:)

Betty Boom sa...

Helt sinnsykt, vanvittig, utrolig og fantastisk. Må være landets beste interiør blogg! God helg.

sologbolig sa...

hei igjen. Takk for tipset ang. gangen min. Eg må tenka litt på dette!!! Har forresten allerede kjøpt nye håndtak til dørene, og skal kjøpe nye lister til de dørene som er brune (3stk). Ha ei god helg!

tinemor sa...

Du imonerer igjen.
Vips så hadde du et speil....
Ja, ja. Ikke bare vært vips her i gården om jeg skulle laget slikt nei....
Lekkert!
God helg, snuppa!

Sussen sa...

Du er et unikum Gunda!
Så artig at de har funnet et nytt helleristningsfelt! Det vil jeg gjerne se neste gang jeg kommer. Skal be naboen din ta meg med til jobben din også:-)
Ha en fortreffelig helg!
Store klemmer, Sussen

Petunia sa...

Noe til deg i bloggen min:)

Koselig koselig sa...

Gunda og Anemone! I'm hooked. Etter å ha sitti i dag (på jobben hysj;) ) å glana på de utrolige FINE stemningsfulle bildene av rekved og rust ... så er jeg omvendt.
Skal ikke se bort i fra at det kommer noen småting rekende på min blogg etter hvert også. Host host, liten rusten spiker i emming her ja? hihi

вεдτε sa...

Årer fins det helt sikkert der ja, men de er nok hvite ;)
tenkte faktisk på deg i dag når jeg stod og skulle plukke ut helgasnopet. Bassett`s posen lyste mot meg der på hyllen, så jeg måtte bare ha den med meg hjem :P Nammm!

Pernille's ting og tang sa...

For et kjempekult speil! Og så kreativ du er! Kanskje jeg skal gå løs på de gamle årene på hytta? Hmmmm, er nok for lite flink til sånt!
Lenge siden jeg har vært inne hos deg no. Men du er ikke glemt. Synd det ikke ble noe tur sørover med bil i sommer, men jeg har ikke gitt opp enno;)

Ha en kjempekos helg og kos deg godt:)

Anemone sa...

Lille speil på vegen der... hvem er vakrest i landet her???

Godt en da har "årer" som kan "ro" :-))))

Helmax GundaM!!

p.s. du har mail...

fru vims sa...

bamsen har fulgt meg siden jeg var godt under 5 år.
den har blitt med på alle flyttelass :D søte bamsen min.
er sånn ganske fin her også, spesielt lys litt skyer.
skal jobbe 5 timer, det går greit. er glad i jobben min :)
kanskje rekker jeg et loppis etterpå også...da er det nok utplukka, men mulig JEG finner noe skatter likevel.

ha en superdag!

Nilla sa...

Ut på tur i fjæra i dag æ:))

Du???

Koselig koselig sa...

Morgen Gunda! Jeg har fått satt opp deg på min bloggroll også :) Koselig !!!

Ha en fin lørdag ... nå iler jeg tilbake til bøkene ;)

Betty Boom sa...

... og hageblogg selvsagt. Du har alt, lissom!

Anne-Berit sa...

Du er så utrolig flink,det speilet var råstilig.Fant så fin lita rekvedfjøl på stranda her en dag,og nå spekulerer jeg hardt på hva det skal bli av den,skulle vært like iderik som deg.God helg!

Runa sa...

TURBO GUNDAM!!!!Kjære deg! Jeg går tom for GOD ord...!DU ER I EN KLASSE FOR DEG SELV!!! Ha en vidunderlig helg!!!

Ida sa...

STILIG! :)))
Og han sjarmøren som står der da og strekker armene i været, han er herlig han! :)))
Fin lørdagskveld ønskes deg, kjære venn.
Her er det lammelår i ovnen og det lukter såååå godt! :)
Kos, kos, kos! :)
Kos deg du også.
Klem fra meg.

Tulip sa...

Morsomt og dekorativt speil!

Ha en fin lørdagskveld!!:))