Sider

onsdag 26. november 2008

Alternativ advent

Mens jeg venter på elektriker, varme og lys nede i kjelleren legger jeg inn et adventsinnlegg ;) Det gamle, rustne skrinet får være min advents stake iår nede i den nye kjellerstua .
Brannfarlig kanskje med tørre driv ved kvist men vi får holde oss i nærheten mens vi tenner .
Jada, det ble en alternativ stake der nede på kjøkkenet og ,0)
En sinkeske med de samme materialer. Er man hekta på rust og driv ved så er man hekta...



Ha en fin,fin onsdag der ute!
Fuglene har fått mat, kattene ligger på hvert sitt skinn og elektrikeren er velkommen!


32 kommentarer:

Sussen sa...

God morgen Hegra!
Endelig tid til å blogge litt... Synes dagene flyr avsted med alt det hektiske som skjer i hverdagen, og helgen i og for seg...
Forrige dagen på jobb lurte jeg på om vi hadde fått Gunda som leverandør, men det viste seg å være fra Jardin.
Vi fikk inn noen knalltøffe 50 cm høye juletrær lagd av drivved pinner og en rusten stjerne i toppen. De er knallfine og jeg skal definitivt ha en. Den skal stå i trappa mi. Kan ta bilde og sende deg.
Ha en nydelig dag da!
Klemmer, Sussen

ArneA sa...

Svært så utålmodige mange av dere er
Advent starter førstkommende søndag!!!

Eline sa...

Oj, knalltøff og anderledes adventsstake du. Du har virkelig masse fantasi, og masse kreativitet. Jeg bare digget de leggvarmer lyslyktene dine. De var kjempekule ;D

Kari - My home is my Castle sa...

Den adventstaken var skikkelig lekker :))
Knallfin !!

Ha en fin dag
Klem,Kari

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Herlig adventsstake - du lager så mye flott, gøy og fint - sånn som ingen andre har. Kult, Gunda! Håper elektrikeren er kommet og at du har en fin dag! Klemmer**

Torsdag sa...

You are waiting for the electric and I'm waiting for "1. Atvent-Sunday".
I'll be out with old handicapped people on the christmasmarket.
Hilser Hartmut

Anemone sa...

Den staken var helt etter min stil!!... og da tenker jeg ikke på den elektrikkeren nei... Heller litt rust enn utstående nær sier jeg :-))

A-mora sa...

Håper elektrikeren er kommmet. Kjedlig og vente på noen som ikke kommer når det er avtalt.
Blir bare sittende og glo på bildene dine jeg. Jeg skjønner ikke hvordan det går an og være så kreativ. Og når vinner du og gjøre alt?? Jeg er bare så imponert over deg at jeg har ikke ord som dekker det jeg mener.

Ha en fin dag

Kathrine sa...

Venter på elektrikker du og ja. Vi og...

Og her vil ungene ha vanlig advent. Spurte om vi skulle kutte ut denne lystenninga i år, men det ville de ikke gitt.-)Så da blir det lilla i staken i år og, om jeg finner den igjen da...

Ha en fin dag, Gunda:-D

Moderncountry sa...

Du er jo ikke til å tro du, alt du lager er så fantastisk flott!! Jeg ser litt av deg i min gode venn Kristin, ho elsker naturmaterialer og jeg prøver så godt jeg kan å lære noe av henne. Å være litt mindre fin og tørre å bruke litt mere "grovt" materiale. Kontrastene lager det spennende.

Klem Aina

Solveig sa...

Hei:)
Så flotte adventsstaker du har laget!! Man kan da bruke det man vil og liker;)
Men du må nokk følge med litt ja:)
Så koslige bilder fra hjemmet ditt i det tidligere innlegget!
Synes du hadde så fint spisebord og stoler!

Ha en super dag i snø været!!

Anka sa...

Artig adventsstake:) Man får kjøpt en brannhemmende spray som du kan spraye på. Ellers holder vi jo alltids et godt øye med flammer:) Leste at drivved inneholder mye klor (tror jeg) så det avgir masse giftige gasser. Det bør ligge i to år før det brennes. Men hvem vil tenne på noe så vakkert?! Ha en fin dag.

Evami sa...

SÅ lekker advents-stake:) OG hvem har sagt at advent bare trenger å være lilla????!!!

Jeg gleder meg til søndag,når advents-staker og julestjerner(kjøpt hos Irina) skal opp.. Advendts tiden er herlig,for vi er så mye gladere og desember er mye lysere enn november:) Klem

Anne-Berit sa...

Du er så kreativ og flink til å se det vakre i så mye som vi andre ikke ser.Råstilig adventsstake,men vær forsiktig med varmen,jeg er livredd for brann.Men man går jo ikke fra åpen ild,så det går vel bra.
Nå syns jeg den elektrikeren skulle innfinne seg.Vi skulle hatt en kar som skulle fikse loddpipa vår i dag,men det snør så mye at han måtte bare droppe det i dag.Noe er det...

Alex sa...

Matt og målløs igen.....

Som alltid WOW !!

Kjem på fredag æ :)

Klem

storeflittig sa...

hei! kjempeherlig adventskrans, men er enig om brannfaren:):)

håper du snart får el opp å gå! kanskje litt varmere og trivligere da:)

Briggs lekehus sa...

Nydelig! Og de sinkboksene misunner jeg deg veeeeeldig. Jeg tar en alternativ advent jeg og;-)

Magny sa...

herlig rustent skrin,-
du denne blogen din bobler av livsglede...
som om du kan bruke alt, pynte med alt, glad i alt...
stor fanklem....

GAWO sa...

Får litt "hette" når du lager så brannfarlige innstallasjoner. Bare ikke elektrikeren ser dette....

Og når du er ferdig med han 40 åringen... kan du da sende han ned til meg. Jeg har en lampe som ikke lyser, men alle pærene i den virker og sikringen er ikke gåen. Så hva er det da?

Du, de små tippene bak ruten i det nest siste bildet? Sitter de ute eller inne? Jeg måtte forstørre bildet og se etter. De er jo så utrolig søte. Cropp bildet og forstørr så skal du se hvor fint det blir :-)

Kari - My home is my Castle sa...

Neida, jeg skal ikke flytte ;)
Alt ble bare noe rot med innleggene mine da jeg fikk 3 kolonner .Ingenting stemmer, og alt er bare rot ;)
Skal prøve å få orden i det hehe

Klem,Kari

Runa sa...

Artig igjen GundaM!..passe på så det ikke tar fyr da.... ;-)kunne nok ikke stått hos meg som ALLTID sovner foran TV om kvelden....;-)

Tea sa...

Det er de absolutt kuleste adventsstakene jeg har sett på leeenge! :) Jeg har gått til innkjøp av et sinkbrett som adventsstake jeg også! :) *elsker*

organic-lizzi sa...

Du gjør det bare så koselig:-))
Håper livet leker..
Fortsatt kooos kveld&Stooor klem fra Randi

Tante Mimmi sa...

waw! kult! Men...du! Lov meg å ikkje gå i frå det!!!
Eg begynnte å kike meg rundt etter lys i dag...men eg var jo litt treig skjøna eg...tomt!
Må ut at i mrg! ja,ja! Eit gult, eit lille, blått og raudt! Det ville vore nyyydeleg!
Og du sekken med blonder-ventar i spaning!

Tulip sa...

Nå kommer nok elektrikeren til deg, for han var ferdig hos oss i går!
Kjekk var han også, kan jeg opplyse deg om, så gled deg!;)

Så utrolig flott det ser ut med lys, sink og drivved sammen.
Du er en ordentlig estetiker, det er ikke vanskelig å se!!!

Ha en fiin adventshelg!

Tina sa...

Good morning!
jaa, jeg tenkte på deg sånn i halvsjutida imorges...veldig fornøyd med å komme igang med de deilige strekkogtøyogpustogsmiltingene så tidlig ;)

jeg storkoser meg inne på siden din, du har kreativitet for tusen og gir utrolig god inspirason.
Min yndlingsblogg!

Ligger en utfordring til deg på siden min.. ;)

God helg!

Line Cathrin sa...

Det lys arragementet var irkelig pent.
Men så er drivved utrolig lekkert å da=))

Gamlå sa...

Heisann GundaM
Det er bare lille Gamlå ( anita) som måtte stikke innom og hilse på mens hun enda har en lånt PC her ( av datteren).

Nydelig adventstake, men jeg hadde ikke ventet noe annet:)

Ha en fine helg

To klemmer fra Gamlå

Berit sa...

Ja du greidde det igjen... Å lage noe unikt!!

Her blir det nokså ordinært, tror jeg, har ikke laget det til enda.

Og om-møblering er bare kjekt når det er gjort! Stor forandring hos deg, det såg flott ut!

Og de små fuglene som sitter og ser, det er vel blitt bestevenner med deg, banker på vinduet for å få mat, såg du hadde satt ut kopper og fat, bare du kunne finne på slikt. Veldig omtenksomt, og sikkert artig å se på.

Ha en fin adventhelg.
Klem fra sør.

I huset ved bekken sa...

Som jeg har sagt før: Du har den rette sansen.
Klem Kate

Tn sa...

I love this picture,very fashion.Hah,Dou you know?I like watch themm because their colour,then I love the style.Nice to meet you.I can't speak your languane,but I like your blog very much.I want to share my favourite clothes with you.The scott sale lyle and scott sale.The ralph lauren shirts cheap ralph lauren shirts,The polo shirts wholesale polo shirts wholesale and the polo shirts polo shirts .They are very nice,and so comfortable.You can see it from the net ,if you like it,please don't miss it.

Tn sa...

When I have a big house,first of all,I want to own a bookcase like yours.I want to share the shoes puma shoes on sale I like best with you.You can buy it online.It's very cheap and comfortable. puma future catis made of leather,it can absorbent.Don't miss it.