Sider

søndag 16. november 2008

Jeg ber dere om hjelp !

Nå har jeg bestemt meg for å sette igang en liten engleshop her inne!
Men jeg trenger navn til bloggen....
(Engelen dere ser fotografert her bor nå på Sotra og jeg håper inderlig den og de den bor sammen med har det bra! Miss U Ida her inne...)
Det er her jeg trenger hjelp og tips til navn!
Gjerne et kort og enkelt navn...
Tingene jeg lager, og det er jo ikke bare engler blir lagd av driv ved (Rakved...)
Naturlig materiale.... Lagd av havet og bølgene..Hva er bølger på engelsk? Wawes..?
Naturen er sentral i alt jeg gjør... Og kjærlighet ;)
Tips til et bloggnavn taes imot med takk, kanskje en engel til den som kommer med en knæsj blogg tittel! Men jeg må si jeg har et navn her i bakhodet men det blir for langt...


Vel, da må jeg forte meg ned til damene og siste utstillingsdag der nede ;0)

53 kommentarer:

Laila sa...

Vanskelig utfordring, det som slår meg først er villengler, Gundas villengler.

Anemone sa...

En engel blant oss??

En engel til deg?

Englegård?

Dårlig samvittighet??, kjøp en engel!!

Med trolske vinger? el. flyvende vinger...

Skytsengel?

Er du ei trollkjærring, vei opp og kjøpe en engel!!

Flyvende vinger?

En driv ved engel?

Anne sa...

Jippi!
Forresten så så jeg en artikkel i aftenposten her nå om at drivved er skrekkelig trendy blitt!

* Renkende engeler.

* grå sjel (eller hvordan nå staves - poenget er atdrivved har sjel og er grå)

* drivende engler

* Drivende bra!

Magny sa...

vet ikke... dette klarer du best selv1


"naturens engler"? nei dette blir for tungt,

villengler var vakkert....
klemmer~~~~

Anne sa...

Jeg har tro på lyseskronene og lerretene også jeg.

Forresten. Send meg en mail. jeg tror jeg har noen innspill til deg men jeg vil ta det på privaten.
moseplassen alfakrøll gmail.com

Alvas hjørne sa...

Hva med englesprell?
Syntes bare det passet litt på de flotte englene, de ser litt sprelske ut. Kjempesøte!

Anne-Berit sa...

Her står det helt stilt,men du finner nok et bra navn.Så gøy at du starter med nettbutikk,blir spennende,lykke til...Klem herfra!

sologbolig sa...

Her har du jo fått mange innspill, min fantasi er litt fraverande for øyeblikket. Så flott at du starter nettbutikk da.
Ja, kanskje eg komme rekande forbi (om enn ikkje på rekved!!!) ein dag ..... så takk..då prøve eg å finna deg. Fortsatt god helg!

Anne sa...

* en gammel sjel
* merket av tiden
* preget av tiden
* gammel og grå
* drifting by
* brakt av bølgene
* på toppen av en bølge
* herjet av havet

Anonym sa...

Her er mitt forslag: GJENDRIV. Det henspeiler på at du bruker drivved til gjenbruk og det at du er ei drivende dyktig dråk! Jeg har fulgt bloggen din lenge, men aldri våga meg på å legge igjen en kommentar - sjøl om du oppfordra meg til det da Brit Marie og jeg var hos deg i sommer. Lever lenge på alle inntrykkene jeg fikk den dagen, både på Brukt-bo og hjemme hos deg!

Lise( før:Solli) Løset, Rindal.

tinemor sa...

Det ligger noe til deg inne på bloggen min...
;-)
Klem

Anne sa...

hehe, jeg spammer videre jeg ;)
(og det er ikke sånn at jeg liker alle forslagene, jeg bare slenger ut det jeg kommer på jeg.)

* formet av bølger
* formet av været
* furet, værbitt over vannet
* vidunderlige engler
* værengel
* rakerekke (raker deg ikke)
* i vinden
* på bølgene
* rustikk
* flyvende pinner

Mina sa...

Så moro! Gleder meg til å se alle englene:) Og de andre flotte tingene!

Her står det stille på navnfronten.. Men jeg stemmer for Annes forslag: Drifting by og Grå sjel. Enkle, fine navn, som samtidig har en mening bak seg..:)

Lykke til!

Tonerose sa...

hmm, du burde ha et litt magisk navn - og noe som fenger! :o) Trollsk, magisk, engler, ville, vakre.. hm.
Gleder meg til å følge bloggen!

JULIE K sa...

Åååååå så utrolig stilig. Kjempebra altså. Har jo en engel selv jeg. Fikk karra til meg den i fjor på julemessa for fod. Liker den såååå godt. Skal tenke på navn jeg : )

Koselig koselig sa...

"Made by nature, recycled by me"

"Furet, værbitt"

"Rust, rekved og kjærlighet"

Det var det jeg klarte å vrri skallen min til i dag,) hihi

the black cat sa...

Som den lidenskaplige Dum Dum Boys fan jeg er:

Englefjes - ingen vinger!

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Ikke noe kreativitet i hodet mitt i dag, så noe navneforslag har jeg ikke. Og så kom jeg meg desverre ikke på utstillinga di - har ingen bil for øyebliket:-( Håper det har gått kjempefint i helga - og når legger du ut bildene med t-lysholdere for salg????????? Fiiin søndagskveld til deg, GundaM**

Petunia sa...

Tenker så det knaker

Gamlå sa...

Englebarna

Engle driv

Naturlig Engel

Ja, jeg gleder meg til du åpner!!

Ser at du har fått mange tips til navn. Spennende og se hvilke navn det blir.

klem fra Gamlå

GAWO sa...

Pinner og fjær

Fra Himmel og Hav

Runa sa...

Med så mange svar trenger du ikke mer hjelp med navn ;-)!
Jeg er veldig glad i min ekte GundaM engel!Mye mer ekte enn de som svever i Palmehavenv på hotel Britania..selv om de var søte de og!Ha en fin uke!

Mona sa...

Englagård ( eller hvordan de nå skrev den svenske filmtittelen) Også en undertekst, for eksempel;
- (for de som trodde englarna bare fantes i himmelen) eller noe

Det er søndag - jeg klarer ikke tenke.

Anonym sa...

Føling i fjæra (tjihi)

Kreativ rekved

Made by waves

Scent of the ocean (duften av sjø, men sikkert ikke riktig engelsk)

Med tærne i tangen

Drivende glede

Drivende lykke

Havets gaver

Bølgebrus

Bølgesus

Bølgebrus og lykkerus

Uansett, lykke til med salg av dine fine engler og andre kretive fjærefunn.

Klem fra Vibeke (Trønderpia)

hasja sa...

Bølgen&Moi

Bølgen&Gunda


Klæm Hasja

GAWO sa...

Kjærlighet av pinne

organic-lizzi sa...

Du lager de herligste ting:-))Håper helgen med damene har gått bra...
Supert at du starter nettbutikk:-))))Alle naturvesner gleder seg!!..og syns det var på tide...
Fortsatt kos kveld&Stooor klem fra Randi

Linda sa...

Nydelige engler! Tar gjerne en tur ut på Sotra for å se på de.. Ville du bare ha norske navn?
"Natures Angels"
"Englatur"

Vanskelig å finne noe som ikke er brutk fra før.. Lykke til med navnevalget!Ha en fin-fin uke :o)

Kardemomme sa...

Herlige engler!!! Noen engler kan bli for pusenuttete for meg så det var moro med dine "hverdagsengler"..Vanskelig å komme på butikknavn og bloggnavn for den saks skyld..Jeg kan gå og fundere litt..Det er gjerne slik at man tenker og tenker men når det riktige navnet innfinner seg etterhvert bare VET man at det er det riktige..Smart med fotolampe som du foreslo inne hos meg! tenk at jeg ikke klarte å tenke ut det sjøl da hihi!!! Håper julenissen er snill i år ;)
Ønsker deg en fortsatt fin søndag :) klem fra Kardemomme :)

Nilla sa...

Jippi!!! Endelig en butikk:)
Dette har jeg håpet på lenge. Og kanskje har jeg mast litt om det også.....?
Men navn..... det var verre..
Gunda`s engler:) Orginalt ikke sant? Hehe.
Min engel henger i vinduet på hytta. JEg tenker at den passer på alt når vi ikke er der:)

Solveig sa...

Hei hei:)
Så flott utstilling da!
Kjempe gøy:)

Er alltid like fasinert av deg jeg..Skjønner ikke hvor du får det fra!??

Men englene dine er jo så nydelige:):) Men noe navn klarer jeg ikke å komme på akuratt nå..

Skal hilse svigerfar.. Skal nokk hilse tilbake! Jobber mannen din i jernbanen(eller noe slikt?, han vet visst hvem han er)

Ønsker deg ei flott og kreativ uke:)

Anonym sa...

Gunda og bølger lager...

Gunda + bølger = engler og annet

Hilsen Trønderpia

Solveig sa...

Tusen takk for det:)
Hehe, ja jeg elsker alt av sjokolade! Hehe;)

Ja da er du vant til å klare det meste selv ja! Nesten like greit så går det virkelig rundt med hjulene når dere er to og;) Ligger ikke akuratt på lat siden du nei!
Men da jobber de i samme bransje ja,ser sikkert noe til hverandre tenker jeg;)

GundaM sa...

Kjære, søte snille Vibeke eller Trønderpia!!!

takk takk for kommentarene. Men si meg hvor er du egentlig...? har du ingen blogg mere???

Miss U, kommer du på bloggtreffet til neste helg eller? Hadde vært toppers da!!!

~♥~bagateller~♥~ sa...

Det som datt inn i hodet i sene nattetimer er Strandvasket, noe som rekved er.. Siden du har mer enn engler så burde kanskje navnet være noe som henspiller på mer enn englene... men Strandengelen/Strandengler/Strandenglene... jaja, kanskje hodet tenker bedre etter litt søvn.. Natti

Kerstin sa...

ja her var mange flotte forslag. Vill engler som er blitt nevnt syns jeg var fint. Ellers har jeg ikke noen forslagO=) Lykke til med navne funnet0)
Klem

Elisabeth sa...

Angel waves
Nature by me
Skaperglede
Det var noen av mine forslag, lykke til med valgene, du har fått inn masse flotte navn her, ser jeg ;)

Anonym sa...

Hei
Forslag

Gundams rek &rust

Hilser til Lise løset også.

hilsen utvandret Nordmøring

Kardemomme sa...

Må bare innom deg med kaffekoppen i hånda på morgenkvisten :)
Jeg fortalte mannen min i går at jeg ønsker meg fotolampe til jul..Vet du hva han svarte?? Vi har fotolampe på loftet!!!!! Hallo, sier jeg bare...Vi har vært gift i snart 15 år og så visste jeg ikke at vi hadde fotolampe!!!
Men når sant skal sies så har jeg kun blogget og fotografert i noen få måneder da..Mannen min lagde smalfilm da han var barn/ungdom og har en del fotoutstyr som jeg ikke har brydd meg om å undersøke..før nå :)Håper bare jeg finner det igjen blant alle haugene med esker der oppe.."Hverdagsengler" synes jeg er en koselig betegnelse på engler som ikke glitrer, er rosa og "skal på ball" liksom..
Engler a'la Knerten er koseligst! :)Jeg elsket bøkene om Knerten da jeg var barn..
Kanskje "Knertenengler" hadde vært et butikknavn hihi!!! Ha en fin dag :D

Alex sa...

Supert har spurdt deg lenge om en forretnig.

Showrom nede i kjelleren her en gan da !!!

Engler og laget av kjærlighet.

"Angelheart" eller "Englehjerte".

"In love"......for man blir så forelsket i tingene dine.eller norsk " I kjærlighet....
"In memory of the sea"...for rekveden lengter hjem.

Kjem innom i morra ?

Klem

organic-lizzi sa...

Thi..hi.. Jeg mente at jeg så at naturvesnene gledet seg over dette:-))
Her har jeg "driti"meg skikkelig ut og slettet alt på maskinen,så tar nok litt tid før jeg er mitt gamle jeg(les...må ha tak i photoshop og sånt:-))
Deeeilig dag til deg&Stooor klem fra Randi

Alex sa...

" Gift of nature"

kari - carpe diem sa...

"Engler fra havet"...??
Uansett gleder jeg meg, for jeg skal "løpe" og kjøpe!!!!!

Kathrine sa...

Wow!! Nå har du fått nok hjelp sikkert ja? Kommer bare på Marthas engler jeg da ,-)

GAWO sa...

http://yalos.blogspot.com/
Jeg fant denne bloggen og tenkte med en gang på deg. Her finner du ideer i massevis til drivveden din. Lykke til med Nettbutikken din. Skal bli spennende å se hva navnet blir. Og når du har flere engler på lager håper jeg at en har lyst til å flytte til Vestlandet.
:-)

Briggs lekehus sa...

Først må jeg si: YYEEEAAAHH! jeg vant! Tihi..takk;-)

Også må jeg si: YYEEEAAHH! Du starter nettbutikk. Takk:-)

Også til slutt noen forslag fra meg i farten:
- havets reddende engel
- et hav av engler
- englehavet
- englehagen
- engler daler ned i skjul
- falne engler
- engleskogen/skogsengelen
- havets skytsengler
- naturengelen
- livet fra havet
- engelen fra havet
- håp i havet
- fruen fra havet
- ut i fra havet
- bølgesus
- bølgerus
- havets skatter
- rekende engler


hehe...jeg har brainstorming her. Likte egentlig kardemomme sitt; hverdagsengler. Også liker jeg at det er på norsk..men kanskje dumt om du vil ekspandere ut i verden? Opp og ut!

tinemor sa...

Jeg klarer desv ikke å bli med i morgen.
Feber og vond hals.
Men mamma og Far kommer for å hente varene.
Håper vi ses på lørdag.
Klem

Anonym sa...

Hmmm... Her va d my å bruk hauvve sitt på,,,;o) E tykkje d bør værre bærre 1 ord e... Angel? Englestøv?

Have a nice day, søss;o) E ska på uteskole me 27 3. klassinga i regne... Håpe dæm e godt kledd...;o)

Klem fra Bøy Bøy

Juni sa...

Her var det mye fint å velge i. Glad det ikke er meg som må velge her. Mitt forslag er kort og godt ENGLEHAVEN.

Tante Mimmi sa...

Sjå der ja!:)
Veldig kjekt!:)

"Ânglar finst dom?"
det var det første som datt inn her! Skrolla nedover her, skal sei du får mykje å henga fingrane i!:)
Lukke til med navn og butikken;
englebua!

Randi sa...

hahaha..må le av Anemone sine knakende gode forslag.
Likte forslag nr 4 og 7 jeg...hihihi
Mitt forslag...ja..
Si det med en engel.

Engler fra Gundas fjære....daler ned i skjul.

Nei dårlig med flotte svungende titler du! men du har jo fått noen fine forslag.
Blir spennende å se hva du finner på.

KLEM til deg

Anne sa...

jeg kom på en til:
Englestranda.

Anne-Grethe sa...

Jeg tenker alltid GABRIEL når det er snakk om engler. Så mitt navneforslag er derfor GABRIENGLENE.