Sider

onsdag 17. desember 2008

Skjerm, skjerm, skjerm. . .

Skjerm er ikke enkelt...Lampeskjerm... Har sett flere steder her på nettet og i interiørblader for noen mnd siden om å bruke forskjellige skjermer på en og samme lampe ! Me Testing ;)Altå; Jeg prøvde meg på en slik CopyCat greie her endag. Butikken min flyter jo over av gml lampeskjermer innimellom og bare en dame kjøper av de... Tror hun har kjøpt nok, for nå begynner det å samle seg opp i butikken min ;0)
Altså div skjermer fra div leverandører ble tatt med hjem til "prøvehenging"
Resultatet ser dere altså her men er jeg fornøyd...?
Ikke helt sikker... Lissom ikke min stil, litt for søtt kanskje..?

Men enn så lenge får de duge, til drømmelampa mi dukker opp!
Må snart ta en shoppingtur til den store byen snart nå. Men venter til over jul, det er jo så utrolig masse mennesker ute på shopping for tiden ;0)

DSCN5618

Og drømmelampa mi... Hmmm, må være no`som står litt bedre til resten av interiøret nede i koserommet vårt ;0)

Ser du nøye på bildet her nederst ser du to skjermer montert i en tom ramme, scnedig ;0)

36 kommentarer:

Kerstin sa...

Den kreative damen har våknet til liv igjen .Stilig. Likte veldig godt lampa di jeg da.

Ønsker deg en fin kveld. Nå er det natt for meg=)
Klem Kerstin

Anne-Berit sa...

Litt av en ide,men helt deg er det vel neppe,hehe.Ha en fin kveld og morradag.

Nyperota sa...

Hei,

synes denne Gunda bloggen
blir bare lekrere og
lekrere for hver (sjeldne,
desverre, men nå skal jeg
legge deg i sånn nymotens
greie, med foto på siden: )
gang jeg er her.

For meg kan du legge
ned Containerbloggen ; )
Om det blir mye med
3 blogger...
Det er blitt et ork å
besøke den. Sååå mye
som jeg ikke får se, ta,
kjenne på, tenke,og for
for så kanskje å kjøpe...

For en lekker kjellerstue !

Lampen var også spinnstilig.

Ha det bra.

Monica sa...

Var litt artig denne varianten da;) Jeg har ikke skjermer på min lysekrone, bare snurrepærer. Er ikke så dumt det heller....;)

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Synes lampa var kul, jeg - ikke for søt etter min smak, ihvertfall:) Du er helt utrolig med alle dine ideer, og takk og pris så blogger du igjen, very good:) Kose deg videre med din kreativitet. Klemmer**

Miamor sa...

...du Gunda..du Gunda..ny heading i anledning jula også!! og skjermbildet er teriffic....men lampa er vel kanskje litt søt for deg..men jeg er blitt sjokka før jeg da...da du kyunne tenke deg rosa sofa..så du overrasker stadig..ikke la deg skremme inni ei ramme min venn ;) fri flyt.. ;)

Tulip sa...

Iallefall artig å prøve noe nytt...så kan du jo tenke på om det er noe for deg!

Er også på utkikk etter drømmelampa...men har ikke møtt den riktige ennå, der de rette følelsene blomstret opp!!

Ida sa...

Artig vri.
Helt knæsj! ;)
Varme og lune farger. Hadde nok prøvd med ulike lyse farger på skjermene også kanskje...
Liker aller best kransen under her jeg da.
Den var FLOTT! :)))

Monica sa...

15 w og dimmer kjøpt på Clas Ohlson... Rene koselyset;)

irina /Alex sa...

Må vel se åå begynne å jøpe dem igjen d a.....har vært lite på skerm frontoen nå !!

Kjem sikkert på fredag for å sjå etter nokka 1!!

Klem

Ramme alvor sa...

Hehe, les kommentarar her og ser ord som koseleg, lun og søt og tenkje at eg va vel litt på viddene då eg tenkte Hamburg eller Reperbahn ;) Spanande og spesiell vil eg vel sei, og såg eg velur?
Veldig interesant teori der med ulike lampeskjermar, ikkje dumt i det heile :)Fantasitsk blogg, alltid vakkert og alltid orginalt.

Ha ein lun kveld :)
Britt

Moderncountry sa...

Himmel!! Du altså, den kransen i forrige post tok pusten fra meg!! (fra andre også som jeg ser) Du kan altså, litt misunnelig her over evnen, kreative ideer, materialene du alltid finner rundt omkring og tålmodigheten.
Men, de skjermene..vet ikke helt det, litt..ja, bestemoraktig. Ikke helt deg kanskje, men hvorfor ikke fjerne alle og fikse det til sånn at du kan stikke stearinlys nedi? Egen Chandelier med levende lys? Jo, det hadde vært fint :)

Nei, nå tar jeg snart kvelden her, passelig trøtt og har altfor mye å styre med i morgen. Ville gi deg klem og takke for koselig hilsen.

Ps: Jo du har vel rett angående lakenet, det er like vakkert ustrøkent. Kanskje jeg skulle la det være sånn. Jeg må bare bli flinkere til å være litt mer "røff i kantene" :)

Natta!
Aina

Ida sa...

Takk for gjenvisitten, min venn. ;) Er her, men er nok ingen superblogger for tiden. Når det er sagt så blogger jeg iallefall. Ikke verst det. ;)
Her går dagene sin skjeve gang.
Kneet er langt fra bra. Sukk. Har laget brente mandler i dag. Vært litt på kjøkkenet altså. Og det merkes nå. Au... Kjedelig å hoppe på krykker overalt... Vet ikke hvor mange ganger de gikk i gulvet i dag mens jeg rørte i pannene osv. Hehe. Jeg kommer meg ikke så langt på egenhånd. Kan ikke kjøre bil selv engang, så kjøpesentrene får være i fred for min del også. Like greit det. Julegavene til jentene er kjøpt inn og da er vel det viktigste i hus.
De gleder seg stoooooort til juleferien nå! :)
Det er det vel noen som gjør der hos deg også, tenker jeg.
Ha det fint til neste gang jeg er innom.
Klem.

Marias skriblerier sa...

Jeg synes det var litt kult jeg da! :D Nå har jeg forresten lagt til bloggen din på bloggen min :D

Linda sa...

Jeg syntes lampen var knall-tøff! Akkurat passe balanse mellom søt og røff.. Fikk nesten lyst på en sånn selv...!!! Ha en riktig fin jul, og kos deg med dine :o)

Kardemomme sa...

Hei du :)Da jeg så bildet sa jeg bare jaaaa!!!!! Jeg synes det var helt supert jeg!!! Gøy og spennende å blande farger og mønstre..Jeg er sånn når jeg kjøper servise også jeg..Vil ha det forskjellig..24 like tallerkener er ikke noe for meg og heller ikke 24 like blomsterpotter på rekke og rad i vinduskarmen blæh!!! Blanding må det være for at det skal bli noe å snakke om :)Super ide..Ha en fin torsdag :)

Josefine sa...

Kjempetøff lampe du har der. Og skjermene.. artig. De gikk unna som varmt hvetebrød på syttitallet..og nå er jo den stilen litt retro..så da kan du trygt ha dem..hi.hi. førjulsklem fra Josefine

Jonna sa...

Dette synes jeg var KJEMPEFINT!
Men så liker jeg det søtt, da.
Denne blir notert bak øret til den dagen jeg eier en flerarmet lampe.
Hilsen Copycat den annen.

sologbolig sa...

Søt eller ikkje den var iallfall artig. Ha ein fin dag !

tinemor sa...

Så kult!!!
Likte også ideen me lamper inni ramma.
Ja, du har fantasi!!
Ingen tvil
Klem

Evami sa...

Synes lampa di var kul,men du trenger vel egentlig noe som er litt mere rustikkt du...

Så godt at du viser dine kreative evner i på bloggen din igjen.

og ja,vent med å ta turen på shopping i byen til etter jul,må bare si. Folk er gale!!!! Det er et sant kaos uansett hvor en skal,uansett når man skal dit.. Var i midtbyen kl 10 idag,og så vidt jeg fant en parkeringsplass....

Kos deg i førjuls-stria. Vi tar 2dagers pause imorra vi og drar til Åre:) Gjett om vi gleder oss:) Klem Eva

Anemone sa...

Spennende, spennende..., som mennesker som tar ulike hatter på... spiller roller... hm... liker ikke roller jeg :-)

trine40 sa...

Hmmmm....må kanskje stikke innom og skaffe 5-7 lampeskjermer. Fikk lyst til å sjokkere svigermor litt:D

Briggs lekehus sa...

Herlig! Bra å se deg skape og blogge igjen:-) Jeg er helt vill etter lampeskjermer. Hoper seg opp i kjelleren. Men de er som regel litt før søte for meg alle sammen. Så bruker enten bare lampeskjermens "skjelett", eller så tar jeg nytt stoff på. Men lampeskjermer er gøye altså! Har brukt dem til fruktskål og blomsterpotte blant annet. Men likte denne ideen!!

ja! Og den kransen var vakker!! rust,rustnere, rustest!

kari - carpe diem sa...

ramma med skjermene montert i var finest...sånn er det med den saken...

organic-lizzi sa...

Syntes det var stiiiilig jeg..
Tross det vet jeg ikke helt om det hadde vært meg for det kommer an på settingen.
Kransen på forrege innlegg var superdeiligfiiin..
Fortsatt kooos kveld&stooor klem fra Randi

Min verden sa...

De to skjermene i ramme var scnedig ja! Ellers kan jeg godt tenke at de lampeskjermene ikke er helt din stil, men de passet kanskje ikke helt til den lampa heller....? Dristig nå (jeg alså). Uansett. Gamle lamper og gamle lampeskjermer kan være skikkelig fint... Lykke til med prosjektet. Hanne

Mia sa...

Idéen er jo morsom, og jeg sier bare "hvorfor ikke...?" Herlige farger på de forskjellige skjermene, så lyset ser så lunt og koselig ut, rett og slett.

Takk for hyggelig hilsen i bloggen min. Alltid koselig med nye bloggbekjentskaper, og å oppdage nye blogger, og det gjelder så absolutt for bloggen din.

Steinbokkjen ;o) sa...

Sååååååååå snedi... Du e super kreativ du! Koooooooooooz deg vidare - kleeeeeeem
PS! set veldi pris på deg, så utmerkinga hos meg e t deg...

Nyperota sa...

"Skjerm, skjerm
på veggen der,
hvem har den vakreste
lampen i verden her ?"

Å, joda. Det er Gunda det !

Ang. Containergirl,
den bloggen er så
grådig flott, at jeg
orker ikke å ha den
på bloggrollen engang.
Pga. alle de flotte tinga
jeg skulle likt å ha !!!
( Hyyyl )
Men, den er utrolig kjekk
også, for den bringer
frem mange fine minner...

Au revoir ; )

anneskreative sa...

Hei!
Det er iallefall ingen som har maken lampe som deg,,,,det er helt sikkert.
Jeg syntes selve lampa var stilig,,,,,og så kan du jo ha skjermene slik en stund,,,,,
Var ganske artig da
Er sikker på at julegjestene dine vil komentere den,,,,,
Kos deg i helga.
Klem Anne

Koselig koselig sa...

HEi GUNDA M!! Jeg skal hviske til deg veldig hysj hysj hvor de små gakk-gakkene skal... de har nå putta seg inn i diverse julepakker... og er på vei til noen. hihihi... jeg tør ikke si mer, mange øyne som leser både her og der ;)
knis...

I dag var jeg i byen og i andre enden, selvfølgelig, ligger Slappen bruktbutikk. Dit skal jeg ta meg en tur i romjula hvis de har åpent. For denne dama vil gjerne ha litt retroting. Sånn ca 60 og 70 talls, det er jo så myyye kult!

Det rare er at det vi hadde når jeg var liten, som jeg lenge syntes var stygt... er nå stilig igjen og jeg håper jeg får tak i litt av hvert igjen. hm... :)

Linda sa...

Hei..vet ikke om jeg klarer str 38 ennå..bare på begynner-stadiet skjønner du..;:o) Har akkuart feiret solsnu-dagen med full fest.. hi ho.. My rødvin og TAPAS!! Nydelig mat.. Hel jente gjengen min med mannfolk på fest.. Men nå er dte på tide å legge seg.. Koselifg du likte kjolen.. Natta :o) hi hi...

Linda sa...

eh..fporresten, alle kan bestille kjoler selvfølgelig! :o) Men nå er natt!!

Line Cathrin sa...

Artig i de, men resultatet ble muligens litt for lite rustikt for å være deg?
Min mormor sydde lampeskjermer selv. Tror ikke det er særlig vanskelig. de der gamle kan jo trekkes om og pyntes med rustne spiker og prismer for den del.,-) Hm kunne i grunn blitt kult det. =)
kan ikke kauke god jul over haigen nå, vi har flytta litt på oss til Malvik. Men riktig god jul håper jeg du får.
=))

Sunniva sa...

så mye herlig inspirasjon jeg får av å titte på bildene dine. interiørmessig og fotomessig. me like!

det er desverre altfor mye likt i disse interiørbloggene, men du skiller deg veldig ut synes jeg.

ha en fin kveld!