Sider

lørdag 27. desember 2008

That`s what I am...

Sofagris ! I løpet av jula er jeg faktisk blitt en sofagris...
(her med glansvask i håret...rakk det jo ikke før jul så da ble det 2.juledag.Cappuccino)
Deilig, kose seg med en god bok eller Dagbladet.
Dagbladet var det eneste jeg fikk handlet igår, trodde butikkene var åpne på 2. juledag jeg da ;)
Og tv`n... Elsker jo Poirot og andre engelske serier ! Er ifgl min mann veldig anglofil....
Bassets, engelsk konfekt...Nam,nam ;0) Men en liten Mini kommer det nok aldri her oppe i lia, glatt som det er. Men er det glatt, slipper man å gå tur; Det er jo livsfarlig!
(Det er tomt for engelsk konfekt på pepperkakehuset...)
Sofa, sofa deilige sofa!!!
Og her under ser dere min julegave fra storebror John. Har dere sett noe så flott og shabby noengang ? Midt i blinken her rett over sofaen ;0) I Love It ;0)

32 kommentarer:

Ramme alvor sa...

Du har det so koseleg ( og det er ikkje slik koseleg som utelukkar stileg :) for det er det også) men eg fekk så lyst å sige ned i sofaen din med alle dei gode pelspledda...og det nydelege "julelyset" i stova...det er berre rett at ein vert ein sofagris ein slik stad ;)

Britt

Kerstin sa...

Så herlig å ha funnet sofaen. glansvask i håert eller ei. Nyt det .. det er det vel undt=)
Så utrolig koselig du har der hjemme hos deg.O=)


Klem Kerstin

Lyst på livet sa...

Det er bare Dagbladet her som avslører at bildene ikke er tatt i et fantastisk engelsk hus...eller noe. Dritlekkert!
Fortsatt fin jul til deg >.-)

Anne-Berit sa...

Koselig hos deg ser jeg,med full avslapping,er det ikke herlig?Har fått lest en del jeg også,nå er den siste Varg Veum-boka av Gunnar Staalesen jeg holder på med,anbefales.Ellers er snøen vi hadde nesten bortregnet,veiene er livsfarlig så glatte,så det er med livet som innsats å bevege seg ut,med med to hunder så må vi jo det.Ønsker deg en fortsatt fin Julefeiring,klem herfra.

Dagny sa...

Storebror Jon har skjønt det! Hadde blitt utruleg imponert om mine brødre hadde forstått kva som er min smak..... men solsikkefø er ikkje å forakte det heller :-)

Romjulsklem!

Anonym sa...

Aldri har jeg dumpet borti en mer kreativ blogg/dame enn denne/deg!!! Det er en FRYYYYYD å se og lese! God jul og godt og kreativt nytt år ønskes fra bloggfri dame på Lesja.

My home is my Castle - by Kari sa...

For et herlig hjem du har :)
Idag har jeg funnet sofaen, enda så lenge ;) og nyyyter det..
Nydelig gave du fikk av din bror :)

Ha en fortsatt fin romjul..
Klem,Kari

Runa sa...

NYT sofaen videre!...Jeg gjør akkurat det samme ;-)!

tinemor sa...

Så bra du koser deg!!!
Det er mye innesitting og tvetitting her for tiden også.
Men er det ikke sånn det skal være da???
Alt er jo stengt og man har virkelig tid til å kose seg og ha det bra med familien.
Kos deg videre du i soffaen, -med god samvittighet.
Og du...... den hylla var jo supert!!!
Heldig du
Stor klem

Min Verden Hanne sa...

Det er deilig ja med noen sofa dager. Jeg har ikke hatt så mange, men en liten tur i sofaen ble det i går kveld. Deilig. Ellers er jeg Anglofil som deg - ikke noe som slår en god engelsk serie. Mannen ramler av i første akt, påstår det er så mange folk med :D

alvorada sa...

Hei-hei!
Prøvde å sende deg en mail i går, men oppdaget at jeg, det tekniske vidunder som jeg er, hadde visst sendt den til meg selv :) Har prøvd igjen nå, og nå tror jeg det skal være riktig!
Fortsatt god jul! :)

Anemone sa...

Hmmm... skal lage et innlegg som svar på dette ja!!! Skal bare lufte gubben og kjøpe melk først...

Kathrine sa...

Skjønner du koser deg ja. Her har hele familien en tur ut hver dag i julen:-)
Fortsatt fin jul til deg!

Klem:)

Som Mine Dager Er, sa...

Sofagriser har vi vært her i huset også denne jula. Men det blir gjerne sånn når man først måtte ligge rett ut med feber og influensa, og deretter karrer seg opp i sittende stilling og knapt orker mer enn akkurat det. Så TV'n har underholdt oss og jeg blar i interiørblader og koser meg.

En tur i frisk luft kan fort snu seg til brukket lårhals, og det tar jeg ikke sjansen på ;-) Da venter jeg til det blir ekte vinter igjen. Så kos deg videre på sofan med god samvittighet.

Flott hylle Jon har laga til mamma. Fått deg enda en Handyman i huset, du. Heldiggris.

Ha en fin romjul, Gunda.

Klem fra Marit

fru Pink sa...

Sofagris, du? Nei, nå gir jeg meg over;-) Kjenner jeg deg rett varer det nok ikke lenge? Men nyt velfortjente rolige dager:):)
Ha en fortsatt herlig romjulstid!
Klemklem.

Kardemomme sa...

Heisann Gunda :)Ikke ta deg noen tur på holka du..Det har nemlig jeg prøvd meg på og det gikk fryktelig galt! Etter et svalestup på isen utenfor huset her sitter jeg her med oppskrubbede hender, vond skulder og arm, blått kne oppskrubbet kinn og verdens største blåveis! Vi har egentlig pakkebytte dag i dag men mannen min syntes det var litt flaut å gå ved siden av en kone med megablåveis (føler meg ikke så fin selv heller)at jeg har plassert meg i sofakroken med fyr på peisen heklenål og masse godis..Synes fryktelig synd på meg selv faktisk :/ Jeg har aldri slått meg sånn og er nesten litt fascinert! for ikke å snakke om at jeg er glad jeg ikke skal vise meg på jobb på ei uke minst hihi!!
Ser ut som om vi har inntatt omtrent samme posisjon i sofakroken ;) Herlig julepyntede dekorasjoner du har laget i innlegget under her..Ha en fortsatt god kveld som sofagris! Klem fra blåøyd Kardemomme :)

Randi sa...

Så koselig det ser ut inne i julestuen din. Akkurat som jeg liker det:-)
Hyllen var råfin!!

Kos deg fortsatt i romjulen.

Klem

A-mora sa...

Så koselig du har det:)) Har samme pelspleddet som du har ser jeg:))
Jeg har mini jeg da, men så bor jeg på flata:))

Kos deg videre

MajorogMeg sa...

Er det ikke herlig å være sofagris da? Nyt det. Vi med hund er ute på tur og sofagris etterpå. Herlig. Sitter på hytta og nyter freden ved å være her. Skal snart på tur igjen..med hodelykt. Det er jo svart ute. Sånn er det å være på landet..Når hodelykta treffer 2 bikkjeøyne, ser han helt Alien ut. Bare jeg ikke får se noe andre øyne..grøss....

Marianne sa...

Kos deg masse i det hyggelige julehuset deres! Det er vel naturlig å slappe av på denne tida av året, vi får nok frisk luft i hagesesongen vel !?

Guttemamma sa...

Så koselig du har det, ser herlig ut med godis og avis!!! Gratulerer med det beste bildet, skjønner godt at det vant!! Hilsen fra Anette

Berit sa...

ÅÅÅ dette såg rett og slett deilig ut. Så koselig du har det rundt deg, lunt, gode pledd i sofaen, deilig.
Slike "lokrisbimser" engelsk konfekt er bare SÅ GODE, så ikke rart de forsvinner fort. Tror ikke de hadde kommet å langt som å blitt festet på et pepperkakehus her... hadde nok blitt langt mellom hver!

Kos deg videre i romjulen.
Klemmer herfra.

Helen sa...

Så koselig engelskinspirert hjem du har. Og så artig toppbilde på bloggen din.

Min Verden Hanne sa...

Yes, that is me - Nikongirl. Endelig... ;) Snakkes. H.

Monica sa...

Det ser ut som du har det riktig så bra der i den koselige stua di:) Bare kos deg i sofaen du. Her er det så mange juleselskap, at vi knapt er hjemme, men kanskje i morgen, før neste selskap...

Artig header forrestem. Den likte jeg;)

Ha en fortsatt fin jul! Klem

Line Cathrin sa...

Kult flere Anglofile!!
Jeg har en tv serie på dvd Rosemary and thyme. to halvgamle damer, havedesignere som ser lik i buske og trær. skulle det dukke opp flere lik,-vær sikekr på at rosemary and thyme er der.
jeg byr inn på engelsk konfekt og anglofil fråtsing i krim og hager om det passer.
=))

Josefine sa...

Hei på deg:) Konfekt og sofa... kan en ha det bedre..nei
Flotte bilder fra stuen din..så fint du har det! Fin gave fra broren din også:) Syntes bilde på headeren din er nydelig..får eventyr stemning av det! Kos deg videre disse juledagene, stor klem fra Josefine

Hasja sa...

Takk for flott aften frue, vokna enda eller?

Når kommer innlegg om gutta boys og mentosen? Vasker du enda eller??
Haha.

Hasja

Evami sa...

Åh det høres deilig ut å være sofagris:) Slappe av med Dagbladet(Som ikke hadde ferske nyheter,redaksjonen var avslutta lenge før jul,de er sleipe disse avisfolka!) Og ei god bok!

Og det er jo is og holke her i "flat"-landet,så jeg skjønner at det er godt å være inne lengre oppi dalan.Man vil jo ha hele bein etter julens-feiringer også!!!

Snille broren din da,har skjønt hva søstra liker:) Min kjøpte det vi ønska oss,og det er greit det også:) Ei vedkurv av resirkulerte gummidekk,svart og stilig:) HEldige vi sopm har slike brødre:)

Nyt livet i ditt engelske hjme,og hos oss sitter Bassetsén på enda:)
Ha ei fin romjul:) Klem Eva

LoneK sa...

Så flott julegave du hadde fått da!

Og når det gjelder England, ja det er noe med det!

Ha noen fortsatt flotte juledager!

Nyperota sa...

Heisan.

Gratulerer kjempemye
med vinnerbilde. Kan
ikke huske hvilken jeg
stemte på, men husker
det stod mellom ditt og
et annet !

Bilde i headingen er
også et vinnerbilde !
Har sett det tidligere
her inne, og syntes
bare det var så
fantastisk lekkert.

+ Fine bilder fra julaståvå.

Ha en forsatt fin romjul.

Alvas hjørne sa...

Så koselig, lekkre bilder!
Så kjekt å kose seg i jula, ikke noe galt i det vel? Et fornøyelig innlegg!!
Kos deg videre i romjula!!
Klem fra nok en anglofil.