Sider

lørdag 17. januar 2009

Big Bang. . .

Javisst, et big bang ble det her da fotolampa mi eksploderte ..
Vel, så i en blogg her istad om at Anemone tenkte søke asyl nede i kjelleren min og da må jeg jo friske opp litt ute i entreèn her ;0)

Noen kvister ble satt i små flasker over "skohyllene" fra Ikea.
Over hyllene henger bilder lagd av kalkstein fra barndommens badestrand, og limt på med flislim. Disse to bildene hang ute i hagen der vi bodde før. Nå er de altså i entreèn her.


Og etter dagens spasertur ble selvfølgelig også disse vakre greinene tatt med inn og satt fram ;) Jeg er vel like glad i kvist som i blomster og hadde jeg skulle skiftet etternavn hadde det vel blitt til Fru Kvist...
DSCN6917

28 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Fru Kvist ja,hadde vel vært et bra navn det.De bildene dine likte jeg,steintøff,hehe.
Ha en fin lørdagskveld!

Monica sa...

Kvister er vakre:) Steinbildene også. Ha en fin lørdagskveld. Klem

Fire Hjerter sa...

De steinbildene var virkelig orginale. Et flott minne fra barndomens strand.
Ha en fin kveld.

Randi sa...

Ååå...så fint det ble Gunda!! skikkelig stilig...sånn må jeg prøve og se om jeg får til jeg også...fylle rekvedhylla mi med....men spørs om jeg har så mange kule falsker som du...de var knaill!!

Her i huset er kveldsmaten straks på bordet. Så litt vin, så litt søvn, så litt knipsing av ting og tang...så er det pån igjen med jobbing. Full rulle og det er sånn det skal være...trives godt med det i perioder, bare ikke hele tiden.

Ha en koselig helg
Klem

Magny sa...

jøss...så flott...!

Kerstin sa...

Skikkelig fint var det hos deg i gangen. Kvister er dekorativt , helt enig.O=)

Klemmer=)

Josefine sa...

Hei...skikkelig stilig!!
Ønsker deg en superfin helg, klem fra Josefine

Anemone sa...

Så utrolig enig, kvister er like flotte som blomster de :-))

...og ja..., kan nok bli en asylsøker snarere enn du aner. Hva har de hengt her nå da (en anelse oppgitt...), sa gubben da han så at jeg hadde tatt den hoven inn i gangen her. Ellers er den gangen min nokså tragiske ennå i grunn :-( hjernen jobber på høygir for å finne en litt fin smart benk, eller dvs. som et konstollbord da...

Ellers har jeg i dag vasket stua, kjøkkenet, redd senger, vasket klær, lagt sammen klær, ut å tatt bilder, handlet, vasket noen vinduer,støvsugd, dusjet og laget mat!!! Kjekkasen her har sett tv, kjørt sønnen til og fra ski bakken, og kjøpt seg piggski... Hvor er logikken?? Herre fred!!

Gamlå sa...

Nydelige bilder dette her, og der stjeler Gamlå ideen der hun kommer til å lage noe ala dette en gang:).

Legger den i listen min " To do" som bare blir lengre og lengre, leeeeeeeeer. Blir noen av dem satt ut i liv, jo et par, Gamlå skulle hatt et spark bak hun.....ja Gamlå kan ikke bare sitte og sitte og tro at hun har gjort noe fordi at hun har satt det på TO DO listen sin.

Håper du har tatt en god skål med noe i glasset og holdt tale for nobel prisen du har mottatt. ler.

Du e nå bare fine du!!!

klem fra Gamlå

Ramme alvor sa...

Takk for kommentar :) ja eg er einig med deg i det du seier. Det er vanskeleg. Men denne butikken har endra profil heilt desverre. Det skal ikkje vere like dyrt å kjøpe brukt som nytt...tykkjer no eg. Med mindre det har slik verdi, og det har ikkje tinga der.

Skulle ynskt eg kunne besøkt din butikk :) og for the record, eg kjeftar aldri i butikkar, er eg ikkje nøgd, går eg berre :)

Ha ein nydeleg kveld.
Britt

MajorogMeg sa...

For et nydelig bildet!! Jeg som er steingal fikk en ide..slik kan jo jeg også lage meg..hm.. Råstilig med kvistene..pause i malingsarbeidet her. Men har fått blogget nå i kveld. Måtte bare..Major har virkelig vært til stede idag. Ja jeg er mormor, og det er så herlig. Nyter det.

Linda sa...

God kveld fru kvist..:o)
De bildene med steinene var råtøffe! Du har nå litt av en tålmodighet da..lime på alle de?
Snakkes! -Linda:o)

Som Mine Dager Er, sa...

Oj, det ble fint jo! Naturlige kvister mot bilder av stein ble et herlig tablå. Du kunne gjerne blitt Fru Kvist du ja. Da hadde jeg blitt Fru Blom(st). Jeg er jo så glad i dem - spesielt tulipaner på denne tiden ;-)

Dere finner nok en annen anlending til å stikke innom oss. Vi er jo her alltid vi da. Håper du hadde en trivelig kveld, Gunda. Du prioriterte så riktig!

Klem fra Marit

Berit sa...

Kvister i alle varianter er flotte og når du har funne de med rakler så erde pyntet også. Blader begynner vel snart å titte frem også da.

Stilige steinbilder. Tenk helt hvite, det må ha vært en flott strand å vandre på.
Ha en fin helg der nord.
Klem fra sør.

Landliv sa...

Herlig med naturmaterialer... ingenting slår det synes jeg. God helg!

Min Verden Hanne sa...

... det er ikke bare i Drøbak det spøker. Det er verdensomspennende med blomster og dubbeditter som roper og skriker. Nydelige kvister! Egentlig dumt at jeg ikke tenker på sånne ting. Minst like pent, men det er rart med det da - roser vet du..... God lørdag. H.

Lise Dagrun sa...

Kalkstranda du har vært på, går jeg ut ifra. Der har jeg også plukka kvite steiner (men har aldri bada der:D). Steinene er brukt til dekor i blomsterpotter med sukkulenter i.
Jeg kunne godt tenkt meg å være hybelboer i kjelleren din, jeg også. Kanskje jeg kan ta et vikariat hos Container Girl?

Lørdagsklem til deg.

Tulip sa...

Å jeg er så glad i små flasker! (Klarte til og med å stjele tomflasker fra en restaurant i Riga, fordi jeg likte mønsteret på flaskene..;)

Flott gang, og bildene av stein var kule!

God helg:)

Kardemomme sa...

Huff at det bordet kom i veien for Oman-turen vår da tsk,tsk!!!
Men sofabord er en viktig sak i det Kardemommske hjem skjønner du hihi!! men jeg drømmer åm hvite strender om dagen..Enten de er i Danmark eller Oman..
Gøy at du har maken bord!
jeg hadde en morsom opplevelse da jeg kjøpte det..Har ikke rukket å blogge i dag så jeg tar det i morgen..Men jeg elsker også å hente inn ting fra naturen..
Sørlig kvister med lerkekongler på..De er nydelige!!!
Så flotte bilder med hvite steiner på da!! Jøss!!! Tar aldri slutt med herlig inspirasjon fra deg..
Nå skal jeg ta med vinglasset tilbake til stua og se på svenskeutgaven av Skavlan :)
KLEMMER fra bekken her :)

fru Pink sa...

For noen fantastiske steinbilder!!! Det likte jeg utrolig godt!

hehe, ja kaningutten er jo innkjøpt som en acsessorie til interiøret vet du;-) Synes han matchet så fint, ble liksom prikken over i`en..;-D

LillaLykke sa...

Så flotte bilder! :)

sologbolig sa...

Det var jo skikkelig lyst og fint. Fru Kvist ja, det er eit bra navn....kvistar er nydelige. Klipte ned noen i går, la de utenfor inngangsdøra, reiste i 2 årsdag. Da eg kom igjen var det ikkje ein kvist å oppspora !! Men så blåste det jo noe innmari også da !! Enda ein påminnelse om at ting bør ikkje ha noe mellomstasjon. Hehe! Men det er fleire kvistar å henta ! Så det blir ein tur ut i dag og henta nye, hvis eg ikkje blåse vekk da!! Ha ein fin søndag !

Marias skriblerier sa...

Så flink du er! Det er så fint å ta inn naturens elementer i hjemmet. Jeg har også pyntet opp med både kvister og steiner hos oss.

Fin søndag til deg!

Koselig koselig sa...

Kjempefine bilder! LIkte veldig godt de steinbildene du har i bakgrunnen der... du vet meg, I love Stones!! Og jeg snakker ikke om Rolling...
til sommeren skal jeg ut å plukke igjen! Banna bein... ;)
ha en god søndag

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Så flott da, gitt! Det gjelder å komme på det:) Steinbildene du har laget synes jeg er ordentlig fine, virkelig, og så originalt! Og med kvistene og sånn som du har satt dette sammen, er det helt skjønt. Fiin søndag til deg! Klem fra Randi**

organic-lizzi sa...

Utrolig vakker gang du har da!!
Hadde mannen din vært like galt etter rust som deg kunne det jo blitt Hr.Rusten Spiker og Fru Vakker Kvist..
Riktig deilig dag til deg &
Stooor klem fra Randi

Laila sa...

Flotte steinbilder, jeg er også litt steingal. Har stein i bøtter og spann, dette var en god ide.
Og du, det er fullt mulig å få et slikt kjede. Kanskje en byttehandel?
Ha en fin søndag, Klem Laila

Frk. Maya sa...

Steiek så enkelt genialt!

Dette synes jeg var innamri fint. Herlig at du har en historie bak steinene.

Maya