Sider

lørdag 31. januar 2009

En plass i solen...

Idag stod jeg opp etter at sola var kommen inn gjennom stuevinduene her!
Det er bare sååå deilig å komme ned og se stua badet i sollyset ;0) Kattene elsker det også !
(Rasmus er litt sky på det kamera så de må taes et stykke unna... )
Og kattene de koser seg som bare det her hos oss. Begge to kommer fra fod i Trondheim der de omplasseser katter. De har også en egen blogg der de legge ut om livet på Høgheim det plassen heter. Det er noen driftige damer som styrer der oppe og de gjør en kjempejobb !
Ha en fin,fin lørdag der ute alle sammen . Love
(Ippi elsker å bli tatt bilder av, en liten Diva....)

DSCN7315


26 kommentarer:

Lyst på livet sa...

Her er vinduene så møkkete, så jeg er jammen ikke sikker på om det er sol eller ei :-) men har i det minste reistrert at det er for kaldt til å pusse vinduer!

God lørdag

Klem

Som mine dager er sa...

Jeg var hjemme fra jobb i går, og midt på dagen var stua vår også badet i sollys. Jeg stilte meg midt i det og bare nøt å kjenne varmen og det sterke lyset gjennom øyelokkene. Det gjør så inderlig godt til et frosset sinn ;-)

Har lyst på en liten pus, men 17-åringen min er så allergisk. Verre enn hund!

Vi har kidsa til Hanyman denne helga. Nok å henge fingrene i, selv om jeg har bestemt meg for å starte pussing og grunning av de gamle mørke møblene jeg fikk fra mamma. Det klør etter å komme igang ...

Ha ei flott helg, Gunda. Og hils Mr Mister.

Klem fra Marit

Frøken Fryd sa...

wow for et lys, heldiggriser(nordboer) og nydelige katter. God helg

Ida sa...

Flotte modeller i sollysets glans.
Solen skinner her også. Deilig! Nyt det og ha en deilig lørdag GundaM.
KLEM.

Ida sa...

Og om du hadde vært nærmere så hadde jeg tatt med en hel dunk og poppet innom ja.... ;)

Linda sa...

Så deilig det så ut!! Kunne også tenke meg å ligge sånn..:o) Ha en strålende dag i solen jenta! ;o)

Mia sa...

Herlige bilder av skjønne katter! Og jeg må si jeg misunner deg litt (OK. mye!) den solen, for her har vi ikke sett snurten av den på fjorten dager nå (minst) og det er nesten så det begynner å gå på humøret løs... Men jeg får vel leve i håpet da...

Kjersti sa...

Så fin blogg du har! :-)

God helg!

Minnelita sa...

Ja enig. Det e så hæli at sola skin no. Ga ongan forbud mot noe som helst skjermbruk i dag. No må dåkk ut! Sjøl ska æ bårrå ut rot og rask fra kjellern som vi ska kjør t Bruktbo ætte helga!!!

MajorogMeg sa...

Ja er det ikke godt å få sola inn i stua. Da pleier Major å finne solstripa også. Nydelige katter du har. Har selv hatt katt fra FOD, de gjør en kjempejobb, virkelig. Tutsi forsvant desverre 18. august, jeg leita og leita, hengte opp lapper og etterlyste henne på dyrebar.no, men nei.. Hun var chippa, spørs om hun er tatt av rev eller grevling.
Ha en flott lørdag i sola.

Ida sa...

Duuu... Meg enda en gang! ;)
Jeg deler den første og den siste utmerkelsen på dagens innlegg med deg. Fordi du fortjener det!!! :)))

Solveig sa...

Hei:)
Herlig med solskinn ja!
Godt å føle at våren snart kommer;)
Så søte katter du har da!
Synes katter er utrolig vakkre og kloke dyr,men har alltid vært en smule redd de:P hehe..
Så fint du har det i stua di da:)

Takk for det, faktisk ga du meg en flott idè nå:) Jeg har jo lett etter et bilde av morfar for å ramme inn.. Har ikke tenkt på at jeg kunne ha dette på veggen;) Slår jo to fluer i en smekk da, da blir det jo både morfar og ferie paradiset vårt på samme bilde:)

Ha ei super helg du også!

Runa sa...

Vår sol inn i stua.....her er det alt for mye støv og kattehår til å nyte det ;-)!Men det er deilig å nyte den ute!God helg til deg og kattene!

Tulip sa...

Ja det er herlig når solstrålene treffer sine varmende stråler! ser ut som kattene elsker det!
Eneste ulempen er disse skitne vinduene da!!

Klem

Anniche ♥ sa...

Åh -finnes ikke noe mere fantastisk enn å stå opp til slike dager :)))Solen som varmer inn i stuen , skjønodt det! Herlige pusekatter . Godt det finnes skjønne mennesker som tar seg av de ! Så bra t du har laget butikk med englene dine , må ha en jeg og:) Må bare titte litt nærmere på de . Linker butikken din :)) klem A

Josefine sa...

åå for en skjønn pus, og så flott bilde av den! Nesten som at du skulle ha lagd en plakat av det bilde!

Deilig med sol ja..vet du..jeg skippet alt jeg egentlig skulle gjøre i dag og dro på picnic i januar sola..herlig:)

Ha en fin lørdag du også, klem

Anemone sa...

ps, ps, psss....så søte de er, og jamen ta tror jeg ikke de har vært like late som meg i dag også :-)

Utrolig flott utendørs da!! men litt kaldt på mine kanter, så jeg har varmet meg opp til tur i morgen.

Håper kjærringen har det bra?!

I huset ved bekken sa...

Vidunderlig!
Snart vår.Kan du tenke deg noe så deilig som de første solstrålene som varmer ansiktet (og forfrosset vinter hjerte)?
Klem Kate

Randi sa...

Ååå...lyset er her!! jipppi!!

Så koselig katter du har. En av tvilling jentene som bor i Trondheim har sett seg ut en katt fra omplassering hjemmet...jeg kunne tenkt meg alle jeg...de hadde så mange søte...men vi må vel heller ta vare på de vi har. Så får vi se når de detter bort om vi skal ta oss en tur dit.


Håper du har en fin helg

Klem fra meg

Jannicke sa...

Så stemningsfulle bilder! Og en vidunderlig deilig katt!!
God helg til deg og pus ;o)

Petunia sa...

Nydelige pusebilder:)
Jeg er sikkert på at Todd (den røde katten min) sier "cheese" bare han ser kamera. Linselus!

Marias skriblerier sa...

Nydelige pusebilder! Åh som jeg lengter etter sola! Har ikke sett den på 3 uker... :(

ArneA sa...

Må sjekke når vi får sol inn i vinduene her, men det er sikkert ikke så tidlig at jeg rekker å poste kommentarer til det klokken 10.11

Kathrine sa...

Katt og sol, sol og katt. Hører godt sammen det:-)Og når inneblomstene er potta om, så blir det varmere og lysere.

Og for en flott dag i dag, og vi sosa den bort på gavekjøp til yngsten...Ikke rakk vi skitur heller.
Men det ble en kjempemiddag i kveld da, helstekt and.(Pekingand ble det) Morsomt:-))

Flotte bilder av sol og katt til deg.

:-D

Alvas hjørne sa...

Så flotte katter, og ikke minst supre bilder!!
Det siste var fantastisk, katter vet sannelig å slappe av ..kanskje vi har noe å lære der?
Ønsker deg en toppers søndag!!

Tone I.Lyngstad sa...

Tok meg en runde bakover i bloggen din, så kjempefine kattebilder da!-og alle andre snacksy detaljer du får med i samme slengen;) Høgheim og Fod kjenner vi vettu, flott å finne en likesinna!!
Tone