Sider

mandag 5. januar 2009

Late dager er det slutt på nå !

-Ja, da er det slutt på late dager i sofaen,en god bok, fotosafarier, selskaper og deilig julemat! Nå er hverdagen her igjen og det betyr fullt kjør fra morgen til kveld ;0) Men så lenge en er så heldig å være frisk og ha gode støttespillere rundt seg går det bra! Du så bra vi har det her i vårt lille land !
Og så er det bare noen få dager igjen til våren og sommeren ;0)
Virrevipp ;)))


Ha en fantastisk flott uke der alle ihop ;0)

29 kommentarer:

sologbolig sa...

Hei! Trur eg må få planlagt ein tur til Hegra i løpet av året, kanskje eg ligne på noen av de slektningane mine (på far-sida)der oppe. Iallfall er eg ikkje lik på noen her sør !!!!!! Kanskje lika greitt! Innom i full fart, skal på strikkecafè. komme sikkert heim med masse garn, som eg antakelig må smugla inn !! Hehe!! ( Har jo bare ørti korger og stampar med garn fra før!! Hehe!!!) Ha ein fin kveld !

Josefine sa...

Hei..ja nå er det slutt på late dager, hardt å starte på jobb i dag! Fine bilder her...og GRATULERER med nettbutikk!! Det var veldig gøy at du har startet opp med. Englene var rålekre:)))
Klem Josefine

Anne-Berit sa...

Javisst har vi det godt,må bare ikke glemme hvor heldige vi er.
Syns det er helt greit at hverdagen er tilbake,kan bli vel mye av en god sak.Ønsker deg en fin kveld.Klem!

Ida sa...

Vi har veldig mye å være takknemlig for her på berget ja.
Og det er bra at du vet å sette pris på det.
Kos deg i og med alle de deilige hverdagene. :)

Ida sa...

Gratulerer med "factoryen" også forresten!
Kommer helt sikkert til å snope der etterhvert.
Må ha en hel hærskare. ;)
Engelen jeg fikk av deg har hedersplassen her i huset.
Utrolig fin!
Er såååå GLAD for den, skal du vite! :)))

Evami sa...

Så mange flott einnlegg du ahr hatt i helga:) Det er som å komme inn i en godteributikk å se på alle de lekre bildene dine:) Og snille Mr.E som stiller opp som kamera-lampe holder:)

Ja hverdagen tar oss ikke sakte men i fullt grep fra dadg 1.. Men vi har nå hatt noen koselige avslappende dager nå i jule/nyttårshelga til tross for at jeg har jobba. Man utnytter og tar vare på de stundene man kan!

Nå er det ikke lenge til våren kommer og vi får nyte lengre dager.Akkurat det gleder jeg meg til,at sola kommer på lengre besøk. Men hvor deilig det er ute nå,når det er så hvitt og vakkert!

Kos deg med hveragene dine:) Klem Eva

Min Verden Hanne sa...

Takk. Jeg er så fornøyd med det første bildet at jeg faktisk har sendt det til fremkalling - hehe! Snakk om å bli høy på pæra med en gang. Takk for flotte bilder og STOR inspirasjon til motiver alltid hos deg. Her er det også hverdag tilbake, det er litt deilig også. Klem Hanne

Mia sa...

Ja, nå er det slutt på festlighetene, gitt! Jeg for min del er glad for at hverdagen er her igjen, og ikke minst at vi går mot vår og lysere tider. Det blir liksom litt feil å juble over det midt i julefeiringen, mens nå er det mer "akseptabelt" (ikke for det, jeg pleier ikke å bry med så mye om hva som er akseptabelt eller ikke... ) Men det ER deilig å glede seg over at våren nærmer deg.

Tulip sa...

Ja, igrunnen greit at hverdagen er tilbake synes jeg!
Her måtte både stor og liten gni seg ekstra godt i øynene da klokka ringte i dag tidlig...uææk!
Men, utrolig hvor fort vi kommer inn i hverdagen igjen.
Om et par uker vil vi synes at det er lenge siden jula var over.

H elle K sa...

Hei, så lekre bilder.. Likte spesielt det rustne treet ditt.Lekkert. Kristin

MajorogMeg sa...

JA, vi får nyte det livet vi har. Men tilbake til hverdagen, litt godt å? Jeg har min første dag som arbeidsledig idag, etter konkursvarsel og nedbemanning. En ny opplevelse og erfaring, vi får se hva 2009 bringer.
Håper på IKKE mildvær nå, da blir det hålkeføret for hoinnfolk og bila...

ArneA sa...

bare noen få dager igjen????
Kanskje du trenger et matte kurs

irina /Alex sa...

Vakkre bilder min venn !!
Kjem en tur i morra. Æ og Æ ha ha !!

Har du nokka fint da...nokka som si Irina

Klem

storeflittig sa...

hei du! nå er det definitivt slutt på latdagene:) håper du får en myk start. jeg er på vei over fjellet, til det herlige (?) bergen, og gleder meg til å komme i gang!

takk for tips om container-kanne, skal inn å titte, hvis du legger ut et bilde?

GAWO sa...

Godt med late dager, men vi er nå heldige som har jobb å gå til. Og som du sier, at vi har det så godt som vi har det her oppe i lille Norge. Huff og skrekk og gru hvor mange sliter.

Jeg satte dagen igang med et brak. Egentlig var det et fall. Slo meg noe skrekkelig da jeg ramlet på rygg og slo hodet HARDT i asfalten. ER sjaiki enda!

Linda sa...

Jeg merker også at det er slutt på late dager, men det er litt deilgi det også..kan bli litt vel lat i juleferier... :o) Velkommen tilbake til hverdagen!

Laila sa...

Ja vi har det godt her, selv med kroniske smerter som jeg har, gleder jeg meg hver dag.
Det rustne treet ditt var råflott.
Klem Laila

Tone sa...

Ja er det ikke flott å bo i Norge!!
Tenker på det når vi ser på nyheter fra Gaza og Kongo og steder hvor krigshisserne virkelig når uante høyder...
tenk å ikke kunne passe på unga sine, ha medisiner eller noe her tar vi sånt som en selvfølge.

Ha en flott uke - Tone, potte tett...og sjuk, men allikevel, - i humør!

Kardemomme sa...

Ja nå er det slutt på late dager, men jeg synes faktisk det er godt å komme tilbake til hverdagen..
Må jo ellers innrømme at jeg allerede har begynt å planlegge både vinterferie og påske jeg da ;)
Rart hvordan man hele tiden ser framover..Forsøker å leve her og nå men samtidig er det godt å ha noe å glede seg til også..Bare det å tenke på lysere og lengre dager, sette frø, finne fram sykkelen igjen og sitte på trappa med kaffekoppen en tidlig morgen mens kattene ruller seg i gresset er LYKKE! Tenk hvor heldige vi er i vårt land ja!! Ha en strålende dag :)Klem fra Kardemomme

Randi sa...

Ja...for hver bidige dag som går så blir det lysere!! tenk det du. Bare Januar har fått fart på seg og er pakket bort...da...da kan jeg begynne å lengte mot våren.

Akkurat nå er det svinkaldt og jeg fryser ræ...va av meg her jeg sitter. SÅ hvert 5 minutt er jeg oppe og varmer meg foran ovnen...hmm, når jeg skriver dette så lurer jeg plutselig på om det kan ha noe med størrelsen på baken å gjøre...at den aldri blir varm liksom...hihihihi

Ja hverdagen er over oss...og det er likså greit syns jeg. Det er jo de vi heldigvis har flest av. Og dem skal vi også nyte.

Klem

Gamlå sa...

Ja, nå er hverdagen tilbake, men det er ikke lenge til Påske så da får vi slappe av og late oss igjen.:)

klem fra Gamlå

Som Mine Dager Er, sa...

Ja hverdagen kom brått gitt. På min jobb er det sykt travelt for tiden (har jeg fortalt deg det tidligere?) så her ligger vi definitivt ikke på latsiden. Hvor lenge gidder jeg dette peset? Vi får se...

Grattis med Gundas Factory. Knallbra tittel, den likte jeg. SÅ kreativ som du er går jo nesten produksjonen som på samlebånd. Jeg sa "nesten" ... ;-)

Håper englene blir å finne i mange hus og hjem. Og også sommerfuglen.

Bildet av den nederste engelen (Engel i Solen) var spesielt sjarmerende. Den ser ut som den holder på å tisse på seg :-D

Lykke til min venn.

Klem fra Marit

Linda sa...

Hei på deg,
Ja jeg har noen sånne i mitt nabolag også;o)
Har vært i Trøndelag et par ganger..spesielt når jeg jobbet som flyvertinne for mange år siden..da overnattet vi i Stjørdal..:o) Ellers har jeg vært 2 somre i Hessdalen..blant annet i sommer som var..nydelig der!! Har en kompis som har en gård der som han bruker som "hytte"..Der får vi komme på besøk og storkoser oss:o)
Stikker innom deg neste gang da vet du..:) Før du vet ordet av det så står jeg på døren!! Tøft med nettbutikk! Grattis!! Kom du på navnet selv eller brukte du noen av forslagene? Klem xxx

Ivar Ivrig sa...

He he, Blogger sliter nok i kveld ja. Mulig det er bare en på vakt
:-)
Mr E får starte egen blogg. Jeg vil være den første "kommentatoren" og følgeren.
Regner med at fryseren er full av kjøtt nå da, nei huff den var stygg :-(
Har hatt en fabelaktig dag på jobben, men AP i Trondheim bestemt at i morgen skal regne mye, slik at kaoset blir komplett. Sukk

Tante Mimmi sa...

Engel daler ned i ...postkasse!!!
og heng no på veggen!!!! :) Hærlegt!
Og brosjyrer og utklipp! Flott!!!!
Men du, det var eit rart HOL i det eine bladet!! Kva gjer du når eg kjem på døra???? Tar hovudet under armen??? (fnis)
Mediteringa...det må ho ha etter ...deg!:) Du må sjå innom att, for det var så morosamt! For eg berre "fann" henne..aleine. Ser at me er fleire som har problem med bilete i kveld. Vart redd for at det berre var meg- fekk litt angst!
Nei, loppene roper! Natta!

Kardemomme sa...

God morgen :) Så heldig du er som har tilgang på alle herlighetene du viser på Containerbloggen..
For deg some er så kreativ må det være reneste drømmen..
Jeg grøsser når jeg tenker på alt som har blitt kastet i årenes løp..
Da min mormor døde ble huset solgt med nesten alt av innhold..
Jeg var for ung til å skjønne verdien av dette og bodde fortsatt hjemme..Dessuten hadde vi vel ikke lagringsplass heller..
Husker spesielt godt et soveromsmøblement med både senger, nattbord og kommode med vippespeil som ble gitt bort huff!
Ha en spennende dag! Heklet klem fra Kardemomme ;)

A-mora sa...

Har du startet med nettbutikk? Det har jeg ikke fått med meg. Så fine ringer og armbånd som du viste frem lenger ned her. Likte gardinene dine kjempegodt:)

Ha en super dag:))
Det skal jeg ha for her skal det vaskes:((

Magny sa...

hei gunda, du må inn i bloggen min og se,- føler meg nesten like kreativ som deg....

Tina sa...

Jeg ser og ser og leser og ser og leser...innleggene og fotografiene og ikke minst stemningene, kreasjonene, hagen, naturen, i det hele tatt...jeg blir bergtatt hver gang jeg, og nå satt jeg her igjen og så på vintern i hagen og de rare trærne dine og den gamle nedsnedde senga eller var det en stol og tok meg selv i å tenke -jeg skulle gjerne vært venninna di og sittet sammen med deg i de rare møblene både vinterdager og sommerkvelder og hoppet rundt og lagd rare ting av rare ting og fantastiske ting av fantastiske ting, og bodd rett i nærheten med en like spennende hage der du kunne kommet på besøk og vi kunne gjort qigong tidlige sommermorgener og drukket te under gamle greiner!
:)