Sider

søndag 18. januar 2009

Simple Living

Søndag og været tilsier at man må holde seg inne enn så lenge, og på bildene av serviettene/serviettholderen smyyyger det seg inn en katt...
Servietter...Det går med endel av de i løpet av uka og for å holde de på plass oppe på fjøla mi har ejg lagt en rund, vakker stein oppå ;0)

Med små klissne barnehender, hender det ofte steinen blir litt "skitat", da gjør vi som lillebror sier og bare legger den opp i oppvaskmaskina. Genialt !

Jeg elsker kontraster som dette, litt sart og noe røfft... Masse natur inne!
Viktig for meg er å gjøre det jeg liker og å si nei til det jeg ikke liker... Det er så innmari viktig å gjøre det en innerst inne har lyst til, å velge bort det uvesentlige...
Jeg blir nok ikke mest kjent for å være kvinnen som stod oppe om kveldene for å stryke duker om dere skjøner meg ;0) Love !

30 kommentarer:

Lyst på livet sa...

Enig!
Det sarte og det røffe spiller fantastisk på lag!
Nyt søndagen :-). Innevær her også

Klem Torunn

Anne-Berit sa...

Stryking er det verste jeg vet,og å stryke duker i særdeleshet.Jeg pleier å fleipe med at dukene har jeg strøket så de legger jeg ikke på.
Er enig i at sarte og røffe ting sammen gir en flott effekt,men jeg er nok ikke flink nok der,men jeg prøver....Fine bilder!Klem fra meg!

Ninas Drops sa...

Kjempe fine bilder du har lagt ut de siste dagene ...hvor får du alt fra...fantastiske settinger og kreasjoner synes jeg. Stå på..

Drops

Monica sa...

Enig! Jeg får mer og mer sans for disse kontrastene. Jeg liker veldig godt fargene dine også jeg, lyst og lett med innslag av grønt slik som i et av innleggene nedenfor. Nydelig:) Ha en fin søndag! Klem

Runa sa...

Nydelig innlegg!Koselig med katt i bakgrunnen :-)!Jeg blir "smitta" med gode ideer hele tiden her inne hos deg!Takk!

Randi sa...

hahaha...ikke jeg heller...som står og stryker klær...jeg HATER å stryke!! til min kjære mors stoooore fortvilelse....*men Randi! har du ikke stryket kopphundukene!!*.huffoghuff...jeg blir aldri den perfekt husmor jeg nei.
Pyttpytt like glad alikevel jeg.....man kan ikke være god i alt heller.

Nydelige bilder som alltid. Blir såå inspirert av deg. Takk for det.

Da kal jeg orden meg til jeg skal på jobb og kose meg.

Ha en fin Søndag, kjære du.
Klem

Tone sa...

Hei du!
Bare innom for å si at gangen din med de steinene og kvistene bare er helt dritlekker!!
Her snør det digre apekatter - så nå kommer julestemningen, bare en mnd for sent....nå kunne det like gjerne latt være for min del - for jeg vil ha VÅR!!!
Får ta til takke med gamle hagekataloger og magasiner har en rekke ideer - og snart får bloggen min sin opprinnelse....nemlgi hageblogg, det er det den er -
Ha en fin uke
tone

Dagny sa...

Så enkelt, og så vakkert. Dette kan du!

Klem :-)

Kerstin sa...

Så enkelt, men så vakkert Gunda=)

Her sludder det i dag, så det er inne dag Klem kerstin

Min Verden Hanne sa...

Ja - det er det eneste som er viktig :) God søndag. Vel, vi har vært ute allikevel, selv om været tilsa noe annet *skryte - skryte* Klem

irina /Alex sa...

Jeg liker ikke duker jeg, eller planter inne. Det krever så mye arbeid,,,tar bort verdifukk tv tid syns jeg...he he , neida !!

Vakkert som alltid. Ikke i bloggehumør for tiden jeg...har ikke inspirasjon liksom. Flere ider i hodet men men,,,

Stoooor klem til deg min venn !!

Ida sa...

Elsker kontrastene! :)
Digg! :)))

Anonym sa...

Finnes det noen mail adresse du kan treffes på?

ArneA sa...

På den ene eller på andre siden.
Kontraster er spennende
Sjakbrettet for eksempel

Josefine sa...

Hei..røft og sart/litt romantisk er en fantastisk kombinasjon spør du meg... det utfyller hverandre.

Klart vi må gjøre det vi trives med....og hvem trenger strøkne duker i hverdagen...hi.hi
Kos deg masse på innesøndagen din. Ha en fin uke, klem fra Josefine

Lindas skattekammer sa...

Heisann...Jeg må innrømme at jeg har vært her inne før uten å gi meg til kjenne.
Jeg må bar si at jeg er utrolig imponert over de utrolige bildene du viser fram!
Du er virkelig en kreativ dame.
Jeg likte også utrolig godt steinbildene dine. Annerledes og personlig!
Var på tur en gang for å besøke din spennende butikk, men det ble bomtur, fordi det var lørdag:(
Men jeg skal nok ta meg en tur senere, elsker brukt og loppis!

Ønsker deg en fin søndagskveld!

Linda

A-mora sa...

grovft og fint sammen liker jeg også. Stryking er det kjedligste som finnes. hvem oppfant strykjernet egentlig?
Fine bilder du har laget. Trodde først det var stener som lå inne i glass. Men så hadde du limt de på plater. Lurt!

Kjedlig at du ikke tåler parfyme da.
Viktig med det og gjøre det som er det beste for en. Eller det en har lyst til.
Tror jeg er lite flink med det noen ganger jeg også.
Det er så lett og glemme seg selv,men det sraffer seg etter en stund.

Ha en fin kveld

Alvas hjørne sa...

Fine kontraster, og vakker å se på også!
Vakkert med de kvistene, flotte bilder som alltid!!
Ha en flott søndagskveld!!

Nyperota sa...

Hei,

det er en fryd å
komme inn på denne
bloggen.

Hage, interiør og påfunn...
MULTIKUNSTNER !!!
Multikunstner
er hva du er !

Er her oftere enn
hva du tror, men drysser
ikke alltid av meg en
kommentar ; )

Ha en fin søndagskveld.

Evami sa...

Så enkelt og så utrolig lekkert:) Og det er kjekt å gjøre det en har lyst til,velge bort det som tapper en for engeri og gjøre det som fyller en opp...

Og så lekkert det var i gangen din,stilig med de steinene og greinene. Du har øyet for detaljer du Gunda:) Nyt uka og så håper vi på mindre vind... Høres jo ut som om huset skal blåse ned!!!! Klem Eva

MajorogMeg sa...

Nydelig. Jeg er så imponert over kreativiteten din jeg.
Møkka lei av å male...

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Det siste du skriver, om å gjøre det man liker og har lyst til, og velge bort det andre - det er så SANT. Det har jeg øvd meg på noen år nå, og føler jeg blir bedre og bedre på akkurat det. Ingen god følelse å gjøre ting på "tvers av seg selv", som jeg gjorde i altfor mange år. Jeg strøk klær i dag - er så gammeldags og stryker det meste. Kjedelig, men likevel greit når man først er i gang:) Ha ei fin uke, og du, jeg vet du ikke digger awarder noe særlig, men likevel..jeg har en liten ting til deg hos meg:) Klem fra Randi**

sologbolig sa...

Eg hater stryking!! Duken inne hos meg var strøket da eg kjøpte den. Flaks ! Eg stryke bunadsskjorta mi og bunadsforkleet mitt (ein gang i året !) og kanskje ein duk i ny og ne !! Lysestaken på vegen er laga av ei gammal takpanne. Du har hatt så mange flotte innlegg i det siste, kjempetrivelig å se og lese. No skal eg finne senga, eg har ei god bok som ventar på meg. God natt !!

janne - kathrine sa...

Hei i natten.

Likte steinbildene dine veldig godt. Er litt "steingal" selv, så jeg fikk litt lyst til å gjøre noe med alle småsteinene mine jeg også ;-)
Men først skal jeg vel få gjort ferdig det jeg holder på med tenker jeg.

Ønsker deg en riktig fin uke!
Hilsen Janne - Kathrine

I huset ved bekken sa...

Hallo.
Jeg vet ikke om du bryr deg om Awarder, siden du ikke har lagt til noen på sida di.Men jeg må si at du har en av de FLOTTESTE bloggene jeg vet om. Derfor vil jeg sende deg en utmerkelse.Du er virkelig en KREATIV BLOGGER
Ha en fin dag.
Klem Kate

Mina sa...

Fantastiske bilder! Elsker kontrasten mellom det sarte og det røffe! Og steinen i oppvaskmaskinen, haha, smart!:)
Her blir det også heller sjeldent strøket noe som helst.. Det blir jo uansett skrukkete med en gang etterpå, så hvorfor bruke tid på det, når man kan kose seg med noe annet kreativt?;)

Klem fra meg:)

Tulip sa...

Ja hvorfor kjøpe serviettholder når det kan gjøres så enkelt og vakkert som du har gjort det her!?
Lekkert!

Ramme alvor sa...

Eg set slik pris på deg og bloggen din at eg har gjeve deg ein pris. Det er berre å koma å henta den.

Ha ein fortsett fin kveld :)
Britt

Anka sa...

Nice pic's! Det enkle er ofte det beste;)

Miann sa...

PS! Fordi jeg synnes bloggen din er inspirernde og koselig, ligger det en oppmuntring til deg på bloggen min som du kan ta med deg!
KLEM og ønske om en fin dag!