Sider

onsdag 14. januar 2009

Stein hakke gal...

Vel, det er jeg vel ikke da men veldig glad i stein i sin helhet da ;0)
Ser mange lurer på hva det er jeg egentlig har der på asjetten i innlegget lengre ned her...
-Er det en padde...?Kanskje en gamalost eller dørstopper og ei tippa på det faktisk var en stein!!!

Javisst er det en stein plukket ved Oslofjorden en høstdag for mange år siden. Min søster bor like nede i fjæra der og klart jeg ikke kunne dy meg da jeg fant denne "skatten"...Ikke sant kjære søster Margrete ;0) Skal tro om du har en liggende på stua di...?
Hihi, en skikkelig nøttekake ble det iallefall !

22 kommentarer:

Kardemomme sa...

Stein a'la nøttekake!!! Selvfølgelig!!! At jeg ikke tenkte på det hihi!!! Jeg er jo så glad i stein jeg også og har alltid med meg mengder hjem fra feriene våre..
Gjorde seg veldig godt på fat sammen med de lekre nøttene..
Jeg har en bolle med nøtter liggende fra i høst..De er jo nydelig dekorasjon i seg selv!
Gøyalt innlegg Gunda :)

MajorogMeg sa...

Herlig...Jeg er faktisk "steingal"..vel og merke på hytta. Du aner ikke hvor mye stein som er blitt bært der. Med svette og banning og vond rygg som følge!! Gleder meg til å starte igjen med STEINGALSKAPEN.

Linda sa...

Ja det ser jo faktisk ut som en krydderkake spør du meg..:o) Og de nydelige nøttene rundt! Tror jamen meg du er litt gal jeg..;)

Dagny sa...

Steintøfft! Rett og slett :-)
Nøtter frå Walt Disney?

sologbolig sa...

Den der steinnøttekaka hadde vert noe for meg som er så elendig til å bake !! Steingal ja, kor mange gangar har eg ikkje komt fra tur med bilen full av stein!? Skulle ikkje tru at det var nødvendig å frakta stein her i dette steinlandet....men jo stein blir tatt med fra Danmark og Frankrike. Ja i sommar kom det noen dubrovnske (heite det det ?) hit også. Stein fasinerar meg. Halve hagen er hellelagt med naturheller slept ned fra fjellet !! Akkurat i de årene (for det tok noen år!) var eg veldig "populær" i heimen!! Hehe! Ha ein steingal kveld!

tinemor sa...

Jeg viste du var stein-gal jeg...
;-)
Råkul "kake"

Anne-Berit sa...

Hehe,på det øverste bildet her trodde jeg faktisk det var ei kake på fatet.Du har de herligste påfunn.Å samle på steiner er det visst mange som gjør har jeg skjønt.Selv har jeg en forkjærlighet for runde steiner,gjerne flate,bare de er runde,og steiner som virker "myke"når du stryker dem mot kinnet.Nå hørtes jeg sikkert passe gærn ut,men det går an faktisk.Ha det kos.Klem!

Tulip sa...

Ja samme steindilla har jeg. Samler og plukker med meg uansett hvor vi er. og yngstegutten er lik sin mamma, og kommer med flotte steiner han har funnet på skoleveien!

Kos deg :)

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Jeg er ikke så steingal som deg, men mange steiner er vakre, ja. Det hender jeg plukker med meg fra "svabergene" på hytta (i Meråker, altså ikke ordentlig svaberg!) - men det er sånne små, søte, you know:) Synes stettefatet på øverstebildet er superfint, jeg. Og, jeg skal til Containergirl, det er bare det at jeg er en PYSE til å kjøre på glatte veier. Men æ kjæm etterhvert. Skal bli artig/koselig, det! God natt til deg. Klemmer**

Josefine sa...

Så det er stein kaker dere serverer der oppe i nord altså..hi.hi Nydelig det servise ditt med brunt på:) Go'natt klem fra meg

irina /Alex sa...

sER SIKKERLIG GOD UT UANSETT !!
Men så er jeg gal etter sjokolade for tiden....fy meg !!
Stoooor klemk

Ramme alvor sa...

Den kaka må eg få oppskrifta på! :)

Britt

organic-lizzi sa...

Nydelige kopper & Kjempefine nøttekake..
Steigal er det mulig du er,men det er derfor du er såååå herlig:-))
Natti..natt&Stooor klem fra Randi

Monica sa...

Fin nøttekake;) Selvfølgelig er det greit at du utfordrer meg, men det er mulig at jeg ikke tar den før senere...er litt for mye som skjer i livet mitt akkurat nå, så det blir nok mindre blogging fremover... Klem

Jonna sa...

Jeg elsker det brune serviset ditt..!

Tante Mimmi sa...

He,he! "No tog eg an"
Dø padde på såå fint fat hadde ikkje vore like steinfint...
Du og du og du! Er det meir å sei?
Ja..adr di. Eller måå eg ned på kontoret å leite???(der er det uutruleg rotete!)
klems
og...sola skin!!

Ida sa...

Hvem trenger vel en kake med Amerikanske vitaminer (kalorier) når man kan nyte synet av din nøttekake?!?!?! :)))

Ninas Drops sa...

Herlig kake..
Tror tennene hadde fått sjokk der ja=)

Tone sa...

Digger din humoristiske vri på ting - og alt du har og viser frem!!
Bare lurer på en ting...hvor oppbevarer du det hen.....
!!
Ha en fin dag!
Tone

storeflittig sa...

hei! hihi - kjempefint innlegg! syns du har mange kjempefine på rad nå:)

syns containerjenta ikke hadde vannkoker, har nesten blitt en besettelse, hihi:)

Alvas hjørne sa...

Flotte kakestykker!
En riktig go`bit for den med sterke tenner! (knis)
Ha en super kveld!

Gamlå sa...

GundaM.........det er fredag..hurra er det ikke denne dagen vi alle venter på!!!

Det ligger en NOBELpris og venter deg på bloggen min, hvorfor er du en blant en av disse, JO du er NOBEL, og kunne jeg tildelt deg en egen pris så hadde det vært en pris som heter "nobelpris innen drivved" den kunne også gått under miljøprisen da en kan ta av det en finner i naturen og skape sånne finne skatter som du skaper, engler, skulpturer, vegger, skap, lamper, armbånd, stettfat..ja jeg kunne listet opp i det uendelige men jeg må stoppe her. Symaskinen venter leeeeeeeer, og så må jeg dele litt mer awarder ut. MEN vit at du er "unik", og det er det jeg liker med deg :)

STOR helge og nobel klem til deg fra Gamlå