Sider

fredag 27. februar 2009

Favoritt møbel

Fra Malivas Verden ble jeg spurt om å vise mitt favorittmøbel ;0) Ikke enkelt det, et lite luksusproblem egentlig...
Benken jeg har lagd selv eller benken jeg fant, vakker som den er...
Denne uka har vært vinterferie for meg og det betyr at hun som vasker hos oss fikk fri og da måtte jeg trå til selv innimellom snøbygene her idag!


Pledd og puter ble hivd ut i snøen og opp på benkene for så å bli fotografert ;0)
Tviler på at min faste vasker driver å fotograferer ...Og er det rart jeg bruker lang tid egentlig ;)

DSCN8236

Igjen, ha en fantastisk flott helg! Det er nå den begynner ;)))

24 kommentarer:

Gamlå sa...

Hei igjen

Nei her i Stavanger finnes det ikke snø, og det har det ikke gjort i de siste 10 årene bortsett fra et par dager da deg regner bort etter noen dager for barnas store fortvilelse. Vi har ikke forbruk på ski, skøyter, akebrett her i distriktet hvis en ikke har hytte på fjellet.

Litt av et favoritt møbel du har da. Det likte jeg veldig godt. Hadde likt å sittet på den der.

Likte du gubbens oppussingsprosjekt da :)

Ha en flott helg, her blir det nok tidlig kveld da jeg skal på bloggtreff imorgen og må kjøre bil!! Unner meg noen flasker øl som den øl hunden jeg er på en fredagskveld. Fredag for meg er noen flasker øl som smaker så godt så godt.

klem Gamlå

Jannicke sa...

< flotte bilder>, nydelig med trebenk og "pusetepper" i snøen...
Sikkert deilig å sitte der i solen, med en kopp varm sjokolade..
Klem til deg ;o)

Marias skriblerier sa...

Nydelig benk! God helg til deg!

I huset ved bekken sa...

Jeg liker så godt den benken du har laget med jul på. Det er min favoritt.
I dag har vi tømt min "svigerfars"
dødsbo.
Ikke spesielt lystig jobb.
Jeg måtte bruke en feriedag på det, og i morgen blir det vasking.
Det er litt komisk for jeg brakk/sprekte halebeinet forrige fredag, på jobb(uteskoledag m. aking og litt for entusiastisk kjærring på akematte he he)
Så jeg beveger meg litt rart av og til. Omtrent som en 100 åring.
Gleder meg til du viser ansiktet.
KLEEEEM

kari - carpe diem sa...

Frosty the snowman`s chair?
Du får absolutt alt til å se herlig delikat ut...
Jeg sitter her med foten på strekk...fremdeles...restituering av kneet går sørgelig sakte...
Lagde akkurat ett innlegg til nå, det går unna nå når laptopen ligger i fanget 10t i døgnet...

Anemone sa...

Og snart Gunda kan den nytes mens sola varmer i dine kinne også :-)

Jeg skal snart finne mitt favoritmøbel her, denne frvorittkvelden, med favorittmanen, favorittvinen og favorittprogrammet på tv .-))
Ha en fantastisk aften.

Josefine sa...

Hei..så flott benk, skulle gjerne hatt den i hagen! Heldige du som har hatt vinterferie:) Ønsker deg en flott helg, klem

MajorogMeg sa...

Herlig å få ut puter og matter i ny snø!! Benken så ut til å være brukanes ti å ha puter på vinters tid..og sitte på! Flott var den :)
Skulle tatt seg ut hvis vaskedamen tok bilder?? Kanskje hun blogger tom? hoho...
Vært på tur nå ikveld i det værste snøkaoset, fysj, jeg så ingen ting.
Nå er det snart tid for go`stolen og et glass vin..livet er herlig..
Ha en flott fredagskveld (i nyvasket hus)

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Ja, nå begynner helga, Gunda - og jeg står på farten til dametreff. Dette er helt klart damenes uke! Så stilige benker, da - begge to. Og du tar stilige bilder, også. Og det er herlig med puter og andre tekstiler som har luftet seg i frisk luft, da føler man det er rent og fresht, da! Kos deg i nyvasket hus - jeg setter poden i arbeid og drar på laupen:o) Klæm**

organic-lizzi sa...

Jeg blir helt slått ut så vakkert det er!! Jammen glad du tok deg tid til å fotograferte..
Deilig kveld til deg & Stooor klem fra Randi

Monica sa...

Vakkert dette også;) Bildene under her er også nydelige:) Elsker kontrasten mellom duse farger, rustikt treverk og det rosa:)

God helg, Gunda! Klem

Tulip sa...

ja de møblene dine ute er flotte. Finnes ikke maken i noen som helst møbelbutikk, er ikke det herlig!?

Håper huset ble rent og pent når fruen selv har trådd til!

Klem

Anne-Berit sa...

Der slo du to fluer i en smekk.Pledd og puter ble luftet og du fikk knallflotte bilder.Slett ikke verst det.Ha en kos kveld:o)

Kerstin sa...

Stilige møbler skjønner problemet ditt begge to er like flotte...og med puter og pledd kunne disse bildene slidd rett inn i interiørblader=)

Nyt helgen ja det er nå dne starterO=)

tinemor sa...

Så herlige bilder!!
Skjønner godt den er en av dine favoritter.
Og vaske ja....
Mye gøyere å ta bilder og bloggifisere litt!!!
Riktig god helg!
Klem

Jannicke sa...

...jeg lover, på tro og ære, den skjenken blir ALDRI hvit!!
Takk for koselig melding! J. :o)

Berit sa...

Flott benk, gode myke puter, solskinn som begynner å varme, rett og slett herlig!!!

Og flotte bilder under også, trodde du var kjappere en lynet jeg... Men der du sitter i avslappende stilling( for det er der,eller?)
Ha en flott helg du også,
klem fra meg.

Som mine dager er sa...

Hælig Gunda. Du inspirerer til å hive mye og mangt ut i snøen ;-)

Disse små blå heter perleblomster og du finner dem nok hos Vikans eller noen andre dyktige blomsterhandlere der du bor.

I morgen bærer det av sted til Namsos. Familietreff og overnatting hos slekt. Vi gleder oss. I kveld er det bare oss to - og godt er det. Kryper opp i fanget hans snart og kroer meg sammen der ;-)

God helg. Hils gubben fra oss.

Klem fra Marit

Linda sa...

65 kr. for det stettfatet er egentlig ganske rimelig til å være Fretex. Ellers synes jeg Fretex har skrudd opp prisene mye den siste tiden. Noe synes jeg har blitt ganske dyrt :O)
Har tenkt på det lenge at jeg skal ta meg en tur innom Container Girl, men må bare finne tid...

LoneK sa...

Artig benk du har der og så er det jo så kjekt at den kan stå ute hele året.

Ha ei flott helg. Vi blogges

I huset ved bekken sa...

Oj, jeg overså ditt vakre åsyn.
Så pen du er Gunda.
Klem

Miamor sa...

..e det sååå my snø???...her er det bart no..men det e klart det tok laang tid når du ska kos dæ samtidig....lekre puter og pledd...ha ei super vinterferiehelg..her starter ferien no..har fri mandag og onsdag..blir ok... KLEM ;)

sologbolig sa...

Tøff benk. Eg likte teppene og putene dine også eg. Mye snø hos deg. Her var det bart på onsdag og 7 varmegrader, men så kom det snø igjen og nå er det kaldt og surt. Ha ei fin helg og kos deg !

My home is my Castle - by Kari sa...

Nydelige bilder...
Du skulle vært fortograf du ..!!
Alltid så flotte bilder hos deg :)

Klem,Kari