Sider

lørdag 28. februar 2009

Krakken med håndtak ;)

Tok en liten foto runde ute i hagen idag og ;) Tok med en krakk jeg har stående inne vanligvis... Ble vel ikke akkurat som jeg hadde tenkt, men jeg fikk da litt sol og lufta meg!

Etter å ha vært ute bærer jeg krakken inn og i dusjen, der jeg tenkte den kunne få tørke beina.
Da min kjære kommer hjem kikker han undrende på meg og sier;
Hm, trenger du dusj-stol og nå...?

Hm, er vel lenge til jeg trenger hjelp med dusjinga får en tro ;0)
Men det var jo ingen dum tanke da om en liker slike rustikke ting og ikke plast...

Krakken står vanligvis på The Master Bedrom, nesten som et smykke ;)

DSCN8372

Ble du frista til å lage din egen krakk kanskje?
Det er kjempe enkelt; tre litt kraftige plank og to litt tynnere. En sag og en bormaskin om du skal lage hånd-tak på den ;)
Materialet finner du i fjæra, det gjorde jeg en vakker sommerdag!

43 kommentarer:

Briggs lekehus sa...

Nydelig! Fantastiske bilder og kreasjoner. Og du har så mye flott treverk. En vakker dag Gundam..da henter jeg premien. Da står jeg der plutselig -en vakker dag- og tripper og venter på å sanke skatter ved havet sammen med mesteren.

MajorogMeg sa...

Ah....superfin krakk :) Men han Gubben din da...tror han du trenger DUSJKRAKK?? Du får svare at den var tiltenkt han:)
En slik krakk finner jeg vel "emner" til i fjære på hytta... bare jeg kommer meg dit snart!!!
Klem fra Major&Mossa

Kerstin sa...

Ja uten tvil...fikk virklig lyst å lage en slik krakk...den var råstilig. Du e så utrolig dyktig..alt du tar i blir så sjarmerende og rått=)

Nyt kvelden O=)

Gamlå sa...

Stillig stillig, nå må GundaM snart lage en bok om drived!! Den hadde det ble solgt mange av!!

Synes virkelig at du bør gjøre det!!

klem fra Gamlå som har funnet en stor stokk i strandkanten som hun bearbeider Gubben til å ta hjem da den er så stor at jeg ikke klarer å ta den selv.

Maliva`s verden sa...

Du er helt rå altså...er det mulig....Drit kul..unnskyld uttrykket....Du må jo bo på en perle av natur rundt deg...hvor finner du alt dette?Ja jeg sier som ho før meg her...når kommer boka di?

Lyst på livet sa...

Det fårn si!
Bildene dine er så flott at om krakken ikke hadde sett ut i måneskinn hadde jeg likvel blitt inspirert!
Krakken var også vakker! Utrolig mye fint å få utav Trøndelagskysten ja! Til og med dusjkrakk når den tid kommer .-)

God lørdagskveld til deg

klem

Elisabeth sa...

Kjempestilig! Du er så kreativ!

kari - carpe diem sa...

Ska ikkje flir av dusj-stoler!!
-i dusjen her står for øyeblikket en gammel,hvit sol-stol i nettopp plast...lekkert...men hva gjør man ikke, når det ikke går an å stå å dusje med dette teite kneet...
"Søster, jeg er ferdig dusjet. kom å tørk meg!"

Solveig sa...

Hei hei:)
Så utrolig fin krakk!!
Den var virkelig lekker:)
Smart med håndtak da.
Den var fin på soverommet synes jeg. Mamma har en som ligner,men den er nokk ikke like gammel. Men gammel å slitt nokk til at den røsker opp sommer kjolen din:P hehe!

Ha en super lørdags kveld da:)

=Anja sa...

Tiltredes:::000)))

Du kan skrive hyllemeter om rekved!
Jeg kjøper første boka:0)

Alt godt sa...

Denne var kjempefin, Gunda! Ein slik kunne eg verkeleg tenke meg. Synd at eg bur så langt frå potensielle drivvedområde.

I huset ved bekken sa...

Det høres veldig lett ut når du forklarer.

My home is my Castle - by Kari sa...

Nydelig benk...
En sånn kunne jeg hatt under plommetreet mitt i hagen :)

Klem,Kari

Jannicke sa...

Er det alltid sol og snø hos deg.. hihi??
Du tar virkelig flotte bilder!

Kathrine sa...

Ja, denne har jeg sett noen ganger. Den er FLOTT!! Blir nok her en gang også. Kanskje vi kan ta oss en fjæretur til våren? Lenge siden sist..

Fin kveld til deg, Gunda! Klem:)

Ida sa...

Flott er den! :)
Og den kan nok brukes i dusjen også, ja. ;) Det kan man trenge innimelllom, f.eks. når man skader kneet, kan jeg love deg. ;)

Om du hadde vært i nærheten, så skulle vi plukket oss hver sin bukett med snøklokker. ;)
Mine er selvplukket. I dag har det snødd litt her igjen. Både Snøklokkene og Irisene mine er både vakre og sterke, heldigvis. ;)))
Det regner igjen å da....

Fotballmamma sa...

Så utrolig fine bilder, og for en genial idè..skal holde utkikk i fjæra! ;)

Berit sa...

NYYYYdelig! og så fint dette treverket er til det teppet og puta. virkelig et smykkemøbel!

Jeg fann noen flotte kraftige planker i sommer som ble til en lang benk, men må nok på leit etter mer.

Og gratulerer med vinnerbildet hos moseplassen, det var jo SÅ fint. Tenk jeg hadde glemt å si det, skammer meg....

Ha en flott helg min venn.

Marie sa...

Vakker krakk...fine bilde!
Dusjkrakk? Hehe...

organic-lizzi sa...

Den var rett og slett den stiligste krakken jeg har sett i hele mitt liv!!!
He..he..du skulle nok sett hvis jeg hadde prøvd meg.Har desverre ikke anlegg for den slags..Kan jo skylde på at det ikke finnesnoe annet enn plstposer og møkk i denne fjæra og at jeg ikke har utstyr til å lage det..
Kanskje jeg skulle kjøpe det:-))
Natta engel & Stoor klem fra Randi

sologbolig sa...

Blir heilt matt eg ! Du er så flink og kreativ på ein så artig og spennande måte. Og slik blankskurt rekved og gammalt treverk har ein nydelig platina. Her er det ikkje berre berre å gå i fjæra, det der dårlig med fjæra i ein stupbratt vestlandsfjord. Her er det rett ned og rett opp!Er det rart eg elskar å oppdaga nye plassar og har bilen full i rask og gammalt dritt (ifølge gubben !) så snart eg kjem meg litt vekk. Her er vinterferie no, iallfall vinter ! Brukar alltid å reisa vekk då ( Ifjor var vi i Egypt, året før på Malta, derfør i Israel osv ) i år skal vi ingensteder !! Er det rart at eg er rastlaus ?? Skal ein dag til Bergen !!!!! Og då regne det sikkert ! Vel i morra er det 1.mars - vårmånaden !! Ute snør det fra alle kantar, men inne har vi det varmt og koselig. Ha ein fin søndag, Gunda.

ASSA sa...

Så mye stilig lager av rækve ;D
Og du tar så mange fine bilder!
Inspirerende å kikke i bloggen din.
Kos deg i den siste delen av ferien din!

вεдτε sa...

Halloen. Ja du får snakke med din mor nå snart,så hun får skryte av at hun har fått skille ;) De låg så veldig fint ved bassenget når jeg var og hilste på de i går. =)

Anne på Moseplassen sa...

fin var den den krakken. Og helt utrolig å tenkepå at det er drivved alt sammen.

Forresten, vi planlegger nytt bad, og der skal jeg ha dusjstol... er ikke alltid alderen det står på ;) Planen er en nedfellbar liten benk, kansje jeg skulle tenke på å ha plata i drivved?

Anemone sa...

Denne var virkelig benkèrs ja :-)))

Nilla sa...

Kjempeflott den der:)

Ha en strålende søndag!!!!

Opptrekking av sofa her snart. Og idag kommer ENDELIG guttene hjem fra vinterferien:))))

Tone sa...

Du er bare helt utrolgi.
Du hadde laget revolusjon i hjelpemiddelsentralene landet over hadde du annonsert det greiene her. Sett i gang - jeg skal heie på deg!!
JEG SKAL DEFINITIVT ha en sånn dusjkrakk når jeg blir nitti!
tone

Anonym sa...

Er det virkelig noen her i blogglandia jeg kunne tenkt meg å truffet må det bli deg Gunda!
Gang på gang lar jeg meg imponere av energien og kreativiteten her inne. Helt fenomenalt men det er du vel klar over.
Kommer på butikken din snart og da får jeg jo treffe deg, har hørt masse om den !!!


Hilsen fra Malvik og dame uten blogg

Alvas hjørne sa...

Råfin krakk!
Kan ikke vente til jeg kommer meg på hytta i påska, da skal fjæra endevendes etter krakkemner...
Herlige bilder også:)
Ha en super søndag!!

Rannveig sa...

For en utrolig fin krakk!!!

Du får det til å høres så enkelt ut, gøy!! :)

Anne-Berit sa...

Herlighet,den var fin.Tenk at treverk kan se så mykt ut,men jeg syns ting laget av rekved ser mykt ut,det er kanskje bare meg,hihi.Suns enkelte fine steiner ser myke ut også jeg,så jeg er sikkert litt rar.Ha en flott søndag!

Josefine sa...

Ja..nå ble jeg fristet til å lage min egen krakk... den der var jo knall tøff!! Det er så utrolig inspirerende å kikke innom deg..får lyst å hamstre både tømmer og drivved:))
Kos deg videre.. ønsker deg en flott søndag, klem

Tulip sa...

Kjempeflott denne krakken din, ute som inne, eller i dusjen!

Kos deg videre i dag! Nyt siste del av helga!

I huset ved bekken sa...

Heisann Gunda.
Dette er vittig, de har jo felles interesser også.
Min Ronja er litt gal, vil gjærne hoppe i fallskjerm osv
Hun har klatra i tre fra hun kunne gå, jakta med sin far, hoppa i strikk og vert i Malaga på fjellklatring. Det siste sammen med den like spreke samboeren.
Jeg fant ingen bilder av din søster, bare av mannen og han var iallefall kjekk, synes jeg (jeg ler)
klem---ja, morsomt har vi det

A-mora sa...

Fristet ble jeg:)) Så fin den er.
Så lenger ned her bilde av deg og blomster.
Er det granium du har som blomstrer nå???? Jeg fikk sånn sommerføleles når jeg så de:))

Ha en fin kveld:)

anneskreative sa...

Ja faktisk,,,,satt og tenkte mens jeg så på bildene dine,,,,at en slikk kan sikkert jeg få til også,,,,tøft å ha en selv laget krakk på hytte verandaen til sommeren,,,,så når jeg flytter mot sjøen blir det mange turer i fjæra,,,,,
Kanskje du får se bilde av en slik en hos meg også,,,,,
Ha ei fin uke,
Klem Anne

Fire Hjerter sa...

Det var virkleig en flott og orginal krakk.
Ha en fin og kreativ uke

Som mine dager er sa...

Fatter ikke altså - den krakken er bra fin. Og hvor finner du alle disse perfekte rekved-bitene som du setter sammen til en nydelig møbel?!!? Jeg inviterer deg herved på kaffe i fjæra (hvor?! ditt valg!). Jeg tar med kake, kaffe og snakketøyet. Deal?

Klem fra Marit

Xstine sa...

Så utrolig fin krakk du har laga deg :D Og for en fin blogg du har, masse inspirerende bilder her!

Fin i formen - Margrethe sa...

Så flott benk! Løsningen med hank til å løfte og bære krakken med var jo bare genial og en dekorativ detalj!

Mia sa...

Du Gunda, dette er noe av det herligste jeg har sett på lenge! Elsker disse bildene dine, av det herlige, rustikke soverommet med det nydelige sengeteppet, putene, krakken og det hele.

Siv-Anita sa...

For en inspirerende blogg, mye flott å se på. Likte alt du hadde gjordt med driv-ved.

Sandoren og Blåsten sa...

Så mange flotte ting av drivved du har laget! Og den krakken er jo bare helt skjønn! Så heldig du er som bor slik at du finner slike drivved-skatter som du kan lage så mye fint av!

Hilsen Gry K