Sider

søndag 15. mars 2009

Frk Frø

Anne i bloggen Moseplassen arrangerer igjen en liten uhøytidelig frøken konkurranse ;0) !

Denne gang frk Frø!
Ikke er jeg så flink til å så frø og dyrke frem men jeg er flink til å bruke div frø i forskjellige settinger... Bruke de på nye måter, og vips så flyr de avgårde med vinden og fråsår seg selv !
Min frøken Frø er fra en gammel lønn jeg har stående i hagen her så derfor, Frøken Lønn ;)

Driv veden på bildene her er fra turen i går !
Og om dere kikker ekstra godt på bildet nederst til høyre ser dere frøken Lengsel som sakte men sikkert dukker opp fra snøen ved siden av kattehuset ;0)

27 kommentarer:

Anne på Moseplassen sa...

hihihi
så fint!
Forresten, der har du da englevinger til noen miniengler ;)

klem anne :D

Josefine sa...

Hei:) Så fine bilder...de frøene dine så ut som små vingedyr av en eller annen art..hi.hi Du er så flink å finne motiver! Ser du har fått påskeliljer i potter...så fint:) Og de skivene der kunne jeg godt tenkt meg nå til kvelds.De ser veeldig god ut...Ønsker deg en fin ukestart...stor klem

Jannicke sa...

Fantastisk gøy og nytenkende fra deg atter en gang!
Er SÅ kjekt å titte på bildene dine.
Og det melkeglasset mot snøen..
Flott å se på,
og fikk faktisk lyst på melk!
Kanskje et tips til Tine??
Klem fra J.

Dagny sa...

Blei sjarmert av frk Lønn, absolutt :-)
Lykke til i konkurransen!

Mia sa...

Hallå kjendis! Herlige bilder av frø og det hele. Og slettes ikke en dum måte å få noen dye planter (eller trær...?) på. Og så godt å se at frøken Lengsel er "bladt oss" igjen, og kan fortsette lengtingen etter vår.

Kurven i innlegget mitt er nok kjøpt, ja... jeg er ikke så flink til å vikle og flette som jeg skulle ønske. Kurven kjøpte jeg for billig penge (75 kroner, mener jeg å huske) på feiretur til Geiranger ifjor sommer).

Jill sa...

Jeg blir så glad av å komme innom her hos deg fodi du tar så flotte bilder!!!!
Bilde nr to fra toppen....
.....
ahhh... SÅ FINT!!!!!
Så herlige fager, liker alt!
Kan jo nesten strekke ut hånden og ta et av frøene :-)
Ha en flott uke!

sologbolig sa...

Frøken Lønn var jo bare helt skjønn !
Niks, vi har ikkje snø. Og det er lenge siden den forsvann, så det er jord eg har spadd i dag, ikkje snø. Vi har ein utrulig godt drenert hage(!!), så den treng litt påfyll med jord kvar vår !
Ha ein fin søndagskveld.

Monica sa...

Fin frøken, og jeg tenkte også englevinger når jeg så disse frøene;)

Alvas hjørne sa...

Koser meg med bildene dine,de er bare herlige!!
Ha en fin kveld og ny uke!!

Julies sa...

Helt enig i alle rosende ordene du får. Kjempefint alt sammen... hele bloggen !

Berit T sa...

Disse lønnefrøene, eller vingene er bare så fine, men de gror opp alle veier, så på en to tre så vokser det nye trær.
Fin drivvedfangst fikk du også.
Jeg var en tur i dag på leit, men det var skralt, hadde ingen ting med meg hjem igjen.

Ha en fin ny uke.
Klem.

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Glassklokka er nok ikke kjøpt hos deg - ga 50,- for den hos en bruktbutikk litt lengre nord...
Men EN dag kommer jeg nok innom hos deg...
Blir så fasinert over dine bilder, utrolig flotte...

Ha en koselig uke...

Ida sa...

Naturens egne englevinger. ;)
Veldig fin kandidat Gunda. :)

Anne-Berit sa...

Skulle ønske jeg var så flink til å arrangere bildemotiver som du er.Alltid spennende og fine bilder her hos deg.
Ha en fin mandag:o)

Kathrine sa...

Så flott!Disse hadde vi på nesen som barn. Delte de i to, tok ut frøet og klemte de fast. Sterk kandidat, Gunda:))

:)

Miamor sa...

Det er da bare så vakkert..den måten du bruker frøene på...og grove kjeksscener inne hos deg ser jeg.....oops...

=Anja sa...

Viktig ekstramelding:
Og da har selveste Bløderhjertet fått seg en veldig god prat med Marit- og får prøve seg i butikken på fredag
Takk Gundam-

Slutt

=Anja sa...

Viktig ekstramelding:
Og da har selveste Bløderhjertet fått seg en veldig god prat med Marit- og får prøve seg i butikken på fredag
Takk Gundam-

Slutt

Frk. Maya sa...

Så herlig:D Det var en fiffig måte å bruke frø på du. Nydelige bilder

maya

JULIE K sa...

Æ VIL AT DU SKA LAG BOK Æ, med bildene og ideene dine : = )

MajorogMeg sa...

Fantasien har ingen grenser hos deg Gunda. Herlig og flotte bilder som alltid.

Ser ut som du har englevinger i box?

Ha en super mandagskveld og klem fra meg:)

Marias skriblerier sa...

Du er så kreativ! Koser meg med de sjarmerende påfunnene dine!! :D

Min Verden Hanne sa...

Butikken din du liksom. Akkurat som den er møkkete og rotete - hehe! Tror jeg ikke et dugg. Har rydda der i kveld. Bedre nå :) Flotte frøken frø :)

Marie sa...

Nydeleg!
Eg har lønn eg også og ifjor luka eg "tusenvis" av små lønnetre or blomebeda mine...

Klem :)

trine40 sa...

...Alt du kan finne på, dama! Jeg blir målløs av de flotte bildene dine - en av kommentarene over her nevner bok, den ville i alle fall jeg ha kjøpt!

Artig med sånne konkurranser - kunne tenkt meg å hive meg på, men törs inte.

Gamlå sa...

Herlig bilde du har her og jeg fant bildet ditt hos moseplassen!!!!

klem fra Gamlå

Tulip sa...

moro!
Vi bruker å lage "neser" av disse lønnefrøene. Men det er før de tørker inn og blir brune.

Vakre bilder, as usual, Gunda!