Sider

søndag 26. april 2009

Hva er det med meg?


Og fargen orange...?
Ser jeg blir mere og mere glad iden, har jo bestandig likt den men ikke slik som nå!

Orange og grønt... Et friskt innslag og gla`farger ;))) Kanskje ikke motefarger men hvem bryr seg om det når en kjører egen stil ;0)
Og angående min husfarge, så er det brunfargen "nøtt" fra Jotun. Aller helst hadde jeg lyst til å male huset svart men siden alle husene oppi lia her var så lyse så roa jeg meg litt med nøttefargen. Ren og rolig farge ;) I ettertid er to hus til kommet med samme farge her ;)

30 kommentarer:

Laila sa...

Det oransje passer jo så godt til din stil, bare se på headingen din.
Flott er det.
Ha en fin søndag

Josefine sa...

Herlige flotte og friske farger...ikke rart du liker dem! Så fint med hvitveis på bordet...fin hagestol jeg skimter i bakgrunnen også:) Ha en flott søndag!

Jannicke sa...

Herlig!!!
Nyt søndagen :o) Klem J.

I huset ved bekken sa...

Orange er er farge som gir energi.
Selv kan jeg bare bruke den i små pors. Men min søster tåler den i alle varianter, og bruker den hemningsløst.
Bildene dine er flotte,husfargen også.
Har dere sol? Vi har ikke.
Ha en fin søndag likevel.
Klem Kate

Alt godt sa...

Kjempefint - sjølv om dette ikkje er min farge. Men den gir energi, heilt klart! Sjekk ut inne hos meg, eg skriv litt om potensielle parfymar. Men eg er nysgjerrig på kva for ein chanel du brukte.

HildeS. sa...

Oransje er ein fantastisk flott farge synes eg.
Har nokre fargeklattar av den rundtomkring.
Steinane mine er fra Danmark ja.
Me var der på ferie for nokre år siden, og i følge mannen min så hadde eg minst 100 kg stein med meg heim.
Det var ikkje så gale, men mange flotte vart det.
Bileta er ei stilleben oppgåve i foto som eg hadde på skulen i fjor.
Ha ein finfin søndag.
Smil H

Briggs lekehus sa...

Orange er en nydelig farge ja! Og spesielt når man tar slike vakre bilder. fantastisk flott!

Anita sa...

Smak og behag ja, såååå fint sammen med dine ting!!! Så friskt og lekkert! Nesten så jeg liker oransj jeg også!!Kos deg!

tinemor sa...

Fiskt innslag!
Nyt dagen
Klem

Lise Dagrun sa...

Hei, du!

Oransje er en oppfriskende farge! På hytta har jeg masse oransje (puter, mugger, lys, bilder m.m.), men aller mest blått! Herlige farger som gjør det ekstra godt å komme til hytta ved sjøkanten. Det er en lise for sjelen å komme dit, derfor heter også hytta Lisebu. Passer jo godt når jeg heter det jeg heter også.........

Takk for nydelige og inspirerende bilder, GundaM!

Lise.

Anonym sa...

Du har en fantastisk fin blogg.Nydelige bilder.Orange er en flott farge til alle dine "naturting" og rust.Det er så mange finke damer med utrolige flotte blogger,men du har din helt unike stil.Virker som om du aldri går tom for ideer.Hilsen meg som også er litt kreativ,men håpløs på pc'en,og derfor bloggløs.

BROCANTE sa...

Hei Gunda. Jeg rekker ikke følge med her - 3 innlegg jeg ikke har fått med meg her.... Orange er flott det - friskt og fint. Jeg likte så godt benken din jeg (noen innlegg siden)- den kommer til å passe!

Ramme alvor sa...

Eg tenkte det same eg kom inn på bloggen din. At du er so flink med vakre fargekombinasjonar der orange er sjølvaste plomma i egget :)

Slik du brukar den vert den enda vakrare og sprekare. Ein saftig og levandes farge...berre fortsett slik du :)

Britt

Som mine dager er sa...

Oransje mennesker er følsomme og trivelige har jeg lest et sted. Det stemmer iallefall på deg! Ta en fargequiz og lær deg selv å kjenne ;-)

Du er så kjapp til å produsere innlegg at noen har gått meg forbi. den benken var helknæsj. Helt Gunda. Den tenker jeg passer fint inn i hagen din. Gleder meg til å se.

Klem fra Marit

Mia sa...

Heia Gunda! Skal si du har mange herlige innlegg her i bloggen den siste tiden. Nå her jeg kommet meg ut av fjøset (hihii) men har egentlig bare forflyttet meg ut i hagen istedet. Og jeg ser at du også befinner deg i hagen my av tiden. Nydelige hvitveis, herlige rustikke benk og bord, og så oransje da! Veldig friskt og vårlig med den nydelige grønnfargen i bildene dine. Jeg regner med at det grønnes i rekordfart hos deg også nå. Her har vi hatt nesten sommerlige temperaturer, og naturen og hagen grønnes nesten foran øynene mine. En fantastisk tid, dette, som må nytes (og jobbes i hagen, for min del... for ikke er det så ryddig og "frisert" overallt i hagen min som det kan fremstå fra de siste bildene mine... huh!)

Landliv sa...

Det kommer jo mer og mer farger nå for tiden, herlig når man finner "sin" som føles riktig! :-)

Anne sa...

Ornage er en farge å bli glad av det Gunda, ser du ikke??

MajorogMeg sa...

Enig med deg du!! Orange er herlig! Det er min farge i tekstiler og talglys på kjøkkenet hjemme. Hatt det i mange år og digger det. Her på hytta er det eplegrønt:) Farger frisker opp det!

For ei helg i trøndelag.. her bøtta det ned i stad men nå kom kveldssola..
God mandag til deg og klem fra meg:)

anneskreative sa...

Hei Gunda,,,,
har lest de siste innleggene dine,,,du er så produktiv for tiden,,,,,men så lekkert det ble, den benken vet jeg du får msse glede av,,,,,den kan jo brukes både ute og inne.
Flott og lage små stilleben på også....eller rett og slett sitte på,,
Kos deg videre i all kreativiteten.
Ha ei fin uke,
Klem Anne

Villmarkstausa sa...

Uten tvil fint.....
Litt orange retro på blogg-shoppen min:-))

Anne på Moseplassen sa...

nydelig, hvem bryr seg vel med motefarger? Vi greier da vel sjøl å bestemme oss for hva vi liker, hva en trendanalytiker mener om fargen er da uvesentlig?

Vi har tenkt å male huset mørkebrunsvart. Og "alle" naboene våre er hvite :D (men så er huset delvis mørkebrunt og delvis grått allerede da, så ;) )
Jeg er lysømfintlig, så nymalt hvitt hus ville vært ulidelig, liker brune hus jeg, de passer så godt inn i hagen :)

Olstad sa...

FANTASTISKE BILDER.
God søndag.

L i n d a l o v e sa...

KJempekult med oranse!! Jeg er helt enig med deg..:o)

Laila sa...

Det er så koselig hos deg
og så flotte bilder . Tror jeg kunne vandret rundt i den hagen din i timesvis.
Haen flott uke
Laila- Karin

Kathrine sa...

Og tenk at jeg nå har malt over den flotte oransje fargen i gangen da:( Sukk... "Grmf.." til dårlige løsninger på lys fra elektriker:( Måtte male lysere for i det hele tatt og finne skoa.
Tanker var jo at besøkende skulle få en oppkvikker når de kom inn døra, noe de jo har fått i snart ti år. Men nå? Snork...

:)

Grip dagen sa...

.......
Jeg vet ikke hva jeg skal skrive...
Jeg blir målløs over din kreativitet og dine vakre bilder.
-En sann fryd å se på!

Ønsker deg ei flott vårlig uke i hagen - eller i en container...?! Hva vet vel jeg?
Klem Marit

Runa sa...

Nydelig med orange!Ser at du også har øye for vårens blomster!Flottere formidlet enn min mobil formidling :-)!Takk for at du titter inn hos meg ;-)! God vår til deg Gundam!

Missfryd sa...

Det beste er jo når man vet HVA man liker og ikke bryr seg om trender og moter.
Falt helt for benken din litt lenger ned her....bare så fin:-)
Ønsker deg en herlig uke.
Klem I

Berit T sa...

Nydelig, friskt, og bare SÅ FLOTT!!!

Herlig med hvitveisen som er kommet fram hos deg. Her jeg bor er det ikke hvitveis, men der vi har hytta er det mengder.
Har bestemt meg for å hente med meg masse røtter og grave ned og håpe at de vil vokse her også.
Får spre de i marka der det er skog, selv om jeg ikke eger der, men det gjør sikkert ikke noe det... så skal det ved lekehytta som jentene hadde som små og som lillegutt (barnebarnet) snart skal ta i bruk igjen.
Ha en flott ny uke.
Klem

Tulip sa...

Javisst er det flotte farger!
Blir glad inni seg av å se oransje, synes jeg!

Kule bilder:))