Sider

tirsdag 14. april 2009

Livet ved dammen

Så smeltet endelig all snøen her ute og det ble tid for litt hage. Endelig!!!
Dammen ble pumpet og alt rusk og rask ble fjernet, for så å bli fyllt til randen med friskt vann igjen. Fuglene står allerede i kø for å bade seg og jeg skal prøve ta et bilde av skjærene som nærmest står i kø der nede på morgenkvisten ;0)

Ved dammen finnes en benk for oss tobente og en stol for de firbente .
Uansett hvor du vender hodet ser du ett eller flere av mine små kattehus rundt om ;0)
Og uansett hvor jeg befinner meg finnes en katt som skal ha oppmerksomhet... Linselus;)

Bildet under her er tatt for to år siden etter at vi hadde storfint besøk av en froskefamilie...
Og et lite snødryss på toppen gjorde det hele komplett !
Vel, ønsker froskene tilbake også iår om de kommer frivillig da, om ikke er denne lille dammen en liten oase for fuglene og kattene på varme sommer dager ;0)

DSCN4373

Ha en flott kveld der ute,)
Stooor klem fra meg og livet rundt dammen....

39 kommentarer:

Anettes hus sa...

Du tar fantastiske bilder!!! Så flotte! Jeg får sååå lyst til å kjøpt meg et skikkelig kamera og melde på et fotokurs ...

Ha en fortsatt fin dag!

Klem Anette:)

Kathrine sa...

Koselig med dam ja!! Håper froskene kommer og besøker både deg og meg denne våren. Vakre bilder du har:)

:))

ASSA sa...

Flott dam du har da, en gang må jeg få se den spennede hagen din IRL.
Den katten der må være en modell, den i fokus på mange av bildene ;D

Ha ei flott uke!

Lyst på livet sa...

For et fantastisk lys på de bildene! Helt nydeli, Gunda :-)

Klem

Anne sa...

Å hæregud, først trodde jeg det sto "Liket ved dammen"..., huff, godt det bare er de søte kattene da .-))

Flotte bilder Gunda

Lenemora sa...

For et utrolig fint froske-egg-bilde!!! 10 poeng til deg...

Ha en fin kveld - klem

Evami sa...

For noen flotte bilder,så deilig å har en sånn plass i hagen sin:) Og det bildet av froskeeggene var bare utolig:) Så jeg håpr du får frosker i dammen jeg,for å få se flere slike bilder:) Klem Eva

Briggs lekehus sa...

Nyyydelig nydelig nydelig! er så imponert over fargene på bildene dine. vakre stemningsbilder. Jeg forsøker og forsøker meg på naturbilder, men får det liksom ikke helt til. Blir aldri et Gundam-bilde. hmm.. får håpe øvelse gjør mester.

Så herlig å se hagen titte frem igjen. Gleder meg til å se den slå ut i blomst!

ha en fin tirsdagskveld Gundam:-)

Miamor sa...

WoW!! splenndiiid..det nederste bildet ditt...naturfotograf du...!!! Hotell i oslo..bloggtid... ;)

sologbolig sa...

Så koselig å ha ein dam i hagen da, og attpå til få besøk der. Nydelige bilder som vanlig. Ja, eg glede meg til engelen komme. Den var kjempetøff! Eg er ikkje heime fredag og lørdag, så du treng ikkje stressa med sendinga. Ha ein fin dag (ehh kveld var det visst no!)Klem!

Monica sa...

Det siste bildet er fantastisk flott! Ser ut som en koselig del av hagen din:)

Det går bra i nyjobben. De første dagene var ikke noe særlig, for ingen hadde tid til å lære meg opp, og jeg er ikke vant til å sitte å tvinne tomler...Hun som jeg erstattet hadde nemlig allerede sluttet... Men, jeg har studert litt på egenhånd, og nå har de to andre mer tid til opplæring, så nå blir det bra;D En trivelig gjeng er det i alle fall:D

Mitt lille hjem sa...

Så flotte bilder da! Det siste var helt fantastisk!

Landcharm sa...

Det er alltid et vakkert syn å være innom hos deg, jeg er alltid like imponert.

Tulip sa...

Så kult froskeeggbilde! Digg!

Koselig med en dam i hagen. Gir fred og ro å se på rolig vann.
Har dere demmet den opp selv?

Missfryd sa...

Du omgir deg med en helt spesiell atmosfære. Det siste bildet er bare utrolig fint. Du er rå på å ta bilder assa..:-)
Koselig at du likte sementpottene mine. De er også fine til å ha kubbelys eller fakler i. Har støpt dem selv i plastbøtter for noen år siden da jeg hadde dilla på sånt...
Fortsatt fin kveld til deg.
Klem I

MajorogMeg sa...

Så herlig!! Har sett flere med dam i kveld, bla inne hos Kathrine! Tror jeg bare må ha en dam jeg altså!! Men da vil jeg ha den her på hytta..svigersønnen ønsker seg en fiskedam. Tror jeg setter ham på prosjektet. Gubben skal snekre ny terasse ut mot sjøen, så han blir opptatt:)
Puser er herlige linseluser, la de være med på bildene:) Flotte bilder Gunda:)
Ja her slapper vi av..uten eggedosis..har spyla kløven. Major hjalp til å sleike rått egg. Proteinrik kost det:)
Klem til deg:)

Anne-Berit sa...

Det ser så koselig ut i hagen din.Nydelige bilder har du som alltid,en fryd å besøke bloggen din.
Ha en fin onsdag,klem!

Kerstin sa...

Wow sier jeg bare ... en egen dam i hagen og for en sjarmerende herlig sted å sitte å nyte livet da... Og heldige katter som bor hos ho Gunda... Trenger ikke gå langt for å finne seg et kryp inn de...

Vakkert...
Takk for tipset om hjulene... De skla monteres på.

Klemmer fra en vårlig bergen

Jannicke sa...

Herlighet,
dette var SÅ gøy å se!!
Jeg må vise rumpetrollbildet til sønnen min på 10 år i morgen.
Han har "en ting" for frosker/padder...
Hver sommer fanger han bøttevis av disse... (!). Tror det er jakt-genene fra steinalderen som slår inn, haha!! En skikkelig fangst-gutt!
Ps : Vi slipper alltid froskene løs igjen, men først har vi en liten hoppekonkurranse (hahaha)..

God natt klem til deg.

Jonna sa...

Mer utstyrsfreak enn proff kanskje, men han begynner å bli nokså flink etter hvert.
Fine froskeegg, alltid vært fascinert av slike- helt til jeg bodde like ved en gigantisk froskedam og opplevde hvordan tusenvis av froskebabyer gjorde meg til massemorder da jeg uforvarende tok min faste morgenrunde dagen de alle kom opp av dammen....
Skvisj, skvisj.
Grøss!

L i n d a l o v e sa...

Så koselig dam du har!! Og den nye headingen din digger jeg! Du er så flink du Gunda-moren :o)klem fra Bergensberta :)

Josefine sa...

Neimen...har du en froskedam i hagen...og skikkelige froskeegg, stilig!! Og så koselig det var å se små hus til kattene. Dyrene har det godt hos deg forstår jeg:))
Ha en fortsatt fin uke, stor klem

Nyperota sa...

Det bilde av froske-
eggene må jo være er
vinnerbilde...

Ang. prismelampen:
Kjør på !

Solveig sa...

Oi,så herlig med en dam da:)
Du tar som vanlig helt supre bilder!! Hehe,søte de kattene dine ja;) Froske besøk høres egentlig ganske stas ut... Men hvordan gikk det med katter da?

HA en fin fin dag:)

Laila sa...

Ja her var det bare å nyte .Utrolig flotte bilder.
H en fin dag

Randi sa...

Det e vår Gunda!!...det e vååååååååååååååååååår!!! JUHUUUUU!!

Utrolig vakre bilder !!

Alvas hjørne sa...

De bildene var bare så utrolig vakkre!!!Bilder sier mer enn tusen ord:)
Ha en fin kveld!!

A-mora sa...

Nå fikk jeg lyst på dam i hagen:))
Mannen syntes ikke det var noe god ide;( Gledesdreper)
hihi jeg hsker telefonnr mitt:))Har telefon som virker igjen å,:)))

Ha en fin kveld:))

Min Verden Hanne sa...

Å hællemin så nydelig det er hos deg med vårdammen! Froskeegg og alt. Liker den headeren din, fargene dine og de nye koppene. Superdupert! Deilig med vår. Nå går det unna for unna her også - men det er fortsatt vademiljø på plenen. Ha en fin kveld. H.

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Det er så delikat i bloggen din, Gunda - alle bilder og farger harmonerer, uansett innlegg:o) Enn så koselig med en liten dam i hagen - dette er tiden på året jeg misunner ALLE som har en hage de kan leke i:o) Din er helt spesiell, jeg hadde nok visst med en gang hvor du bor om jeg hadde kjørt forbi. Det er alldeles herlig. Snakkes snart! KLÆM!

alvorada sa...

Hi-hi, ja tror du jeg ble sjalu når jeg så det fine nattbordet de kom hjem med eller???
Tennene mine hilser så mye og sier tusen takk for sysaksen ;)

fru vims sa...

helu madam.

jeg kan hjelpe deg i sjappa jeg vettu :D
Bare si ifra når det trengs ;)

jeg har bestilt meg flybillett oppover i mai, kanskje jeg tar meg en tur?

slik en kremmer som jeg er så får vi solgt unna det meste på en dag. tjohei

lavendel mio sa...

For en nydelig blogg du har!!
Bildene ved dammer er så vakre:))
Ha en nydelig torsdag:)

Juni sa...

Det var dammen for meg tror jeg. Jeg har lyst på en liten grunn dam eller mer et vannspeil og fulebad om du vil. Kathrine tipset om din så her er jeg for å titte. Lurer på hva du har i bunnen - duk eller noe annet?
Og hvordan tømmer du den? Hevert?

Flotte bilder, og lykke til med livet rundt, ved og i dammen din:)

I huset ved bekken sa...

Har du fått mailen fra meg?
Klem

Ida sa...

DER koser både tobente og firbente seg, kan jeg se.
Herlig! :)))
STILIG bilde av froskeeggene! :)
Fin torsdag ønskes deg.
Kos deg i en snøfri hage! ;)

Juni sa...

Tusen hjertelig takk for svar angående dam:)
Jeg tror vi prøver på noe liknende her i år.
Vi har ikke så store flater i hagen her så dammen kan av den grunn ikke bli så stor. Hagen vår er i flere nivåer og ingen av dem er store nok til en kjempedam, men et lite vannspeil og fuglebad har vi lyst på.
Du har en flott blogg så jeg kommer nok innom her flere ganger.

anneskreative sa...

Så kjempe koselig å ha en slik damm i hagen da,,,,og litt vann skaper jo bestandig liv og aktivitet.....men det er jo typisk deg og få til slike små "sener"
Kos deg i hagen,,,,
Klem Anne

Tn sa...

Thanks to share your article.I hope everyone can like our new style shoes and t shirts online.
tn requin
tn chaussure
puma future cat
nike tn
discount mbt chaussure

mbt chaussure
nike air max tn
nike shox r4
nike shox nz
puma speed cat

nike shox r4
nike nz shox
puma future cat
cheap nike blazer
cheap mbt shoes

mbt shoes sale
mbt walking shoes
mbt clearance shoes
cheap mbt shoes
skechers shape ups
mbt shape ups


lyle and scott polo
cheap lyle and scott
lyle and scott jacket
lyle and scott wholesale
lyle and scott outlet

cheap ed hardy
wholesale ed hardy clothing
discount ed hardy shirts
ed hardy hoodies