Sider

mandag 13. april 2009

New Favorite Cup !


En av de siste dagene før påska lå en slitt, gammel kopp i en eske full av verktøy...
-Åååååh, se så fin!!!! Roper jeg til kara jeg jobber sammen med ;0)
-Ja, veit da det sjø...Itj nå å sæll, den har jo skår å så e det ein sprekk gjennom heile koppen men vi veit jo du like slike... Hmm

Javisst liker jeg slike,kopp med sjel!!! Men umulig å selge så den ble med meg hjem !
Det har nok engang vært noens favorittkopp... Nå er den min, den gløder i hendene mine!
Og så ligner den noe innmari på mitt andre brune kaffeservice fra malaysia faktisk...

DSCN9141 DSCN9138

Sitter her med morgenkaffen, men ikke med favorittkoppen.
Den står her ved siden av med sjokolade i ;0)
Og straks er sommeren her, da kan jeg bære ut mitt grønne kaffè sett, og bare nyyyte sommeren !
Have a nice day !!!

44 kommentarer:

Kerstin sa...

Der var ja... Og koppen var nydelig..jeg er nok den som kunne kjøpt en slik kopp selv om det var skår iden og sprekk...bare for å ha den..Litt gal kanskje...
Det grønne settet ditt blir nok stemningsfullt ute nå om sommeren..
Nyt dagen Gunda..
Klem O=)

Kerstin sa...

glemte en "du" i Der var du jaO=)

Hihi=)

Tulip sa...

Jøss, den passa jo perfekt sammen med det brune serviset i bakgrunnen.
Så fint at nettopp DU redda den!
Nydelig kopp, kunne selv kjøpt noe sånt, både med eller uten skår! Og den kledde sjokoladen!!;)

Kos deg Gunda!

sologbolig sa...

God morgen ! Den koppen er bare så fin, besto mi hadde slike koppar.Vi brukte å få drikka sjololade av dei. Mimre, mimre...
Ha ein fin dag! (her er det sol, jippi !! Hagen ventar !)

Kathrine sa...

Kopp med sjel dette ja:) Helt enig! Og med verdens beste tursjokolade oppi også.

Forresten, fikk du opp bildene du fikk av meg? Sjekka ikke filformatet, men pleier ikke gjøre det heller om jeg kopierer til andre.

Ha en flott dag! Nå skal snart katten hentes fra pernsjonatet og da blir det raking og rydding i hagen her.Noen skal vist jammen vaske bilden også, og det er ikke ofte du ,)

Kathrine sa...

Vaske "bilen" mente jeg.. :))

GundaM sa...

Uups, jovisst jeg hadde vel blitt kvitt koppen men ikke fått noe for den ;0)- Denne her er det sprekk og skår i, den kan du ikke ta noe for får jeg bare høre da så jeg gir de egentlig bort ;0)
Derfor kunne akkurat denne bli med hjem, og ja...Det er vel en kakaokopp Sïgfrid ;0) Har ikke vært noe annet en noens favoritt kakaokopp dette...

Miamor sa...

...åhhh..den var vakker...måkeskrik og sommer på terassen i dag.....nyt dagen... ;)

monicas hobby sa...

Koppen va kjempe fin ... hærlig farge ,,,

I huset ved bekken sa...

Ja, det hadde blitt min kopp også om jeg hadde kommet over den.
Men skulle jeg drukket kaffe av den hadde jeg likt den best UTEN sprekk.
Men det mønsteret og fargen var veldig flott.
DU, nå er det helt, HELT snøfritt hos oss. JESSSSS!
Klem Kate

Maliva`s verden sa...

Gøy å komme over sånne skatter ingen vil ha...og historen bak,skulle jo være int.å vite...Men at koppen har vært en favoritt hos eieren,er ingen tvil..når den har vært så godt brukt:O)
Du kan dette med å skape stemning rundt deg....titter innom hver gang du kommer med nye innlegg jeg vøttu:O)Klem

I huset ved bekken sa...

Hei Gunda, du MÅ ta en titt her:http://yalos.blogspot.com/
klem

tinemor sa...

Nydelig kopp!!!
Jeg har fått så sansen for slike brune kopper med mønster.
Stettefatet "mitt" som jeg lagde i bruntoner er ennå ikke solgt i butikken.
Om det får stå ut april, tar jeg det med hjem igjen.
Jeg syns hvertfall det er fint....
Nyt dagen
Klem

Linda sa...

Nydelig kopp du har fått deg!
De vet vist hva du liker disse karene "dine" !
Skjønner du trenger prismer, men det er jo kanskje for galt å ødelegge den flotte lampen!
Men på en annen side...hvis du ikke har noe plass til den...
Det var noen utom butikken da vi kjørte forbi ja, men jeg viste jo at du hadde stengt.

Ha en fin dag!
Klemmer fra Linda

Jannicke sa...

Åh,
nydelig gammel kopp - med sjel som du sier...
Og de grønne koppene - helt vakre!! Grønn er absolutt en favorittfarge... :o)

Nå skal jeg ut i hagen,
her i Bergen stråler solen... Og enda et vårtegn : Det er Brannkamp i dag. Vi bor 3 minutter å gå fra Stadion, så det trøkket merker vi godt!!

Klem til deg min venn.

kari - carpe diem sa...

Den va steik-fin!

Jannicke sa...

...bare kjekt du linker,
du er allerede i min favoritt liste!!

Jeg er heller ikke noe "fotball-fantome" ;o),
men jeg liker stemningen kampene gir..
Masse glade menesker (ihvertfall før kamp, haha), og så pleier jeg å servere nystekte skillingsboller til alle som parkerer her hos oss ;o)..

Klem igjen.

JULIE K sa...

Ja den koppen var jo kjempesøt : )

Vindus bildet mitt er tatt på Nyfossum på Blåfarveværket. Bruker å være der hver sommer. Elsker det huset og roen rundt det : )

Anka sa...

Kjenner igjen det grønne serviset. herlig farge! Nydelig "gammel" koppen også da. Flink du er til å sette opp og knipse:) Så glad for at du legger inn så mange innlegg:)

Solveig sa...

For en nydelig kopp!!
Skjønner godt at den ble med deg hjem:) JEg liker også slitte halv dårlige kopper,kan jo brukes til mye de.

Hurra for at sommeren nærmer seg stadig!! Gleder meg:) (men vi kan gjerne hoppe over den verste pollen sesongen!) hehe..

HA en super dag:)

Anne-Berit sa...

Nå fikk jeg nesten tårer i øynene her jeg sitter.Sånne kopper hadde farmor og farfar,akkurat lik den du har der.At man kan bli så revet med av en kopp da,sukk!!!

Lenemora sa...

Nyydelig kopp, helt fantastisk, mye historie i den hanken ;-)

Ha en fin dag videre!

Klem Lenemora

MajorogMeg sa...

Nydelig:) Bra du forbarmet deg over den.

Nyt våren...her er det masse hvitveis!!

Klem fra meg:)

Josefine sa...

Heisan...for en nydelig kopp! Og den står som du sier helt i stil til det andre du har. Det grønne settet ditt er så fint også, herlig vårfarge:) Ønsker deg en flott ukestart, stor klem

Hasja sa...

Du og dine kopper og tatertinger!!

Takk for en fantastisk flott tur igår, må vi gjøre oftere. Med eller uten mannfolk og barn.

Hasja

Tone sa...

Det er ikke vanskelig å bli smitta av humøret ditt!!
Grattis med flotte funn!!
Håper påska di har vært fin - vi har i alle fall kost oss - men jeg vet ikke om jeg kan si jeg koser meg i dag - tenkte egentlig å sette i gang i hagen, men det ble vask av klær som ble min store hobby i sprutregnet....

Alvas hjørne sa...

For noen en ubrukelig kopp, for andre en skatt:) Jeg ville kalt det en skatt! Jeg kan godt finne på å kjøpe en kopp selv om den har hakk og skår..hi hi bare den har sjel,det lille ekstra som treffer deg med det samme du ser den:) Nydelige også de grønne koppene dine, det som slår meg når jeg ser dem er VÅR/SOMMER herlige!
Ha en super kveld!!

Anettes hus sa...

Helt enig! Nyyydelig kopp! Likte fargen og mønsteret veldig godt!!

Ha en fortsatt fin dag!

Klem Anette:)

A-mora sa...

Så nydelig kopp.Liker fargene på den:))

Ha en fin ny uke:))

Som mine dager er sa...

Velkommen til vår og sommer Gunda. Det er nå vi skal nyte livet som kommer, vi to sommersjeler som har surklet oss gjennom en lang og mørk vinter og bare ventet og ventet på den kommende tid. Og nå er vi endelig i gang. DET ER SÅ SYKT GODT! Du er livsnyter du også ser jeg. Koser deg med de nære og vakre ting som du er så heldig å ha.Koppen er utsøkt og det samme er det grønne kaffe-serviset.

Vi har hatt en deilig og avslappende påske. Hyggelig familiebesøk og kvalitetstid! Yepp - påsken gir jeg terningkast 6 i år!

Klem fra Marit

ASSA sa...

Så nydelig en kopp da ;)

Monica sa...

Koppen er nydelig den;) Nyt vårdagene, før du vet ordet av det så er sommeren her igjen:D Klem

Evami sa...

For noen flotte psåkedager du har hatt:) Og den nye kjolen din var kjempe lekker:) skjønner godt at du forelska deg i den koppen for den var flott. Minner meg om serviset vi har på hytta,bare at vårt er blått. SElvfølgelig med en mamma som elkser blått:)

Nå er det tilbake til hverdagen etter noen deilige late påskedager.... Klem Eva

Mitt lille hjem sa...

Oiii, for en gøy blogg! Tusen takk for hilsen hos meg!
Når jeg nå har oppdaget siden din forstår jeg veldig godt kommentaren du la igjen hos meg! Er helt enig i at Bellino lampen er skrekkelig dyr, og det er jo så sjarmerende å lage ting selv, spesielt av det man finner :)
Håper det er greit at jeg legger deg til hos meg!
her vil jeg så gjerne igjen :)

Berit T sa...

Ser ut som du har hatt en flott påske, kost deg med sjokolade og god kaffe, herlig.
Sitte på saueskinn og nyte sola, nydelig dekket bord, pusekatten som stryker seg langsetter, ja dette er livet.
Slikt grønt servise hadde jeg som nygift, artig.

Ha en fin ny uke der nord.

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Klart du måtte ha den skjønne koppen med deg hjem. Den var jo full i sjarm og sjokolade:0)

Ha en superduper uke
klem

Ramme alvor sa...

Nydeleg kopp, kunne ha vorte min favorittkopp også :)

Kathrine sa...

Hi..Først i dag fikk jeg scrollet meg nedover de siste innleggene dine. Håper geléen smaker ja:) Og vakre gule roser i vann lenger ned her!
Fin dag til deg:)

Marianne sa...

Nice day to you too! Nydelig kopp : )

Missfryd sa...

Nå har jeg kost meg skikkelig med alle innleggene dine fra påsken. Jeg har nemlig vært bortreist hele høytiden. Du har bare SÅ sansen. Liker alt, jeg:-)
Klem I

Livs Lyst sa...

Så mange herlige stemningsbilder! Og koppen var jo nydelig.

Hilsen Ljo

Magny sa...

kjære deg,- denne koppen har alt... kan brukes til nesten alt,- herligt...!!!!
klemmer ¨~~~~~~~

Haust sa...

Forstår godt at den er ein favoritt, den er nydeleg! Vakre bilete!

Randi sa...

Hæ!!! ikke solgt den...jeg hadde glatt betalt for den om den hadde vært i to deler og jeg...hva har man lynlim til ;-))