Sider

onsdag 29. april 2009

NIRVANA

Eller rett og slett "bord dekk deg"...
Straks mai og konfirmasjoner... Blir spurt histen og pisten om å bli med å servere og rydde men ingen...ikke en kjeft har spurt meg om å dekke bord ! Merkelig....? Hihi ;)Om et par år er det vel min tur til å ha konfirmant og da er det vel lurt å si ja til slike oppdrag siden da trenger vel jeg hjelp ;)
Og tro hva jeg selv skal finne på... Gutten selv har lyst til å holde selskapet i en tunell på en festning !!! Sjekk bildet her da... Skal nok klare dette !



Må bare legge ved disse bildene under fra sist vinter og den forhatte snøen, men den er jo litt herlig og da det skal den ha !!! Håper nå bare Tante Mimmi ikke ser alle disse små fatene mine...



Og så har jeg lyst til å avslutte med et dikt av Anja en herlig bloggvenn her inne!
Nirvana heter det og syns det passer så godt her nå;
Jeg stod i regnbuesøylens episenter
Og leste kjærlighetsdikt
Til sommerfugler-

DSCN5029

Kom mai du skjønne milde!
Her blomstrer hvitveisen for fullt og selvfølgelig er jeg med og skal ha ansvaret for pyntinga til 17.mai i forsamlingshuset ... Men til da er nok hvitveisen blomstret ferdig vil jeg tro og det er jo den vi pleier å bruke til bordpyntinga !!! What to do? Forslag noen der ute?
Ha en vakker dag, nå flyr jeg ned til jobben ;)

16 kommentarer:

Nyperota sa...

Ok,

jeg gleder meg ; )

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Gleder meg jeg, også. Du; jeg er syk i dag og må droppe Stjørdalstur. Kommer innom fredag formiddag isteden. Ha en fin dag, Gunda. Klem fra Randi**

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Ja, det er det, ja. 1. mai, mener jeg. Har ikke akkurat tradisjon for å feire den dagen, som du sikkert skjønner...men det kommer flere dager, så jeg prøver igjen neste uke. Og FOR et herlig innlegg fra deg, igjen - du er fantastisk kreativ, Gunda! Og det er Anja også, på en annen måte. Besøker henne innimellom, sjø. Fin dag til deg, min venn! KLÆM!

Randi sa...

Jeg bare digger bildene dine...slutter aldri å forundre meg over alt du finner på!! så kreativ og så fint sammensatt!!

Du jeg tørr nesten ikke si det...meeen neste Onsdag er det planer om Stjørdals tur. Blir på ettermiddagen...så jeg håper vi kommer frem før du stenger...hihihi
Har reklamert for deg rundt om og folk er jo helt ville....de har så lyst til å besøke butikken din!!

Så jeg krysser finger og tær for at alt klaffer denne gangen.


Klem

Jonna sa...

Åh, min barndoms tallerken!
Favoritten min!
Den på det øverste bildet under alt skrotet, hehe ;)
Står det noe merke bakpå den?

Solrosa sa...

Så flotte bilder, da!

Blir vel tøft med konfirmasjon på Hegra festning! Dere må vel kanskje ha godt med klær på...

Ha en fin dag!

Solrosa

Jannicke sa...

Konfirmasjon i en festning?? Vel, er det noen jeg tror fixer det på strak arm - så er det deg! Kattene kan stå vakt utenfor, og jeg ser for meg hvordan du styrer og pynter og ordner der inne... ;o)

Forslag til bordpynt 17.mai... Hmmm, syntes du har et fint utgangspunkt i eføyen du har lagt på bordet på bildene i dag... Og så må det vel være blomster i rødt, hvitt og blått...? kanskje slike minibuketter, med små mini Norges flagg i?? Ganske tradisjonelt sikkert, men akkurat 17.mai syntes jeg skal være litt tradisjonell...

Håper du har det fint på jobben..
Klem J.

Anonym sa...

Heihei,supre bilder og herlig innlegg fra deg igjen.
Nå er lille-Gunda kommet,og henger fint på sin plass i stua her hos meg.Hun er nydelig synes jeg,gubben tror jeg må ha en tilvenningstid før han synes hun er pen,men han syns hun er artig.Posten hadde vært litt harde mot henne,så hun hadde en brukket fot.Men den har en liten dæsj med superlim tatt seg av,så nå er hun like fin igjen.Pengene skal jeg sette inn nå.Ha en flott dag,klem fra Anne-Berit.

Evami sa...

SØnnen vil ha konfirmajson i tunnellen Hegra festninga han,så orginalt ønske:) Er det gjennnomførbart da?
Og kan tenke meg at Mimmi vil sikle etter tallerknene dine:)
Og bildene dine,så flotte:)

Bjørk med flagg i,og 17 mai bånd på bordene. Enkelt og veldig 17mai...

Og det er så deilgi åat solen skinner:) Klem Eva

Kathrine sa...

Takk for i går. Kjempekoselig!!

Ja, kan du skjønne at de ikke spurte deg om å dekke bort? Har flere rustne kniver jeg ,)Hi..

Hegra festning ja. Varme klær og mye lys inni der. Pleier å være endel is inni de yttergangene på denne tiden. Vi har sklidd rundt der noen ganger:) Morro for ungene iallefall, om en noe vel glatt for meg..

Ha en solrik dag!

Ramme alvor sa...

Eg og trollet kjem til middag hjå deg. Var det den spikaren du skulle koke suppe på eller var den sjølvaste hovudretten?

Rått og flott!

Josefine sa...

ååå så vakkert! Skulle så gjerne satt rundt det dekkede bordet! Bare digger det bildet:)) Og konfirmasjon i en hule...høres spennende ut du! Hvis du serverer dinosaur bein...kan du få brukt for bestikket du viser her..hi.hi

Ha en vakker vårkveld, klem

Guro sa...

Alle tablåene dine er så herlige!

En sånn hekk vokser ganske mye hver sesong - på to år skal den være tilbake til "matchhøyde". Men det er klart, det blir litt nakent det første året i alle fall ;)

Landcharm sa...

Dette kaller jeg kreativ borddekking! Herlige pådekking i snøen også...

Monica sa...

Lekre bilder, til tross for snøen;D Tåler det nå når sommeren har kommet...24 grader har vi hatt i dag:) Hagen bare eksploderer:D Tror aldri jeg har klippet plenen to ganger før mai før...

Konfirmant ja...jeg skal servere på søndag, og neste år har jeg konfirmant selv. Tenk hvor tiden går!

Mona sa...

Åh! Jeg får så mye ideer hver gang jeg er innom her. Kommer til å bli en liten østlandsk copycat en vakker dag.

Hvordan har du fått bestikket så herlig rustent? Har du funnet det slik eller har du gjort noe med det. MÅ HA!!!