Sider

torsdag 30. april 2009

"Stolhaging"

"Stolhaging" betyr rett og slett å sette seg i hagen på en stol og bare nyyyte!!!
Dette begrepet var helt nytt for meg helt til en trivelig dame kom innom meg på jobb og snakka hage, hagegal etc etc....
Vel, stoler har jeg da og plasser å sette meg har jeg også, og her i hagen er man aldri ensom... Man må ofte "Fight For Your Rights.." der jeg sitter er det ofte en firbent ganske så kjappt og ;0)


Vel, helg igjen ! Skal passe på å ta meg noen minutter i stolen, viktig det.
Høre på lydene, se fuglene bade og kattene følge ivrige med ...

DSCN0936

Husk; ta det litt med ro du og ;0) Klemmmz

30 kommentarer:

Jannicke sa...

Stolhaging... Nytt uttrykk for meg og.. men det er jo deilig da.. - å stolhage mener jeg ;o);o)

Vakre blomster du viser også. fantastisk fin rosa/lillafarge!

Nyt siste kveld i april,
i morgen starter MAI!!

Klem J.

Linda sa...

Det kan ikke være så aller værst å stolhaging i en slik herlig stol som på bilde her!
Det skal ikke forundre meg om det er du som har laget den ;O)
En herlig rusten skapning på det siste bilde!

Ha en strålende helg!

Klem fra meg.

Kerstin sa...

Engelen har fått sin plass.... så nydelig den var... pengene er overført..

Må bare si at den bjella"engelen" var råfin...
Og ja jeg kommer og setter meg ned litt hos deg.. veldig glad i firbente er jeg også..selv om de ikke veier så mye...

Vakkert Gunda 0)
Nyt langhelgen Klem Kerstin

M sa...

Jeg skulle gjerne ha kommet i hagen din, ser så koselig ut.
God helg fra meg

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Hallo Gunda. Takk for påminnelsen, skal huske å ta det med ro:) Hadde iallefall greid det bra i hagen din - det er en god ro der, virker det som. Takk for oppmuntrende hilsen i går, er mye bedre igjen i dag. Sånn er det med reumatisme. Stolhaging, kult - det skal jeg huske! Fin helg til deg i SOLA! Klemmer**

Alt godt sa...

Så fint at du hadde hyggeleg besøk! Eg har ein mistanke om kven det var... ;-) Stolhaging er ein av mine favoritthobbyar!

Kathrine sa...

Har mange stoler i hagen jeg og ja. Alle til sin tid dagen lang:)) Og katten er med her og. Kos deg med fuglekvitter og bading. Måtte lage en provisorist bad til fuglene her, etter at dammen ble tømt og ordnet, før det ble vann igjen i kveld. Helt pumpa i varmen, og mye tung stein og løfte på. Ja ja, en prolaps fra eller til...

Klem fra meg:)

Josefine sa...

En god plan min venn...kos deg i solen!! Vakre bilder hos deg...som alltid:)) Ønsker deg en flott 1.mai helg, stoor klem

Huset på toppen sa...

Nyt stolhaging, viktig å ta en pust ibalndt og nyte fuglelivet og sol strålene!!
Ønsker deg en riktig fin 1 mai og god helg!
Klem Linda

Anettes hus sa...

Stolhaging ... høres herlig ut!! Nydelige bilder!!

Ha en strålende langhelg!!

Klem Anette:)

Anne sa...

Å ja jett om!!! og så fikk vi da jammen en dag ekstra også denne helga!! Nå har jeg hviet med over din utfordring som kom via sms .-))

Missfryd sa...

Morsomt uttrykk og noe jeg skulle ønske jeg var bedre på....har liksom ikke tid til bare å nyte (dumme meg...), men av og til får jeg roen over meg og kanskje leser en bok eller tar et liten blund...
Hva for noe morsomt har du på det ene bildet? En rusten liten fyr:-)
God helg.
Klem I

Anita sa...

Høres veldig behagelig ut med stolhaging, bedre enn hagearbeid faktisk he he.

Du de bildene du så i bloggen min var ikke av meg men fra den nettsiden jeg linket til... jeg har dessverre ikke langt hår.

Kos deg med stolhaging i morgen da!

Missfryd sa...

Glemte å nevne at jeg HAR bilde av hundene mine på bloggen min, assa. Det er nederst på høyresiden, hvis du vil titte.
:-)

Hulda sa...

Så fine bilder! Den døra likte jeg veldig godt. :)

Anne-Berit sa...

Der har du jammen laga ei dame av ei rusten bjelle+litt til.Du er en kunstner.Veldig fine bilder også.Håper du får ei herlig helg!

Evami sa...

SÅ herlig frøken rust er:) Stolhaging var nytt for meg,men det blir ofte gjort her ja;) OG det nytes veldig i disse dager:)

Bruk morradagen til å stolhage,for været skal visst snu på lørdag:) Klem Eva

Berit T sa...

Ja det var et nytt uttrykk, og et flott og viktig et. Håper du tar deg tid å sitte nedpå litt...
Det såg så herlig ut med gardinen så lys og lekker, blafre i mild vår bris...
Og den trommelen din kunne jeg tenkt meg. Sa det enda til min mann idag at en slik har jeg lyst på, det var for at jeg såg de brukte slike i dag og strekte opp nye kabler. Det var en liten som hadde passet meg akuratt...

Ha en fin langhelg.
Klem

Anne-Berit sa...

Hei igjen.Du trenger ikke sende ny engel,nei,den er fiksa og fin den jeg har.Det er jo heller ikke din feil at postmannen trykker posten dobbel ned i postkassen.Klem.

Maria sa...

Så utrolig fin blogg du har! Legger meg til som følger hos deg! Du tar virkelig flotte bilder!
Stolhaging var nytt for meg.. men et flott uttrykk! hehe
Klem Maria fra Idekroken

ASSA sa...

;oD Ja er det ikke herlig!?!
Ja å stolhage <3 ja.

Og så var det noen gode stoler til det bruk også da, og atter fine bilder.

Jeg har hatt det litt travelt i det siste, ikke bare hage - men har hatt noen timer der ute også, en riktig deilig tid nå.

Stikker nok innom så snart jeg har tid, må nok se på noe godt, gammelt og brukt snart igjen ;)

Ha ei riktig GOD HELG og kos deg i godværet!

M sa...

Ps.....Norgesglassguide konkurransen min er nå på bokstavene U V W X...dersom du kommer på noe, kom gjerne inn til meg!!

Tulip sa...

Artig uttrykk, men skjønner hva du mener!

Flott værbitt stol! Og for ikke å snakke om den rustne engelen! Kjempeflott!

Randi sa...

Høres ut som en perfekt plass og tilbringe helgen.....
Onsdag er fortsatt avsatt til tur:-))
Så krysser jeg fingrer for at det går i boks!!

tinemor sa...

Fantastiske bilder!
Og ja, er det ikke et utrolig flott vær vi har om dagen?!?
Det MÅ jo bare nytes.
Kos deg!!
Klem

Magny sa...

...du har den mest kreative hagen som finnes...
skjønn langhelg til deg...

magny

Briggs lekehus sa...

da stolhaget jeg i dag en time da solen tittet frem.Hmm..stolhaging liker jeg altså!

trine40 sa...

Jeg har stolhaget i dag.

Monica sa...

Nytt uttrykk for meg også, men høres absolutt deilig ut:) Må prøve det litt mer i år...I den kroken din må det forresten være fantastisk flott å sitte;D Flotte bilder!

God helg:) Klem

Tante Mimmi sa...

"Stolhaging" betyr rett og slett å sette seg i hagen på en stol og bare NYYYSE!!! leste eg! Eg føle meg litt meir der eg! Men med litt doping skal eg nyte saman med deg og pusen- for her var fargane så avstemte og nydlege! God helg!