Sider

lørdag 9. mai 2009

Det kom en pike gående...

Fikk så lyst til å dele denne med dere som jeg fikk på mail her en dag...
Bildene er fra sist sommer og Ippi er modell ;0)
(tekst Lena)

Lev livet du ønsker, ikke vent på at det skal komme til deg
Elsk livet, og livet vil elske deg tilbake.
Vist man vil ha glede i livet, da må man velge gleden i livet, velg forståelse framfor og gå inn i sorgen og det triste.
Når man ser hvorfor så kommer gleden, harmonien og kjærligheten tilbake.
Når man forstår sannheten i en situasjon, den absolutte sannheten, som er Betingelsesløse kjærlighet. DA er Tilgivelsen der, gleden der, og kjærligheten der.
VÆR det du ønsker og lev det du ønsker å være.
Ikke la noe forstyrre din visjon og valg i livet.
Hvis noen ikke liker at du har det bra, vel det er ikke ditt ansvar, så ikke skap det til ditt problem.
La dem gå i de valg de har valgt for demmes liv, ikke la dem dra deg inn i deres valg.
Det er demres valg, ikke dine. Det er deres ansvar, ikke ditt.

Ditt liv er ditt ansvar. Deres liv er deres ansvar.
Jo be for dem, og med dem. Ha medfølelse for dem og med dem.
Men ikke ta deres valg som ditt eget valg, eller ditt ansvar.
Lev livet i kjærlighet. La kjærligheten fylle ditt liv.
Velg og la kjærligheten fylle ditt liv.
Lek en lek, lek en dag at du ikke har noen bekymringer, ingen frykt at du faktisk er verd all kjærlighet, all glede og all visdom fra det guddommelige lys. Lek denne lek og tillat deg og ta i mot dine gaver fra det guddommelige for bare en dag. Helt betingelsesløst

LEV DET KJÆRLIGE LIVET DU ØNSKER. VÆR DET KJÆRLIGE LIVET DU ØNSKER.
IKKE VENT PÅ AT DET SKAL FINNE DEG

18 kommentarer:

Forførende Farger sa...

Nydelig vers, Gunda!
Jeg har lært meg opp i gjennom årene, at man kan ikke leve livene for andre, og alle må få ta sine egne valg. Jeg kan bare leve mitt liv, og jeg kan selv velge om jeg skal sylte meg ned i mørke tanker og la motgangen knekke meg, eller fokusere på det som er lyst og positivt i livet.

Takk for at du delte dette med oss!
Klem

PS! Søt pusekatt!

sologbolig sa...

Nydelige og viktige ord fra deg i dag. Så viktig, så viktig å være seg sjøl og leve sitt eget liv .. eg prøver så godt eg kan og er blitt mye flinkare med årene. Men eg kan jo sjølsagt bli så mye bedre. Nå er eg stort sett ein glad person som ler mye (kanskje for mye og på feil steder! Hihi!!) og har godt humør, da er det kanskje lettere...... Ha ei kjempefin helg, her er bikkjekaldr og regn og vind fra alle kantar, så i dag får nok innsida av huset gjennomgå !!

MOLLY sa...

Så rart, her stikker jeg innom akkurat idag, etter at jeg ikke har vært her på lenge(fysjameg), og leser akkurat hva jeg trengte nå...TAKK! (jeg øver meg hele tiden på akkurat det der...)
PS! Digger stilen din, og alt du gjør; fantastisk!

I huset ved bekken sa...

Flott Gunda.
Jeg prøver.
Klem

Laila sa...

Hei Gunda.
Du skriver som jeg tenker, men du er flinkere å ordlegge deg . Dette var flott.

Monica sa...

Nydelig! Og veldig sant... Det er ingen andre enn vi selv som kan gjøre noe med vårt liv...Man kan velge å fokusere på det positive eller på det negative. Selv prøver jeg på det første, selv om det ikke alltid er så lett...

Ha en fin lørdag! Klem fra meg

Kerstin sa...

Vakkert på en mai lørdag Gunda... så rett så rett.... vakre bilder av pusen også...
prøver så godt jeg kan å se lyst på livet...ikke like lett alltid...

Ønsker deg en fin lørdag O=)

Klem Kerstin

Anita sa...

Leser for tiden en bok som heter "spis, elsk og lev" Handler om det du snakker om her! Det å ta ansvar for egne liv, og følge våre egne hjerter. Jeg har lenge vært på "søken" etter svarene.. og fortvilet over ikke helt å finne de. Men det enkle svaret ligger faktisk rett foran nesen på oss, i oss selv, i våre hjerter. Lytt til hjertet og du får de svar du trenger. Det å følge magefølelsen /sin egen intuisjon er et viktig redskap mange mennesker har valgt i ignorere, trist.

Takk for at du deler denne teksten med meg!!!

Juni sa...

Så flotte ord!

Det er sant man kan ikke leve annet enn sitt eget liv, og man kan ikke ta ansvar for andres valg.
Det blir viktig å huske for egen del, men også når det gjelder barna våre - de må få velge egen vei og eget liv når de vokse seg til.
Vi eier ikke annet enn vårt eget liv!

God lørdag til deg:)

Landcharm sa...

Fine ord fra deg i dag, krydret med vakre bilder. Godt å tenke litt over livet av og til, og være det bevisst.

Linda sa...

Så nydelig skrevet!
Dette er så sant så sant!
Hvis en kan leve etter dette vil en få det beste ut av livet.
Selv om det bestandig ikke er like enkelt bør vi alikevel stoppe opp for å tenke noen ganger.
Jeg elsker slike ord fordi de gir meg en påminnelse ;O)
Så innlegget ditt under om vinden...vakkert kan det være ja.
Jeg må bare fortelle dette...
Min bror feirer sin sønns konfirmasjon i dag, de bor på Ranheim på et stort og åpent område.
På torsdags satte de opp store partytelt med varme og greier i hagen der feiringen skulle foregå...Men på fredagsmorgen hadde de blåst av gårde, revnet og knekte stenger.
Teltene var leid, så nå spørs det om de må erstattes.

Ha fortsatt en fin helg!

Klem fra en syking som ikke er i komfirmasjon ;O)

Kathrine sa...

Lev i nuet, er vel den beste tanke. Mye å lære av barn der:) Fortid, framtid? Tja..

:))

MajorogMeg sa...

Nydelige ord Gunda...så sant så sant!!! Og Ippi var prikken over i`n.
Så du så det du ja? hm..nå ble jeg nysgjerrig!!!!
Kos deg på lørdagskvelden og klem fra meg:)

ASSA sa...

Gode og flotte ord dette Gunda :D

Og det er absolutt en fotogen dame du har ja ;)

Ha ei riktig god helg!

Josefine sa...

Hei! Så vakre ord fra deg.... hva hadde vi vel vært uten omsorg for hverandre. Men det er klart at skal vi klare å være noe for andre...må vi passe på oss selv også!

Ønsker deg en fin kveld...stooor klem

Anne-Berit sa...

Kloke ord vi bør legge oss på minnet.Flott innlegg,både i ord og bilder.

organic-lizzi sa...

Kunne ikke vært sagt bedre:-))
Spesielt viktig nå når "dramaene"kommer hele tiden..
En venninne bruker:"Dette er ikke mitt.Jeg velger å gi slipp..Jeg er den jeg er.."
Du er bare såååå herlig&jeg sliter virkelig med å komme i ett med Chiquita..Men det er en fin "reise"...
Superdeilig dag & Stooor klem fra Randi

Evami sa...

Nydelige og så sanne ord:) KJekt å få en påmnnelse:) OG ledsaget av så flotte Ippi bilder:) Klem Eva