Sider

søndag 24. mai 2009

Skal - Skal ikke. . . ?

Min eneste bekymring for tiden er ; Skal, skal ikke flytte skapet med terakotta potter....

Etter å ha sett i bloggen her og blitt inspirert av Marit og Ivar tenkte jeg ; Wow, jeg kan jo bruke det Ikea stellebordet jeg har stående på jobben og som ingen kjøper fordi det står Ikea på....
Og så kan jeg bruke det som plantebord istedenfor stå på knær og plante om plantene...

Som tenkt så gjort, stellebordet ble anbrakt bak i hagen, ved siden av komposten.
Liker jo å pynte litt overalt så bregner er blitt med hjem fra skogen og satt i potter;) En betongplate som ble overflødig bak kjøkkenbenken passa perfekt som plate på bordet så holder det litt lengre og!!!
Alt ordner seg og alt kan benyttes på et eller annet vis ;0)


Så nå kan jeg straks sette meg ved mitt spa, se på de flotte liljekonvalene som har fått erstatte hvitveisen og tenke;
Skal skal ikke flytte skapet over til plantebordet der ved komposten..? Praktisk det da...

DSCN1819

Og takk for alle trøstens ord og tips ang problemer med blogger, nå ser det ut som om det har ordna seg for meg også ;) Takk, takk ;0) Og til dere som lurer på størrelsen på hagen min så er den alt i alt ett mål ;)

22 kommentarer:

Forførende Farger sa...

Hei Gunda!
Endelig...
Bloggen din har vært blokert for meg siden før helgen :-(
Vet ikke hvor mange ganger jeg har forsøkt, men det er MANGE. Vet du hva som er galt?

Jeg har gitt deg en utfordring på bloggen min. (Et par innlegg siden)
Det var herlige bilder du la ut. Kjenner formelig duften av sommervarmt tøy helt hit.

Stor klem fra meg

Lise Dagrun sa...

Hei!
Å nei, du må ikke flytte skapet med pottene i, det er så fint der det er! - Det er nå min mening!

Knallfine bilder igjen!
Du e nå deinn gævvast læll du, GundaM.

Søndagshilsen fra Lise.

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Ja, alt kan brukes - iallefall for sånne kreative sjeler som deg:) Har dere liljekonvaller i nærheten av heimen? I tilfelle er dere bra heldige, det er helt nydelige blomster, både utseende og duft. Likte stolen du viser litt av - hagen din er nok helt spesiell! Kos deg med en ny uke - klem fra Randi**

Jannicke sa...

Det skapet blir nok flott uansett hvor du setter det.. :o) De pottene er flotte, skal selv skaffe meg noen snart...
Et plantebord er utrolig greit og praktisk. Jeg ligger også på alle 4 eller står i en helt "krøkkete" stilling når jeg planter.. AU og vondt i ryggen!!!
Godt det har ordnet seg i bloggeland ;o)
Klem J.

Som mine dager er sa...

Toppers Gunda. Det Ikeabordet fikk jaggu-meg en ny renesannse - som plantebord. Med hylle under og allting, det har ikke jeg, selv om jeg tenkte på det. Du er kreativ til det siste, både hva møbler, gjenbruk og interiør angår, men også styling av bilder. Man blir bare sittende og beundre!

Jeg har faktisk ikke hatt et snev av datatrøbbel som jeg leser mange har for tiden. Jeg har hatt firefox i over ett år og har aldri opplevd trøbbel. Helt sant. så jeg håper jeg unngår dette tullet og ikke blir rammet helt sånn på tampen. Tålmodighet har jeg null av. Vi er like der også ;-)

Klem fra Marit

Kerstin sa...

Unsskyld....drit lekkert Gunda...
Et stellebord... vakkert...og skapet ditt er rå stilig... Min mann laget et skap til meg... ble veldig fornøyd med det...

Og plante bregne ble dekorativt..

jammen har du brukt tomten din makssmalt...
Dyktig er du=)
God uke =)
Klem

tinemor sa...

He, he
To sinn, samme tanke....
Jeg skal ut med spaden og spa opp slike bregner/ormegress og ta med hjem og plante å!
Jeg syns de er sååå flotte, gjerne sammen med Hosta.
:-)
Høres ut som fornuft i å flytte det skapet.
Lykke til!
Klem

Randi sa...

Ååå... så flott det ble!!!hagen din er jo en drømme hage. Og det skapet skulle jeg gjerne kopiert....men da må jeg ha ett vindu til...hihihi
I morgen skal jeg ut å plukke blomster...liljekonvall er jo nydelige....
Og du! i dag var jeg hos min mor og fikk en svær mugge(sånn som de brukte før i tiden når de skulle tømme vann over i vaskefat) den er bare drit lekker...og veldig gammel fikk jeg høre. Så nå trenger jeg en gammel stol for å ha den på.Vaskefatet står visst på hytta...så jeg MÅ på raid dit:-) lykken er gamle brukte ting altså!

Har nettopp hatt en snarvisitt av Manne...hun satte meg på mange kreative ider om hva jeg kunne bruke vinballongene til!

Ha en flott mandag. vi ses vel snart igjen
Klem

Lyst på livet sa...

Høre spraktisk ut å ha skapet sammen med bordet ja! (når begynte jeg å være praktisk, mon tro???). Selv har jeg så stort plantebord at jeg får plass til å stable krukker på bordet ved siden av alt annet. Deilig å ha alt innen rekkevidde!

Klem

ASSA sa...

Hei Gunda!
Her er flotte bilder, igjen!
Ja, jeg må få tid til å stikke innom snart :D

Potteskapet ditt er flott og det kan nok plaseres hvorsom helst ;) Og stellebord til plantebord smart!

Villa Kos og Kaos sa...

Drømme,drømme,drømme seg helt bort vekk hos deg altså!!
En tur i den nydelige spaen vil nok gi deg svar på skapproblematikken!
Ha en fortsatt deilig kveld!
G-C

Evami sa...

Jeg har også et Ikea stellebort stående,og det var jo slettes ikke dumt å ha det ute.TIl plantebord eller avlastningsbord med hjul på! Takk for tips:)

Det er en glede å komme inn her og se på alle de flotte bildene dine:) Du er så utlig dyktig til å se e små detaljene du:)

Og kjekt å hjepe til i konfirmasjon da,for da kan jo du få hjelp når det blir din tur:) Og så er det jo koselig å få hjelpe til på en så minnerik dag for de som feirer:)

VI håper på godt vær framover også,sånna t vi kan være ute og kose oss:) Klem Eva

Jannicke sa...

Hahaha..
Jeg tenkte faktisk litt på deg da jeg skrev innlegget i dag.. Tror jeg hadde dånt hvis du skrev tilbake at du også var opptatt av symmetri!!! Haha..
Godt man er ulike,
og ulikheter tiltrekker hverandre vet du!! Jeg er ihvertfall veldig fasinert av alt du foretar deg, selv om vi kanskje er to ytterpunkter!
God klem til deg! J.

Anne-Berit sa...

Lekkert-lekkert-lekkert,over hele fjæla!

Min Verden Hanne sa...

Jeg vet ikke.... Det er jo veldig fint der det er, men det er flott med et sted hvor man har alt. Vel, valgets kval - nok med å kvele/stimulere mine egne ;) Jeg har også hatt problemer med enkelte sider i forrige uke, men nå er det ok tror jeg. Takk for det. Lykke til videre med planleggingen. H.

M sa...

Ja, du kunne tro jeg hadde kvaler da jeg våknet i morges, hva har jeg gjort, skrevet noe SÅ personlig på bloggen! Hjelp!
Jeg som KUN skulle skrive morsomme innlegg, og samle alt jeg har av positive idèer og tanker på et sted....
Jeg synes det er litt rart å se at telleren har gått bananas i dag, og tenke på at jeg har skrevet noe så sårt for meg, som fremmede kan lese.
Jeg håper bare at det gir en god følelse også, for det er trist, ja...men det er også takknemlighet.
Og alle kan relatere til sorg og savn...
Jeg har gått samme turen i dag, men alene..
Klem fra meg

Linda sa...

Ja du har store bekymringer...
Hmmm sikkert praktisk å flytte skapet ja.
Det bordet så jeg...fint at det kom til nytte!
Herlig butikken din!
Kommer nok innom om ikke alt for lenge igjen...gubben synes vi har nok skrot....skjønner ikke det?
Men han måtte innrømme vindus speilet ble fint!

Det hadde vært artig om du ble med på torsdag!
Klem Linda

Berit T sa...

Å jeg skulle ønske jeg kunne vandret rundt i denne hagen din, det er noe nytt og spennede over alt.
Så mange ideer du har, og alt blir så flott, uansett hva du gjør og finner på.
Og du er en stor inspirasjonskilde, tusen takk for at du finnes!!!
Det må være en glede å være i nærheten av deg og få sett alt dette du holder på med.

Kan si jeg er er blitt bitt av forskjellige basiller etter at bloggingen begynte, hehe. Min mann tror jeg er blitt gal av og til. For jeg drar til gards all slag som han vil kaste. Så må jeg vise han da alt dette flotte dere bloggdamer lager til, og at alt kan brukes i en sammenheng.

Takk til deg min store inspirasjonkilde :o)

Ha en flott ny uke!

Anne sa...

Lgger nok på knær jeg også når jeg skal plante, men når det her nevnes plantebord...., ja da rynker elskeren på sin nese og ser sikkert for seg noe rustent dill...!!!
Maken, som om en hadde DET i tankene ;-)

organic-lizzi sa...

Long time...savnet deg!!
Jeg har vært lykkelig uvitende om datatrøbbel,for har ikke hatt tid til å blogge..
Nyyyter hvert bilde:-))
Knallfin dag & Stooor klem fra Randi

Guro sa...

Flytte det eller ei - det skapet var underskjønt uansett!

Denne helgens festlige lag var i Trondheim, og det var deilig å være tilbake i Norges herligste landsdel - særlig med det været vi hadde :)

Og du - bunad må til, om man skal ordne eller ei! Bi itj fæst uten ullstakk og -væst!

Line Cathrin sa...

jeg så ikeabordet men rakk ikke å begynne å gruble særlig på hva jeg kunne gjøre med det annet enn at det kunne være en fin arbeidsbenk, hadde krykkemannen i hælene vet du.
Jeg har vært innom bloggen din jeg uten problemer.
Har fått meg en ny liten pus. Han står i stil med drivveden din. Trenger sårt noe å henge han opp i han er mildt sagt rabiat. Fikser du no? ;-D
Hvordan blir det på Torsdag?