Sider

torsdag 25. juni 2009

Det var engang et bord . . .

Vel, dette dengang da så flotte bordet har jeg hatt i butikken min noen uker nå uten at noen har kjøpt det. Har et par ganger prøvd å gi det bort til noen også, da det var synd å bare kaste det videre... Men bordet var utrolig ødelagt og shabby på feil vis...
Så pga plassmangel bare måtte det ut...

Shit, tok det likegodt med meg hjem jeg da ;) Og noen der nede på jobb tenkte vel sitt...Vel, jeg må da berge noe som er så flott som dette...? Og så mens jeg stod i garasjen og saga over de to bordbeina det gikk an å berge fikk jeg en idè ! En vikleidè ;D

For å få foten til å stå stødig vikla jeg en solid "fot" med basis i hesjestreng og blomstertråd. Så ble min lille batteridrill tatt i bruk og bora 8 huller til den nederste skåla.
Streng satt i og blomstertråden tredd!
Deretter ble fem nye hull lagd litt lengre opp for så å gjøre det samme her.


Avslutta det hele med en kraftig streng der øverst men tror jeg må og shoppe meg et vakkert prisme der på toppen ;) Som prikken over i en lissom.
Og vips, på noen kveldstimer ble et helt unikt stettfat av et gml bordbein og gammel hesjestreng til der ute i hagen en sommerkveld;D

Litt vanskelig få tatt skikkelig bilde av kreasjonen uten at så masse rot blir med på bildene.
For den er jo ganske så lang da. Like lang som et bord er høyt for å si det slik ;)
Hva jeg gjør med resten av bordet, plata og den herlige lille skuffen får du sikkert se om ikke så altfor lenge her inne tenker jeg ;) Og håper du ble inspirert, litt i allefall ..?

29 kommentarer:

Juni sa...

For en fantasi du har!
Jeg er imponert, det ble skikkelig flott, og slikt et fat er det ingen andre som har - :)

Alt godt sa...

Du er i ein heilt eigen divisjon, du Gunda. Strålande! :D

anneskreative sa...

Å så typisk deg,,,,du er jo bare herlig,,,,,
Klem Anne

Anne-Berit sa...

Gu så kreativ du er,noe så stilig.Jammen bra du tok bordet med heim,du tryller jo fram de vakreste ting av alt du.Har ikke fått til å kommentere hos deg et par dager nå,så det var kjekt det ordnet seg nå da.Du var ei riktig flott taterjente,stilig med parykken.
Ha en fin kveld.Klem fra meg!

Kerstin sa...

wow sier jeg bare... helt herlig... og lysestakene har du nok sikkert laget også... Du er bare en ener i å lage ting altså...

Klemmer O=)

Nostalgia sa...

Så utrolig flott ! En kjempeide:-) Gøy å kunne se og finne muligheter i det som andre mener er ubrukelig :-)

Klem, Nostalgia

Tulip sa...

Du ass'... helt utrolig hva du får ut av en ting som et gammelt bordbein!
Kult! Vakkert! og Unikt, kjære Gunda!
Javisst blir vi inspirert!!!

sibre sa...

God ide! Har du laga lysestakene også? De var utrolig flotte! Selger du slike i butikken din?
Har forresten vært ivrig leser av bloggen din lenge, men er ikke så flink til å kommentere. Du har en blogg som gir meg energi :-)

Josefine sa...

Utrolig.....
du er bare så kreativ!
For et stilig fat...må da være sommerens serveringsfat:)

Stor klem

Alvas hjørne sa...

Så masse flott siden sist jeg var innom...:)
Fantasien hviler ikke ser jeg,og hvorfor skulle den det? du kan lage gull av gråstein!
Supert Gunda:D

kari - carpe diem sa...

Heia. Lenge siden sist. Jeg er ikke så ivrig på blogginga for tiden, men prøver å kikke innom dere her inne likevel innimellom.
Du er iallefall like kreativ!
Utrolig fint stettfat, og den viklinga di har virkelig tatt av! Gleder meg til å se flere herlige hage-bilder utover, det er alltid så spennende i hagen din:-)

Monicas Hage sa...

Imponerende;D

Tante Mimmi sa...

Å, så morosamt! Blir inspirert heile tida! Men...alle delene..skulle hatt ein "butikk nær meg!"
Krepsepappa ja! Klart det;)
------------Det nærmar seg no! Andre krepsebursdagar!
Forresten! Skal du ikkje på Camping i år? Det er jo så underhaldane! Fnis!

M sa...

Så morsomt!!!
Du er helt herlig!
Skulle gjerne sittet der og viklet med deg....selv om jeg sikkert er litt mer innviklet som person enn deg!!
:D
Klem, M

Tante Mimmi sa...

Er det ein slik krepseting?????
Det er skikkeleg ..pyton!
Men..ei mjuk seng..kvite laken...deilig frukost..nypressa juice! Eit diger symjebaseng..mmm!
Nei! Trur eg drøymer allereie, best å køye! Tilogmed katten søv!

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Er det noen sak da? Med ditt kreative, utrolige hode, mener jeg? Slutter aldri å bli imponert over deg, og dette var VIRKELIG FLOTT, Gunda! Nå gleder jeg meg til å se resten av bordet. Fin fredag til deg! Klem fra meg**

sologbolig sa...

Du er utruleg, Gunda. Eg trur ikkje at eg kjenner noen som har ein slik herlig fantasi som du. Og så flott at du deler den med oss. Stettefatet ditt blei jo så flott og eg er spent på resten av bordet også. Nå er det ferie og eg har hatt to dager i fullstendig kvilemodus..... i går kom to barnebarn på besøk og nå er de i full gang med å fylle et digert basseng med vatn. De kom slepende med dette bassenget i går !!!!! Ha ei flott helg, Gunda.

Jill sa...

Hurra for kreativiteten!!!!!
Jøss så flott det ble!
Likte de lysestakene, de var nyyydelige!
Ha en fin helg :-)

Tina sa...

Å for et nydelig bord, tenkt og malt det hvitt. Det hadde blitt gjort i heimen min for jeg er ikke i nærheten så kreativ. Genial ide da så utrolig flink du er! Du imonerer. Ønsker deg en fin fin helg! klæm

Anne sa...

Gud så stilig!! en kan snart undre seg over hvor mye tråd du har brukt i det siste halve året, begynner vel å dreie seg om noen km det nå.

Klager over varmen i dag jeg, så innfernalsk forkjølet og da er det jammen ikke bare bare heller. Bare en bøyer seg fremover vettu, renner snørra, vel gørra bare må jo ut på denne dama da...

Tur vi nå, jeg og gutta, ha kjekke somerdager enn så lenge snupsi, og kom meg tips hva jeg skal gjøre med den Litt av meg bloggen...

klem Anne

Landliv sa...

Du slutter aldri å imponere! Jeg er overbevist om at veldig få kunne kommet på dette!!

Tone sa...

haha, du er ikke sann! så flott a!
Og det fine med hele kreasjonen, er jo at man må reise seg opp og ned opp og ned - og derved har man mye mindre dårlig samvittighet for hver gang man vil ha noe godteri!!

god helg du kreative!

Min Verden Hanne sa...

Hvordan finner du på alt - det lurer jeg på (igjen og igjen :)) Stilig! Gleder med til engel. Den skal få en hedersplass. God helg. H.

Min Verden Hanne sa...

Har du sett denne?
http://www.123minsida.se/malinsdesign/24150405

Balke gård sa...

SÅ kult!! det ble knallstilig!! Smarte deg;-) Klem, Marianne morgenfugl;-)

Ida sa...

STILIG! :)
Du er god!

Håper at du har det fint og at du virkelig NYTER sommeren! :)
Kos deg!
Klem.

Mitt hus sa...

Du har så mange gode ideer;)
Det ble jo virkelig flott!

Håper snart å få tatt turen til butikken din. Lenge siden sist nå.

Ha en fortsatt fin helg!! :)

Dagny- Heim sa...

Oh, you great woman!
Marsmellowfat som ingen andre har makan til. Toppers :-)

Line Cathrin sa...

t bordet hadde blitt med meg hjem om jeg hadde vært innom. trust me!!
Men så lekkert det du har lavet ut av det. Liker virkelig de viklegreiene dine og pynta med skumfinduser ble det jo bare sommerlig lekkert.