Sider

onsdag 24. juni 2009

Kontrollert ugress

Bilder tatt i hagen igår kveld.
Når man ikke rekker plukke sju sorter får man ta det man har mest av...

Ugress !!! Har lenge påberopt meg å ha trøndelags største skavlderkålsamling, men på en runde i går kveld er endelig vassarven kommet også ! Herligheten, hvordan skal dette gå...?

Vel, godt alderen begynner å merkes. Synet blir ikke akkurat bedre med årene, så det er bare fortsette slappe av fra denne lukinga ;0)
Går med planer om å lage en liten sitte plass MIDT på plena...

DSCN2511

Vel, må bare legge meg ned... Tenke litt over det først og om jeg tør røre denne fredete plassen der midt på plena...

20 kommentarer:

Lise Dagrun sa...

God morgen!
Både skvallerkål og vassarve har nydelige blomster - for de som tar seg tid til å se og evner å se det skjønne i ugress! Så la de stå, du.

Kommer snart på besøk - gleder meg!

Kerstin sa...

God morgen Gunda.... jeg er bare helt stum av bildene dine av en fantastisk sjarmerende hage...
Ugress får være ugress... det er jo alt dette som gjør at hagen din er slik den er ...I mine øyne bare helt fantastisk...Jeg kunne virkelig tenkt meg å lagt meg ned på denne benken....
Jammen er det godt at synet ditt blir dårligere.....;O=)

Nyt sommerdagen...
Klemz!

Evami sa...

Naboen min får helt angst av skvallerkålen vi har i hagen.Hu har fått tillatelse til å luke /klippe den bort...
Jeg gidder ikke...

Og for noen bilder,det er godteri før øynene Gunda.. Får lyst til å ut i hagen og kose meg litt jeg nå. Og jaggu trur jeg at jeg skal det i godværet:) Nyt den flotte hagen din,i god været,kanskje får du benytta spa´t ditt snart også:) Nyt sola:) Klem Eva

edda sa...

Hei....
Takk for hyggelig kommentar....ja jeg er flink til og samle....som du sikkert så så står jeg nu litt på Torget lørdag og søndag....det er veldig moro:)
Det var jo synd jeg ikke fikk hilse på deg denne gangen...men jeg er ofte i Trondheim...har bodd der en gang..har min mor og søster og masse slekt der...
Men for en kjempekoselig hage du har...trodde bildene var fra et blad....:)
Du får ha en flotters ferie..
Klem edda..

Laila sa...

Som vanlig hos deg, fantastiske bilder . En drøm den hagen din
Klem

Tovepia sa...

Så nydelige bilder, får lyst til å se mer;) Ha en god dag!

My home is my Castle - by Kari sa...

helt nydelige bilder gunda....

trøst deg med at hos meg vokser og trives skvalderkålen like godt som hos deg ;)

Klem,Kari

edda sa...

Hei igjen:)
Jeg driver og vil finne ut noe om disse bloggtreffene....kan du fortelle meg noe om de?
Klem edda

Tante Mimmi sa...

Draumehage spør du meg! Ugras!? Kva er det?

Ramme alvor sa...

Hagen din er himmelen for meg!

Anine sa...

Sååå koselig. Ha en fin dag Gunda!

Jannicke sa...

..syntes ditt ugress var vakkert jeg...
Bildene dine er fantastiske!

Klem til deg.

ASSA sa...

Ja og tenk de har hvite blomster så jeg skjønner du sparer litt på disse.
Jeg har ikke fått svar fra Mr. S enda ;)

Randi sa...

Du har en eventyrlig hage...har vel sagt det før, men sier det igjen...minner meg om den Hemmelige hagen...en bok jeg har lest mange ganger...først som barn, så for mine egne barn:-))

Juni sa...

Du har da et meget vakkert ugress:)
Her har jeg bestemt at alt ugress jeg ikke "ser" er vakkert, ugress er jo bare de planter man ikke har på rett plass, eller?

Kunne gjerne slengt meg nedpå den hvileplassen på plenen din.

MajorogMeg sa...

Med dine bilder Gunda blir jo selv ugras vakkert!!! Nydelig atmosfære i bildene som vanlig:)
Har luka i dag jeg iallefall og ryggen? Den skriker...hehe..
Kos deg og klem fra meg:)

JULIE K sa...

Du har det jo så flott da. Ugress kan jo være fint det også. Er blitt flinkere til å like det med årene. Alt skal liksom ikke bort.

organic-lizzi sa...

Det er bare så usigelig vakkert at jeg blir fylt til randen:-))
Skalderkål har jeg såååå mye av at jeg garanterer at din er prikkfri i forhold..Noe er vakkert,men blir litt "gal" av at de inntar hele herligheten..
Natta & drøm vakkert...
Stooor klem fra Randi

Laila sa...

Ja du, det stativet er jeg spent på også, hvis du går tilbake til tirsdag og tannlegetime i mai, ser du det ordentlig. Det er meningen at klatrehortensia og klatreroser skal dekke fullstendig, så jeg får en hule å sitte i på kveldstid, med en god bok og den siste solen.
Men jammen er det mye spennende i din hage også.
VesleGunda er på plass i paviljongen, har bare glemt å vise henne, kommer snart.
Klem Laila

Monicas Hage sa...

Var jo riktig vakkert dette da, selv om det er ugress;)Klem