Sider

lørdag 6. juni 2009

Skap med minner

Her er et skap jeg fikk lagd utav et gammelt garasjevindu for noen år tilbake. Husker godt mannen jeg kjøpte vinduet av lurte fælt på hva jeg skulle med det, siden jeg ikke var så opptatt av at målene stemte. Nesten så jeg ikke fikk kjøpt det faktisk før jeg sa hva jeg skulle bruke det til !!!

Vel, garasjevinduet ble til et skap for guttenes dåpsgaver og står ute i entreen vår!
For hvor skal man egentlig oppbevare sølvkopper, tinnfat, små gafler og skjeer...?
Små tinn og sølvesker til oppbevaring av små melketenner..?

Hyllene er lagd av drivved plank, bakveggen er tapetsert med glansbilder fra min barnom ;)
Min og Mr E sine dåpsfat og bilder er det plass for inne i skapet også.
Og selv om det nå er en stund siden små melketenner ble lagt opp i de små sølveskene ser jeg ofte husets lillebror åpne skapet for å sjekke de små tennene sine ;)

24 kommentarer:

Maja sa...

Utrolig smart ide og den var kul!!
Klem fra Maja

Tovepia sa...

Et av de flotteste skapene jeg har sett!! Utrolig tøft og stilig! Skikkelig effekt med det pene sølvet inni det rå skapet;) Ha en flott lørdag!

Forførende Farger sa...

Jeg har 3 kommentarer her:
Vakkert!
Kreativt!
Søtt!

Fortsatt god helg!

JULIE K sa...

Hviiin den var nydelig altså. Så utrolig med den drivveden som hyller. Du altså........måte til kreativitet : )


Har ikke fått gjort så mye med det du veit. Litt travle dager.....men skal få sendt noen mail nå i helga. Blir å sende en del mail istedet for å ringe......lurt å få skriftlig svartet man får : )

Kerstin sa...

Dette må nok være det flotteste skapet jeg har sett.. noe ¨så råstilig...

Du får det til..og alle de herlige ideene dine..

Nyt lørdagen Klem Kerstin

Aina sa...

Dette var utrolig flott!!!
Smart å lage noe til ting-man-får-men-ikke-egentlig-har-bruk-for....

Dette er et tips å ta med seg videre...

God helg!

-Aina Wie-

Sølvi's blog sa...

Kjempefint skap, god ide for å same disse tingene og vise dem fram.

Landliv sa...

Wow!

Anne sa...

En halvstor huyt her vil kjenne seg igjen i den der ja. Interessert i sine tenner han også, gjemmer dem for å spare til gebisset ditt sier mor.

Skapet er en braksuksess Gunda. Virkelig kreativt og bra!!

Randi sa...

Nydelig skap Gunda!!

jeg holder på å planlegge skapet til det vinduet jeg kjøpte hos deg. Skal dra med meg mannen ut i bua så får vi litt fart på sakene...hahahahaha...det kan missforstås ser jeg..hihihi
Han har nettopp snekret og saget ferdig ei hylle som skal henge på stua..og på den andre veggen skal vindus skapet stå!!Men ting tar sånn tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid!
Og jeg er så utålmodig:-))

Ha en superflott helg

Runa sa...

Kjempe stilig ;-)!Som tidligere nevnt...DU er en KUNSTNER!...- en 1000 kunstner :-)!God helg!

tinemor sa...

Så artig og smart ide!
Kreative dame!!!
Nyt helgen
Klem

Som mine dager er sa...

Knallfint Gunda. Hvor tar du det fra?! Det er ingen ende på din kreativitet. Også så unik. Ingen har maken.

Kos deg med gubben i kveld så snakkes vi senere. Hadde tenkt å avlegge Containergirl en visitt i neste uke. Håper hun har mye spennende å by på.

Klem fra Marit

M sa...

),O
lö,)
l),
l
Tittei!
Stilig som vanlig!
Tenk å komme på å bruke glansbilder til det....
Jeg har en stor samling selv.....noen engleglans er veldig gamle...tenkte å selge dem på Finn kanskje.....
Klem

Jannicke sa...

Så herlig!
Viktig å ta vare på disse bokstavlig talt små minnene!!

Klem til deg.

BROCANTE sa...

Så fint skap - likte spesielt glansbildene du hadde tapetsert bakveggen med! Flott titteskap.
Mine lure gutter fant stedet jeg oppbevarte tennene på og forsøkte seg på å legge dem enda en gang i et glass med vann - de påsto det var en ny tann de hadde mistet - de klarte faktisk å lure meg en gang.....

MajorogMeg sa...

Nydelig Gunda!! Snakk om kontraster da. Samle sølv og tinn blant rakved og gammlet vindu!! Virkelig flott:) Du er en kløpper på slikt må jeg si. Jeg er smittet av rustgærnskapen jeg da...etter å ha stått og luke i 3 timer i dag, gikk jeg inn til bygda for å fotografere rust..MAjor er utslitt, han må jo være med meg!
Ha en super lørdagskveld og klem fra meg:)

Tulip sa...

Lurt ja! Ble kjempefint skap! Kjekt å ha alt av barndomsgaver på ett sted i huset:)

Mye som har skjedd på bloggen siden sist. Jeg hart ikke vært på nett på lenge...koselig å oppdatere seg igjen!

Klem

Miamor sa...

..vakkert..og skjeldent..og stemora di..under her...deilig lys du vakre kvinne..det er noe med lyset..hæ...lete til vi finner det rette....er det fotolampa di??..eler naturlig??

Ommøblert på stua etter barneselskap..veeldig fornøyd med det...nå mangler bare vinglasset....;)

Josefine sa...

For en sjarmerende og flott skap! Virkelig et spesielt skpa til verdifulle ting:)
Og hyllen med skoene ved siden av var jo bare helt rå....
Kos deg på lørdagskvelden min venn:))

organic-lizzi sa...

Jeg bøyer meg i støvet!!!Såååå imponert at jeg blir målløs(og det er ikke ofte:-)Kan du ikke please sende litt av din energi og handlekraft?
Fortsatt kooos kveld & Stooor klem fra Randi

Petunia sa...

Du er så flink, Gunda:)

Maliva`s verden sa...

Oh så hæærlig med gamle minner inni et sånt hjemmesnekret skap...Takk for all inspirasjon du gir oss GundaM...digger deg:O)Klem fra Maliva

nette sa...

Så utrolig flott!!!