Sider

mandag 15. juni 2009

Spesielt lys

Måtte bare ta noen bilder nede i kjelleren etter å ha satt fra meg noen viklerier.
Sola kom så vidt fram og skapte en magisk setting der nede på det rustikke bordet.

Ser nesten ut som sort/hvite bilder men det er det altså ikke ;)
Bare et magisk lys sammen med ståltrådarbeidene mine...


Og hagen... Vel, den står nå der...

DSCN2331

I vinden, i regnet... Blomstene sparer seg, kun en akeleie er kommet i blomst.

Irisen venter, kanskje ikke så dumt det så får vi nyyyte når tiden kommer ;) Og fuglene er fløyet!

34 kommentarer:

Alt godt sa...

Så vakkert, Gunda! Dette var rein poesi.

Laila sa...

Nydelige bilder som altid
Ha en fin kveld

Maliva`s verden sa...

Ja det er helt utrolig hvordan du klarer å fange opp lyset når du fotograferer..Det bærer alle bildene du tar preg av..Er du forresten utdannet fotograf?
Utrolig lekker den tallerken hylla du har snekret deg der også..Klem fra Maliva

Linda sa...

Jeg kan fortelle deg at sola er her akkurat nå!...så lenge det varer.
Merker det på blomstene mine jeg også, at de lenget etter sol.
Nydelige bilder Gunda.
Og vikleriene dine er så fine!
Det ser ut som det er Hulda selv som gjemmer seg bak treet med brdeslør på....

Klem Linda

Jannicke sa...

Jeg stemmer i med de andre :
V A K K E R T..
og på det siste bildet ser det ut som en brud har gjemt seg bak busker og trær ;o)...

God uke til deg også.

Klem J.

MajorogMeg sa...

Stilig og ja...så nesten sort/hvitt ut...Hagen har stoppet opp..jeg bærer pelargonien ut og inn ..så litt i vedskuret...ellers fryser den i hjæl jo..savnet longs og votter på turen i kveld. Fysj..Sommer i mai og vips ble det høst liksom?

Vi skal støype pilarer til helga. Håper på litt bedre arbeidsvær iallefall...kommer til byen neste tirsdag eller onsdag.
Hvordan pulk er det snakk om? Legg ut bilde imorgen da?
Ha en flott mandagskveld uansett vær og klem fra meg:)

Tovepia sa...

Ja, skikkelig flott lys! Skulle vært i hagen din, den ser spennende og frodig ut, flott med nettet som flagrer i vinden! Du bruker det kanskje mot insekter? I hvertfall kunne jeg tenkt meg et slikt nett av og til på hytta der knotten er trasig i solnedgangen;) ha en fin kveld videre!

Tulip sa...

Så rart, det ser nesten ut som svart-hvitt. Artig når lyset spiller inn og lager stemning i bildene.

Nydelige bilder, as usual!

Vært inne og kikka (og sikla litt) på containergirl. Det nattbordet og medisinskapet var kult! Sukk...

Ønsker deg sol og varme, kjære deg!
Klemmeklem

JULIE K sa...

Utrolig flott : )

ASSA sa...

Flotte bilder som alltid! Gunda

Og sløret hang så fint!

Og no synes jeg at det MÅ bli VARMERE ikke snart, men NO!
Lei av kulden det er plantene også.


Ha en fin uke!

Lyst på livet sa...

Fantastisk Gunda! Bare elsker bildene dine!!

her sitter vi, trønderbataljonen, ute under varemovnen, med pledd rundt låra og ullsokker på bena. Irisen er i ferd med å knele her, så kanskje ligger v i litt foran dere likevel....
Turtelduene har vært på snarvisitt i dag og feriemodusenb begynner å melde seg for fullt. Fatter ikke hvordan jeg skal orke å slepe meg på jobb tirsdag og torsdag denne uken....hehe...

Klem

Josefine sa...

Så tøffe bilder...

Ikke noen sommervarme hos oss heller i dag. Hørte nettopp at de meldte fire grader til natten...brrrr
Det blåser godt også, så det er bare å kose seg inne. Ønsker deg en fin uke, stor klem

Guro sa...

Nydelige bilder i det stilige lyset!

Her har også fuglene fløyet! Ikke før hadde vi funnet ut at det var blåmeis som bodde i fuglehuset, så hadde ungene blitt store og hele familien stakk sin kos - fort gjort :)

Maja sa...

Helt nydelig!!
Klem fra Maja

Mona sa...

Jeg er så inspirert av den flagrende hvite gardinen din, så jeg har vært på Ikea og kjøpt meg tre prinsessehimler som jeg stadig forsøker å finne plass til i hagen. Men jeg finner liksom ikke helt den rette plassen, må plante mere tror jeg :D

Villa Kos og Kaos sa...

Hva annet kan man gjøre enn å nyte, nyte og atter nyte dine fantastiske bilder!!

Ha det godt i ditt varkre univers!
Klem G-C

Ramme alvor sa...

V a k k e r t ! Måtte berre innom å berømme den fine kandidaten din til frøken stemor...eg vil ha slikt på veggen..for det er kunst :)

alvens kreative hjørne sa...

Hei :-)

Så nydelige bilder :-)

Ha en fin ny uke :-) og ikke minst en varm og solfyllt :-)

Ida sa...

Flott lys, ja.
Og stemningsbildet fra hagen din er akk så vakkert.
Og du, å vente på en glede osv. Håper sommeren kommer til et sted nær deg, aller helst akkurat der du er, SNART! ;)))
Klem.

Anita fra hjerterommet sa...

flotte bilder du tar. Mine bilder blir stort sett uklare på en eller annen måte.. er ikke flink, og selv om den egentlig skal ordne seg selv (fotoapparatet altså) så blir det liksom ikke helt som jeg har tenkt oppi hodet mitt.

Kerstin sa...

Nydelig Gunda. det bordet ditt ...jeg bare elsker det.. akkurat den rustikken jeg liker...
Og det siste bildet ditt herlig..

Ja kanskje vi skulle reist rundt som de gamle taterne gjorde....O=)'
Nyt dagen.

Klem kerstin

M sa...

),O
lö,)
l),
l
Viklerier høres nesten for enkelt ut i forhold til alt du bedriver!
Jeg ser sånn opp til ditt kunstneriske talent, ståltråden som jeg kjøpte for å lage hjerter med, ligger nå traust i skuffen enda....
Hakke tid, jeg må blogge!!
Klem, M

Alvas hjørne sa...

Flotte bilder!
Det siste var spesielt vakkert, ser ut som du har gjemt en brud i hagen..
Håper hun ikke fryser.. bare 2,5 grader her i natt..hva skal man si?

Uansett ha en flott dag!!

Mina sa...

Nydelige bilder!! Liker så godt de kalde fargene. Og blonder mot drivved er jo såå fint!

Ulven i rødhette du, hihi;) Veldig hyggelig med komplimenter! Takk takk:)

Ha en topp dag!

Klem fra Mina:)

Solrosa sa...

Så fine bilder!!! Her er det kaldt og hustrig, ja. Tok en tur på terassen nå og det var jammen surt! Håper det kommer varme til Trøndelag snart... :)

Ønsker deg en riktig god uke!

Sol-klem

Missfryd sa...

Vakkert og spesielt, altså spesielt vakkert:-)
Og en herlig tallerkenhylle du har. Den passer:-)
Jeg vil ønske deg en herlig sommer. Jeg tar en bloggpause til over sommeren.
Klem Ingrid :-)

Margrethe sa...

Det var flotte og stemningsfulle bilder. Skikkelige blinkskudd :)

Gunsan sa...

Hei igjen, det var kjapp respons! Ikke bare meg som bruker mandagskvelden til å lese blogger ;-) Du blander ikke nei. Beklager at jeg ikke har "presentert" meg, tenkte du skjønte sammenhengen av kommentarene mine inne på Containergirl :-) Ikke det at jeg har vært så veldig flink å kommentere inne på blogger jeg leser, men jeg tenkte jeg skulle gjøre en endring på det nå..

Det stemmer at jeg flytter nordover, men først skal jeg være i Oslo i sommer for å sy og stå på marked. Så det er flere flotte skatter fra Bruktbo i stofflageret mitt, men jeg har jo nesten aldri råd til å sette saksen min i de! Får se utover sommeren, for her i Oslo er det ikke mye fine retro-stoffer å finne nei.. Kommer til Trøndelag neste uke, så da kommer jeg innom jobben din vettu! Får jo nesten vondt inni meg når jeg er innom Containergirl-bloggen og ser på alt det flotte du får inn. Da er det godt å komme innom din personlige blogg med alle de nydelige bildene og vakre fargene!

Anetteshus.com sa...

Nyyydelige bilder!!!

Klem Anette:)

Randi sa...

Nyyydelig Gunda!! rett og slett vakkert!!

Venter du like mye so sol og sommer som meg...jeg lengter sånn at jeg er blitt en plage på Yr....sjekker det ved hver oppdatering...og nå var det like før jeg ga opp håpet...men i dag DA...mot neste Onsdag skal det jaggu ta meg bli mot 20 grader..måtte bare det varslet stemme!!!

Anne sa...

Nå er det faktisk dagesvissiden jeg har besøkt deg her inne, nesten så jeg skjems!!! Så opphengt i den fotobloggen at det er sanrt så de gutta her gjemmer det kamera mitt.
Luta lei meg og mine fototurer, godt det snart er ferie du...

Falt helt pladask for den tallerkenhyla di jeg da, du den var lekker og i tankene saumfar jeg hver eneste fjøl jeg har liggende ut her..., kan noe brukes tenkte jeg da... dritt lekker Gunda!!! Når ferie dere?? nei, det tar vi over fjesboka en dag!!!

Mye å fotelle deg sjø...

Klem Anne

Line Cathrin sa...

nydelige bilder.

Anne-Berit sa...

Kunstneren Gunda slår til igjen.Utrolig flotte bilder,vakkert med de sarte blondene mot viklingsarbeidene dine og det grove treverket i bordet.Og så det fine lyset du fanget da.Mesterlig!
Ha ei superduper helg!

Hasja sa...

Itj å slit ut dæ no da Gunda. Husk å ta pustepausa!

Kjæmm mæ kanskje æn tur imorra om alt går ætti plani.

Suss fra Hasja