Sider

mandag 27. juli 2009

The color is ...

Anne er litt værsyk for tiden og har startet en kampanje; Aksjon mot regnværssyka ;D
Hihi, selv må jeg si jeg er litt glad det er regn...da rekker en så masse innendørs lissom... Mitt bidrag må bli denne planten jeg ikke aner hva heter men som jeg fikk av en herlig kar som heter Steven !
En engelskmann med en enda villere hage enn min!!! Foreløbig står den ute ved garasjeportene, må vel få den i jorda snart. Lucifer... Var det navnet mon tro..?

(Av Steven fikk jeg også noen enorme svære groblad!!! Jeg bare elsker groblad av en eller annen grunn og lettere sjokkert over å møte noen som likte disse grønne bladene fikk jeg en liten samling med meg hjem ;)
Og så et par røde bilder fra mitt kjøkken, må tilstå jeg er svak før rødt...Rødt og orange ;D Og kaffe, sterk kaffe med noe søtt til ;)


Og flere bilder fra kjøkken kommer, må bare skuffle bort noen katteskåler, aviser og papirer først ;)
Hihi, det skal jo blogges :0)

21 kommentarer:

miss marple sa...

Du har en utrolig inspirerende blogg!Veldig morsomt å følge alle dine krumspring,og FOR noen flotte bilder du tar!ME LIKE:)

AnneKa sa...

Rødt er varme, lidenskap, kjærlighet, temperament, fare, liv, vitalitet og overlevelse. Orange er kraft, healing, entusiasme, kreativitet, vitalitet, tankefullhet, oppriktighet, forandring, solvarme og nysgjerrighet.
Meget spennende fager du har valgt :-)

Jannicke sa...

Flere værsyke damer, ja??
Liker ikke at høsten allerede lurer rundt hjørnet..
Gleder meg til flere detaljer!!!
Klem J.

Anonym sa...

Ja Lucifer, Crocosmia.
Bloggen din er bare herlig. Kan jeg be om aa faa se flere bilder i fra haven din?

Solskinnshilsen fra New York

anne - moseplassen sa...

absolutt fargefrisk :) genialt bidrag til oppmuntringskampanjen, her skremmes regngruff vekk i stor stil!

Vet du, når du sa du hadde fått plante av Steven så tenkte jeg nok at jeg visste hvilken (mann altså), og når han er engelsk så er det jo ingen tvil. Det er en hage jeg kunne tenke meg å besøke det!

Anne sa...

Åååå den var flott da damen!! Nesten for fin til å ha ute i dette været...

...og jeg da, som før hadde rødt kjøkken..., helt til den gamle innredininga "måtte" ut som gubben sa..., tror du mitt indre gråt????
Likte så godt den fargen ga energi og overskudd... og nå sitter han der ved kjøkkenbordet, ser på de kvisktmerkene og smiler..

Nå har han gått løs på den gangen med motorsag!!!en vegg skal ned!!?????? min nymalte ja :-((
Mannfolk...!!! noe for ditt gjenbrukstorg??????? hjelp....

Lyst på livet sa...

Herlig Gunda! Farger gir energi! Og det trenger vi i disse grå dager.
Lekre bilder fra både stue og kjøkken også.

Klem

Kerstin sa...

Herlig Gunda... den benken du har på kjøkkenet...er det et bord eller det benken??? den var rå stilig iallefall..

Værsyk...ja hvem blir ikke det.. sol og varme skal det være om sommeren....
hvor er den...

Nyt dagene..
Klem Kerstin

Josefine sa...

Halloen...så lekre bilder. Vet ikke hva blomsten heter...men fin var den.

Herlige bilde fra kjøkkenet ditt:)
Er også veldig glad i røde fargeklatter...det gir energi.

Gleder meg til å se mer fra kjøkkenet ditt...kos deg i dag, klem

Tovepia sa...

Rødt er en herlig farge! Skulle jeg blogge kjøkkenet, måtte jeg ha tatt det stykkevis og delt:O) Blir litt rotete rundt meg av en eller annen grunn:)

Villmarkstausa sa...

Vakre bilder i dag også. Alltid morsom å lese. Ha en god dag...

ASSA sa...

Så ikke dette før nå jeg
Ja det er en Crocosmia 'Lucifer'
og eg lurer på om den blir kalt værhane på norsk jeg.
Og han du fikk den av er Stephen, og mange har nok lyst til å besøke han ja ;)
Hilsen ei som har vært i hagen flere ganger, like spennede hver gang :D

Ha ei god uke Gunda!

Kathrine sa...

Hei der du:)) Jeg er tilbake ja! Litt surrete enda, men det går seg nok til. Opplevelsen Nordland sitter godt i kroppen, så det blir godt å komme på hytta og få senket seg ned med molteplukking og kantareller. Og den stakkars hagen tar jeg pø om pø. Må inn og tørke meg innimellom, men greit nok det. Etter nesten 14 dager på hjulene og mye opplevelser, var vi mere slitnere enn jeg hadde trodd. Godt og sove!!

Og ja, annbefaler virkelig kystriksveien 17. Her er det masse helleristninger, og mye fra andre verdenskrig. En av norges tre største kanoner var vi innom.(ligger på Steigen den da) Kanonen er borte, men museet der under kanonrestene er vel verdt et besøk. Og stranden litt lenger bort da..!!!
Kommer tilbake med bilder i fotobloggen etterhvert. Var bare innom en helleristning, for vi hadde jo alt for kort tid egentlig på denne turen.

Ble litt annpusten her nå i et innlegg lenger ned her, ser du gulvene dine? Blanke uten rot?

Og flott blomst i juli ja:))

Klem fra meg:)

anneskreative sa...

Så typisk,,,,,vi tenker vist ganske likt alle jentene her inne,,,,må bare rydde unna så vi kan få tatt noen fine bilder,,,haugen bak kamera ser jo ingen....
Lekre glasskuffer du har,,,,,slike ønsker jeg meg også.
Ha en fin dag videre.
Anne

Linda sa...

Hei.
Ser du har postet mange flotte innlegg mens jeg har vært på ferie.
Så fine interiørbilder.
Elsker den vedstabelen din, genial den.
Knallfint armbånd du har laget!

Klem Linda

Monicas Hage sa...

Den kalles værhane på norsk ja. Det sies at den ikke kan overvintre ute, men min har overvintret i sju år nå;) Min er orange...

Flotte farger og bilder! Klem

Line Cathrin sa...

Værsyk er det flere som er ja. Passa godt med værhan da ja. Lucifer er egennavnet på akkurat den varianten. Resten er selve navnet.
Har avtale med Stephen jeg og, skal opp dit når jeg er ferdig med ragnarokken her til helga. gravemaskin kommer. Har du tid til en kaffekopp her en dag? kan du ikke slå på tråden, du er definitivt mest travel av oss to.

Monica sa...

Så flotte bilder :)
Rødt er en flott farge som frisker opp uansett hvor den er :)

Alvas hjørne sa...

Værsyk? Nei jeg bryr meg ikke om været, har så mange ideer i hodet at det bobler over...merker ikke været da...:)
Flott plante du har fått, spesielle blomster og navn...
Kos deg videre Gunda!

Kristine sa...

Ja tenk at noen har fått til noe sånt med alle de fargerike husene! Var visst en frisør (fra Bergen!!) som hadde salong i gata, så syns han det var så grått og kjedelig, og tenkte det kunne gjort seg med litt farger. Og plutselig satte han i gang med å få det til, og jammen ble det ikke superkult ;-)

Er enig med deg når det gjelder regnvær, man blir jo så effektiv i hjemmet ;-) hadde det vært solvært hadde jeg befunnet meg ved grillen i sola, mine to favoritter om sommeren!!

Alltid koselig når Nelson får bli med inn i butikkene...ikke overalt det er like populært. Men på Posten i Trondheim er han hjertelig velkommen, der er de veldig glad i han...hehe ;)

Solrosa sa...

Hei, Gunda!!! Så fin den blomsten var. Jeg elsker rødt!! og grønt og lilla, men rødt er den desiderte favoritten. Jeg har benyttet styggværet til rydding og sortering og hobbysysler! Det har vært så gøy! Jeg liker all slags vær, jeg! :) Ha en fin dag!