Sider

onsdag 8. juli 2009

Jeg er først ute ! ! !

Ja, det tør jeg nesten vedde på nå.... Idag har jeg plukket epler !
Epleslang ;D Så masse epler det var der ute nå bare måte jeg hjelpe det treet der ute litt og hva gjør man når man syns alt er vakkert...


Jovisst, man tar noe av det med innendørs og lager et lite blikkfang ;)
Resten havnet nok i komposten og de som hang aller høyest opp henger der enda.
Men masse epler igjen til høsten !

Blåbærbildet er malt av en venninne av meg, Anne Britt ;) Fat av kvist fra Jysk , glassklokke og høvelbenk fra Containergirl og stettfat made by me ;)

22 kommentarer:

ASSA sa...

Ja må nok innrømme at du er først ute av iallefall oss to ja, har ikke tenkt på epleslang enda jeg ;)
Og takk for i går! jeg har en igjen å plante jeg da.

Vakre bilder igjen Gunda!!!

Juni sa...

Så flott det kan gjøres med noen eplekvister!
Epleplukkingen har jeg heller ikke gjort ennå, så du er i allefall før meg!

Lyst på livet sa...

Nydelig!
Jeg har selv sett at det er MASSE epler i Trøndelag i år. Det er bare sååå mye mere frodig i Stjørdal enn det er her hos oss. Det blir altfor tørt inni landet her og når jeg kommer hjem til mamma og pappa sin hage, mister jeg motet fullstendig..... min er plutselig bare stor....og ikke fin lenger .-)

Klem

Evami sa...

Regner med at du IKKE har spist dem!! Men de gjorde seg som pynt da:) Og annelig skinner ikke solen nå...

Og det har vært knall og fall for lærer´n,men heldidgvis ikke noe som han har fått varige men av,tihi.. Klem Eva

Kathrine sa...

Ikke spis dem da du. Da får du mageknip ,)

Nå kaffe og avisa her. Ha en flott dag!

Klem:)

Randi sa...

Ja det er jeg sikker på at du er...først ute...men disse eplene skal du få ha for deg selv:-) men vakre er de samens med dine stillben.

Har de virkelig sånn fat på Jysk?? eller?

Ha en flott dag Gunda

Balke gård sa...

Ja, gratulerer, først ute:-) men tror ikke jeg ville ha spist fangsten din:-)

Så fint å dekorere med eplerkvister, og fatet ditt var jo bare lekkert!

Ha en fin dag!

Monicas Hage sa...

Har ikke epletre en gang jeg... Du er så kreativ at det er en fryd;) Vakkert!

Ha en flott dag! Klem

Frk. Maya sa...

Epler, nå!?! Men de kan da umulig smake godt...eller, nå kom jeg på epleslangen som liten. Sursøte epler var ikke så verst:) Men vakkert stilleben ble det ihvertfall!

Maya

Min stil sa...

Så flott! Her tror jeg ikke det er begynt å bli epler engang, de få plassene det er epletrær.
;) Susanne

Trude sa...

Flotte bilder!! Et lite tre i hagen her...gleder meg til det blir stort med mange gode epler...så mor kan bake og bake:)

M sa...

Koselige bilder, kreativ som alltid.
Bare innom for å ønske deg en god helg, jeg har fremdeles bloggefri, men fristes til en liten runde...
:D!
Klem,M

Anne-Berit sa...

Du greier å få alt så fint på bildene dine.
Eplene så litt sure ut,kjenner det i kjevene,hehe.
Likte det kvistfatet,stilig med glassklokke på,flott kontrast.
Ha det bra,og kos deg i sommervarmen.

Josefine sa...

Ja du må være først ute med epler i år! Mine er bare små bær enda....

Så lekre ting du har her. Den hyllen din er så lekker...og det var fatet med glasskålen også:)

Ha en fin sommerkveld! Reiser bort noen dager jeg nå, er tilbake uti neste uke. Kommer selvagt innom igjen da, stor klem

Tovepia sa...

Nydelig!!! Selv om eplene dine er i sureste laget, så var de utrolig dekorative;) Skulle vel ha gjort noe lignende hjemme... Flott komposisjon med glassklokke, epler og og alt det andre lekre du hadde her! Ha en fin kveld, du får be Adam på besøk:O)

ralfefarfars paradis sa...

Dette var tidlig;) Veldig dekorativt!! Herlige bilder du tar;)
Har et gammelt epletre her også, men frukten der er full av noe sykdom- så de faller til jorden før de er modne. Må vel se etter om det er antydning til noe frukt i år.
Ha en koselig kveld;)

Tulip sa...

Ja du var iallefall før meg. Har ikke epletre engang.
Fint at eplekartene kan brukes til noe fint før de ender i komposten:)

Maliva`s verden sa...

Kjære Gunda..det er utrolig hva du får ut av noen eplekart.så vakkert...Og så må jeg jo innrømme at det var gøy å få et aldri så lite glimt inn på ditt kjøkken.Kan jeg/vi få se mer derfra tro??
Ingen tvil om at du er den første som har høstet inn epler...Men om de er spiselig er vel en annen sak..hi-hi.

anne på moseplassen sa...

Kjempefint Gunda, som Alltid :)
Jeg slutter ikke å fasineres over alt du får til! Jeg regner med at du trives godt i den jobben du har, men om ikke så har du det absolutt i deg å bli stylist for fotografering mm :)

anneskreative sa...

Ja det er du nok,,,,,høstet epler har ikke jeg gjort enda,,men jeg skjønner jo at du ikke har høstet for høstingen skyld, men for å bedre høstingen,,,,
Lekkert ble din lille utstilling, og så kom jo stettefatet ditt så fint til sin rett.
Fine små stemningsbilder....
Kos deg i hagen.
Klem Anne

MajorogMeg sa...

Det var tidlig epleslang ja:) Men det må vel til og vakre bilder ble det:)
Vi fjerna et epletre fra hagen når vi kjøpte huset der vi bor nå..bikkja vi hadde den gang spiste de som falt på bakken og ble dårlig i magen av de. Gubben gjorde kort prosess..motorsag.
Kommer på eplekake uti august jeg da? Med is til?
Klem fra meg som plutselig fikk Gubben på overaskende besøk:)

Ida sa...

Elsker kreativiteten din!
Veldig flott! :)