Sider

onsdag 8. juli 2009

Masse av alt !

Jøsses, som det vokser og gror iår!!! Tror det må bli rekordår for både det ene og andre ;)
Har du sett alle de små vakre konglene på gråora? Den er full av små grønne kongler iår!!! Slikt kan det bli masse flotte kranser av ;D
Og blåbær... Ser på trastens eksprementer at den er i anmars og ;)


Og lurer du på om jeg har gråora ute i hagen så ja, den har jeg masser av der ute!
Kanskje ikke så mange som har den i hagen, men jeg liker den. Vakker sommer som vinter og da spesielt når konglene henger der svarte og fine mot himmelen...

DSCN2742

Og epletreet der ute stakkars...Ikke bare er det inntullet i arkitektens trøst det er også så fullt av små eplekart at jeg må ut og plukke av det litt før det knekker helt sammen ;D

15 kommentarer:

Solrosa sa...

Så herlig at det bugner, da! Høres fint ut med hage. Jeg ønsker meg også det, når livet blir litt roligere, som det forhåpentligvis blir snart. Hage høres ut som rekreasjon! Jeg liker i alle fall å stelle på terassen. Ha en fin dag! Jeg tar turen til Stjørdal i dag. :)

Sol

Monicas Hage sa...

Du har en herlig og frodig hage ser det ut til:D Vakkert tre, og så har du jo så mye spennende i hagen din! Den arkitekten er jo bare imponerende;) Kos deg videre i hagen. Klem

Randi sa...

For ett hav av blomstring du har i hagen din. Må være en fin plass å hente seg inn på.
Lurer på hvordan det kongletreet ser ut jeg....grønne kongler kan jeg ikke huske å ha sett. Høres fint ut.

Kos deg videre Gunda,Klem

Kathrine sa...

Nok å gjøre i hagen du også ja:)) Og har lagt merke til gråorkonglene i år ja. Masse!

Og det vokser skikkelig i år. Sikkert pga all regnet som kom i vår, og varmen etterpå.
Ha en aktiv dag, iallefall arbeidstemp.ute:)

:)

JULIE K sa...

Gleder meg til blåbæra jeg. Skal ha fryseren full. I år gikk jeg tom tidlig på våren, det går jo ikke : )

tinemor sa...

Så deilig at det bugner!
Men jeg vet ikke om jeg hadde klart å se kråke-bærsj på den måten, at de får/spiser mye bær.
jeg hadde nok blitt temmelig sur for at de hadde ødelagt et plagg istede....
Kos deg.
I dag er det litt kaldere, -nesten litt godt.
I morgen er solen tilbake igjen sier de..
Klem

Evami sa...

TIhi,hvite gardiner i vinden når trasten spiser blåbær. Men det finnes jo vaskemaskin,heldigvis:)
Det er godt med et stort tre eller flere i hagen. Vi har et bøketre som jeg elsker:)
Kos deg i hagen,og her er det overskya og litt kaldere.Så nå håper vi at sola kommer tilbake! Klem Eva

Josefine sa...

Hei...så fine bilder!
Ja det gror virkelig nå...og så enig med deg, det er mye fint vi kan ta inn og lage kranser av.

Har vært på tur i skogen i dag, der var det massevis av blåbær...tror jeg må ta en liten blåbærtur snart:)
Ha en flott dag, klem

MajorogMeg sa...

Ja det bugner godt nå! Og det er herlig:) Selv om vi har en kjøligere dag i dag da...som jeg har benyttet til vindusvask så langt..hvor gøy er ikke det?
Kos deg i hagen din og klem fra meg:)

janne - kathrine sa...

Hei, hei.

Innom en liten tur for å se hva som rører seg hos deg :-)

Her og har det vokst godt i sommer - men, vi har ikke så mye trær vi da. Jo forresten, rogn har vi en del av (småtrær) De har klamret seg fast til fjellet som enkelte steder er dekt med 3 cm. jord. De er virkelig blitt brune nå i varmen.
Ha en fortsatt fin dag!

Juni sa...

Orekongler er flotte saker, de kan brukes til så mye.

Blåbæra er modne her hos oss nå. Blåbær er noe av de beste bæra som fins. Jeg pleier å plukke mye på hytta, men der er de ikke modne før i slutten av juli eller begynnelsen av august.

Min Verden Hanne sa...

Takk :) Heldigvis har jeg penger til hotell :) Så mange kranser du kan lage! Her holder også plommetreet på å velte. Hanne

Tovepia sa...

Herlige bilder;) Trosten forteller elegant hva den spiser;) Imorgen skinner sola igjen, i kveld fyrer jeg på peisen...ha en god kveld!!

Solrosa sa...

Kjøpye masse fint i dag. Skal legge ut bilder i mrra eler fredag! :)

Sol

Magny sa...

åååååå...ssssukk....
nå har eg sittet her og nytt alt det vakre og eventyrlige bare du kan sette sammen...!
motiv sim bare du har,- nostalgisk og trollsk...

kos deg videre i sommeren,- god klem, magny***