Sider

søndag 26. juli 2009

Om alt og ingenting

Lazy days ;D Flott vær å være inne i, kattene trives best inne og...
Deilig med nyvaska hus, vaskehjelpen min har ferie og du så god trim det er å vaske hus selv!
Vurderer å si henne opp men det er da deilig å komme hjem til nyvaska hus og ;)


Er det forresten mulig å si opp sin svigermor som vasker for seg...? Hihi
¨¨
Igår, da jeg gikk for å hente avisa la jeg merke til denne vakre stemora på gårdsplassen.
Jeg plukket den opp og hele rota ble med meg inn.


(Katten Rasmus er den eneste her i huset som gidder se tv for tiden...)
Planta den likegodt i et betongfat med masse småstein og vann så nå nå kan vi nyte den innendørs ;)
Og nå venter noe ståltråd og et kilo prismer på meg!

31 kommentarer:

Trude sa...

God søndag! Fine bilder hos deg i dag, så søt den stemora ble. Dårlig vær er jo kjekt for oss kreative,her er det nok å gjøre. Kanskje vi sees iløpet av uka, håper på en tur ut til Stjørdal jeg:) Nyt dagen

sologbolig sa...

Så nydelige bilder du viser i dag, Gunda, med ved til taket og florlette gardiner. Flott! Nydelig med stemoren i blant alle de fine steinene. Hadde med meg ein del stein fra ferie!! (steingal? Ja!). Noe av det skal ut til campingvogna og resten skal vere her. Det er småregn i dag og eg kjede meg !!! Iallfall litt ! Har noen prosjekt i hodet, må prøve å få realisert noe. Ha ei fin søndag.

Anka sa...

Hei igjen. Gøy å se litt bilder inne hos deg også:) Dekorativt det ble med den stemorsblomsten. Siste feriedagen min... hyl! Kos deg:)

tinemor sa...

Kos deg med ståltrå og prismer.
Her venter pair, saks og lim på meg...
Kost å få se glimt av hjemmet ditt!!!
Nyt dagen
Klem

AnneKa sa...

God søndag! Eg er nå innom deg regelmessig å titter selv om eg ikke alltid får lagt igjen en kommentar. Bruker å dele sykdommen min opp i tre faser: fase 1- klarer å lese og kommentere blogger /fase 2 - lese og titte innom blogger / fase 3: klarer ingen av delene :-) Så da vet eg til enhver tid hvor "frisk" jeg er :-) Er mest i fase 2 men nå har eg en god fase 1:-) Elsker å se alt det morsomme, vakre og fantasifulle du lager av ting som mange andre ikke ser noen verdi i. Ingenting er vel så vakkert som drivved. Bloggen din er virkelig en inspirasjon i ord og bilder, og en koselig plass å være på dager eg ikke kommer meg ut. :-)

Sexy Sadie sa...

For en flott heim. Og kattene er nydelige.

Jannicke sa...

Så flott stue du har!! Tror ikke jeg har sett den i den vinkelen før.. Utrolig fint med all den veden du har stablet opp... ;o)
Har du hvitmalte gulv? Min kjære er veldig medgjørlig når det gjelder fleste av mine oppusningsideer, men hvitmalte gulv får jeg ALDRI sier han.. snufs!! Det er jo så lekkert, men skjønner jo det må være litt upraktisk også???
Bildet av den enslige stemoren var helt herlig!!!
Ha en fin-fin søndag!! klem J.

Josefine sa...

Godt du fikk reddet den søte lille stemoren da !

Så vakre bilder fra stuen din..
Skimter en stilig vedkurv i det fjerne :)

Ha en fin søndag...stor klem

Berit T sa...

Ja det er deilig med nyvasket hus, og du kan da ikke si opp vaskehjelpen...iallefall ikke når det er helt sikkert verdens beste svigermor. Det må være en deilig følelse å komme hjem uten å tenke på å stupe i vaskebøtta.

Og den veggen med ved, den var flott, det er så god varme av vedfyring, lunt og en egen kos.

Hvitmalte gulv var flott, visst det er det??? Jeg beiset hvitt og lakket furugulv i et hus vi leiger ut, og det var skikkelig fint.
Det kunne jeg tenkt å hatt på hytta vår og også i kjelleren i stua der.

Tenk nå kommer sola frem, jeg har lyst å plukke blåbær, kanskje jeg drar ut i skogen med spannet.

Kos deg med ståltråden og prismene. Fikk du nye ideer av bildene jeg sendte deg?

Beate sa...

Du kan få sende svigermor hit å vaske en periode hvis du vil ha trimmen med å vaske selv ;) Så fint du har det! Jeg likte veden fra tak til gulv. Å stemorsblomsten var også flott!!

Maliva`s verden sa...

Se der får vi endelig sett et par glimt fra din stue jo...dette har vi venta på kan du tro...Vi vil se mer...

Min Verden Hanne sa...

Hvor fant du den svigermora? Jeg antar at du tok henne først - eller... kos deg med prismer og tråd. H.

Tovepia sa...

Skulle gjerne hatt en vaskehjelp, jeg også;) Men da skulle jeg ikke ha sagt henne opp;) heldig du som har svigermor til den jobben. Stilig med veden du har inne!! Hjem en tur på bytur....brrrr...her er det kaldt!!

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Så søt den ble oppi der.
Også så flott det er hos deg. Ingen tvil om at her bor en kreativ sjel. Mye personlighet og det liker vi:)
Katter tar livet med ro, og kunne sikkert sett på TV hele tiden. Her har de ikke skjønt det med TV helt, og sitter og glor ut vinduet i stedet.

Ønsker deg en superduper kreativ søndag:)
Klem

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Klart jeg også er interesert i kjøkkenet ditt. Ingen tvil om det:)

ASSA sa...

Så flott en vedstabel du har! Den falt i smak hos herren i huset ;)
Kommentaren var: Det har jeg øska meg lenge jeg! :D
Vaskehjelp er no godt å ha, det finnes da annen trim enn å vaske gulv!?!

Ellers har du det like flott inne som ute!

Ha en flott uke!

Kate sa...

Jeg digger måten du stabler ved på.
Kom likegodt ned til meg å få orden på veden min. Så ordner jeg krukker til deg:)

=Anja sa...

Hallais Gundam
Er det ikke på tide å finjustere vedstabelen foran ovnen???
Genial patent forøvrig:0)
Skal feire bursdagen min ja:0)
Håper du kan komme!?!
Sender detaljer senere:0)

Slutt

MajorogMeg sa...

Nydelige bilder du viser Gunda. Det er vel mere innevær om dagen ja. Bare vi med hund som MÅ ut okke som. Katten koser seg inne, skjønner henne godt:)

Stemora iblant steinene var lekkert.
Ei herlig helg er over, vi har kosa oss godt..
Klem:)

Som mine dager er sa...

Det er så fint inne hos deg Gunda. Rent og ryddig. Si aldri opp svigermor. Og hvis du mot formodning skulle gjøre det, så send henne til meg hvis hun føler seg overflødiggjort. Jeg skal holde henne sysselsatt i lang tid ;-)

Også ser jeg at du har hvite gulv. Jeg ønsker meg hvite gulv, men kan man male gulvmaling rett på parkett da? Hvis så, så begynner jeg i morgen ;-)

Min Verden Hanne sa...

Bare hyggelig du - det er jo synd om man ikke deler de gode erfaringene rundt camping. Kanskje andre skulle bli fristet også ;) Vel, det står lite om at det kun var to netter og at jeg brakk meg ut av teltet, på vei til Ibux - men med et smil om munnen.... God søndag!

Datt sa...

Hihi, er det min katt sin sjelevenn som ligger i bakgrunnen å ser på tv eller...? :)

JULIE K sa...

Du har det jo så flott hjemme du : ) Skulle så gjerne hatt vaskehjelp selv jeg, men det er vel ganske drøyt når jeg bor alene på 90 kvadrat.......men, har jo dyr som roter da : )

Line Cathrin sa...

Deilige bilder.
Må si ate atte ehm vaskehjelp øøøøh HVA ER DET?
Heldiggris. Og så svigermor da. Har hun avskrevet deg som håpløs husmor forlengst eller er hun bare god? Sikkert noe midt i mellom tjihi.=))
For ei helg med bare pissvær vi har hatt. Kjeder meg og gjør alt mellom himmel og jord. Har vært innom x antall prosjekter i løpet av helga, siste var å flette oppheng til lysekrona mi som også har fått ei overhaling. Nåja skal ikke klage. Jeg får jo plutselig gjort så mye inne jo.

Ha en super Søndags kveld.=))

Alvas hjørne sa...

Du tar de nydeligste bilder!
Måtte le litt av den katta som ligger å ser tv,ja det blir ikke mye tv titting her heller,selv ikke med katta:)
Og den stemora var utrolig søt da;)
Kos deg!

Magny sa...

nydeligt!!!

Kerstin sa...

for en flott stue du har... ved kurven din var dekorativ som bare det... og stemorsblomsten du fikk med deg da. søt...
her regner det også.. ikke mye som minner om den deilige sommeren vi hadde i juni....
Klem Kerstin

Kristine sa...

Hei Gunda ;)

Elgfatet er bare helt knall altså, er veldig, veldig fornøyd ja..takket være den supre butikken din!!

Kanskje jeg skal ta med Nelson på mitt neste besøk til deg? så kan du få møte han "in person"! Men da må jeg advare deg, han er litt av en sjarmør! Samboer liker når Nelson er med på shopping og de to må vente utenfor butikkene, mange pene jenter som stopper for å hilse på sjarmøren! Ja, hunden håper jeg selvfølgelig ;)

Ønsker deg en fin-fin start på uka :)

Irene sa...

Hei! Så fint og "pærte" du he det! Kos d utover vøkku!

Ida sa...

Fin stue, Gunda! :)
Liker gardinene dine veldig godt. Også ved"stabelen" der da - veldig flott!
Fortsatt god mandag til deg,
og fin ny uke! :)
Klem.

Landliv sa...

Så lurt da! Nå kan du ha den som inneplante!!