Sider

onsdag 29. juli 2009

Ting du ikke visste...

-Visste du at jeg ikke har gardiner på mitt kjøkken om sommeren og at jeg bruker vegetasjonen utenfor som "skydd"...
-Visste du at jeg har sokkelskuffer på mine underskap og at mine overskap går rett opp i taket av praktiske grunner...
-At alle mine "hvitevarer" er svarte ;)


-Du skjønner nok at jeg har noe nytt og fancy og noe gammelt noe på mitt kjøkken...Kontraster, kontraster ;)
-Visste du at jeg bare elsker kaffe, sterk kaffe og er avhengig...? En dag uten kaffe og jeg surner...
-Kjøkkenet er fra svenske Marbodal og de sokkelskuffene er geniale!!!


-Visste du at det kokken her i huset får mest bestillinger på er spagetti..?
-Vet du at gulvet ikke er hvitmalt men er billig linoleum pga knaking i gulvene da vi flyttet hit. En midlertidig løsning men jeg liker det kjempegodt og blir nok ikke skiftet ut med det første;)
-Og er du egentlig klar over at det faktisk er to kjøkken til i dette huset.....? Er det ikke rart at kokken innimellom går tom for ideer..?

20 kommentarer:

Solrosa sa...

Fantastisk innlegg - igjen, kjære du!! Den lille katten oppe til høyre er nydelig! Er det en knagg? Hvor får man tak i slike? :)
Skulle egentlig innom deg for å spørre hvordan du får lagt inn bilde bak logoen din? Kan du gi meg et tips?

God kveld til deg!

Sol

Linda sa...

Nei det viste jeg faktisk ikke!...
Ikke noe av det, men nå vet jeg.
Sokkelskuffer er kjempesmarte...hmm hvorfor har ikke jeg det...

Nattehilsen fra meg.

Mia sa...

Nei, ikke viste jeg det! Viste ikke heller at dette var en flott blogg jeg godt glipp av med mange flotte innlegg og bilder, men , det veit jeg nå :)

Line Cathrin sa...

HAha! Hærlig innlegg.
Kaffe ja. Tenkte å snike meg inn her nå å be deg pent ta en titt inn på shabbylishious for nå er det på tide med KAFFE! Og så snakker du om at du surner uten kaffe. Passer som fot i hose.
Gikk tom for kaffe i dag og sa til poden hvis du sykler på butikken og panter alle flaskene og kjøper kaffe for meg skal du få det som blir igjen. Snakk om blid guttunge som kom tilbake da. Det ble 68 kroner i pant. Jaja ikke helt etter min plan. Men kaffe har jeg omsider og nå sitter jeg å lurer på hvordan han klarte å få med seg alle tomflaskene på sykkelen.
Nuvel. Du er innbudentil kaffe i drivhuset når det enn måtte passe fruen.
Forresten sånne sokkelskuffer vakke dummen.

Maja sa...

Herlig innlegg!
Sokkel-skuffer er jo helt genialt, hvis jeg en gang skal ha nytt kjøkken så skal jeg ha sokkel- skuffer!!
Mer en et kjøkken altså....?
Ja da er det ikke rat kokken kanskje blir litt forvirret og går tom for idèer;)
Natta fra Maja

Josefine sa...

Artig...nei dette var nytt for meg..hi.hi

Så tøffe bilder fra ditt kjøkken!
Jeg har også sorte hvitevarer...stilig det:)

Og pasta er jo bare nam da...

Tidlig morgen dette,..men jeg er et A pluss menneske. Så her sitter jeg da...med durgende sort og sterk kaffe:) Ha en fin dag

Anne sa...

3 kjøkken?????? :-0 jøss, da hadde jeg vært innlagt jeg Gunda..., som bare har ett på størrelse med et frimerke fra Redningsselskapet...

Du vet jo, ikke særlig til å sjonglere med visper og sleiver, koser meg nok mer med vater og borr desverre....

Stilig da!!

Kerstin sa...

Niks ...jeg visste ikke, men nå gjør jeg det.. 3 kjøkken.... alle i drift eller???
Sokkelskuffer var kjempesmart da...
her er det bare te som gjelder...

herlige bilder og et supert innlegg...

O=)

sologbolig sa...

Nei det visste eg ikkje !! Og det kjøkkenet ditt ser stilig ut.
Nå er eg drittlei. Nå drar eg til Spania ! Her holder man på å drukne! Snakkes når eg komme tilbake. Klem !!

Dagny- Heim sa...

Nei, dette visste eg ikkje :-) Jau, litt av det har eg nok fått med meg, men slett ikkje alt.
Interessant :-)

Alvas hjørne sa...

Så genialt kjøkken fruen har!
Smart med de sokkelskuffene:)
Og som alltid flotte bilder!!
Kos deg!!

Randi sa...

Ett befriende og herlig innlegg fra deg.....igjen:-)
Har vær innom deg...på bloggen..mange ganger, men tiden strekker ikke til til å kommentere...ikke har jeg energi til å blogge, ikke til å gå tur...bare det aller nødvendigste. Jeg har iallefall funnet at jeg ikke kan jobbe 150% stilling...hihihI..men 3 uker går jo fort.

Nå har jeg 2 vakter igjen før jeg kan roe ned.Håper bare at angsten for svineinnfluensaen ska dempe seg så fort vi har kommet oss avgårde.:-)

Har tatt masse bilder så jeg skal lage ett par blogginlegg..håper jeg..men blir vel ikke før i morgen.

Hva er sokkeskuffer?...får vi se dem?:-))

Klme fra meg

anneskreative sa...

Hei du,,,nei det viste jeg ikke,
Men jeg vet at du har plukket kledning fra et gammelt hus og kledd om kjellerstua di,,,,,Just det fortalte jeg en venninne om en dag,,,,at jeg kjente ei som hadde gjort det,,,,og hun spurte hvem det var,,,,da måtte jeg jo innrømma at det var ei jeg kjente fra bloggen,,,,Hun så litt rart på meg og sa,,,,,syntes du sa det var ei du kjente.
Måtte smile ,,,men det er jo merkelig dette med blogging,,,,vi "kjenner" hverandre jo,,,,ikke sant.
ha en fin dag.
Klem Anne

Miamor sa...

...der er du ja....mye nytt hos deg..har ikke vært her på leeenge...måtte til mcdonalds for å legge ut innlegg da jeg var i Frankrike..ikke stedet å sitte å kose seg og lese blogger..men du..nytt navn på bloggen også....herlig...og jeg er spent på et kilo prismer og ståltråd..kommer kanksje innom i neste uke..trøndelag ser du..mmm....regna fra seg til da...klem

Jannicke sa...

3 kjøkken?? Det må være rekord ;o).
Bruker du alle eller har du utleieleiligheter?
De sokkelskuffene var geniale. Slike skulle jeg gjerne ha. Får liksom aldri nok skuffer og skap.
Aldri sett den løsningen før...

Kaffikjerring altså??
Jeg drikker ikke kaffi. Elsker lukten av kaffi, har prøvd i alle smaksvarianter.. men liker det bare ikke.
Elsker te derimot:o)
Ps : Du bør prøve den paien, bytt ut ripsen med bær eller frukter du kan spise.
Klem J.

Kate sa...

Kjøkkenet ditt er flott.
Du er et geni Gunda---jeg har vist sagt det før, så da må det være sant.
Klemz Kate

Haust sa...

Eg likar meg i kjøkkenet ditt! Det ser ut til å vere fullt av god atmosfære!

AnneKa sa...

Dette var et kjekt innslag.Du burde lage en utfordring av det og sende videre "Ti ting dere ikke vet om meg" til andre. Bedre ide det enn ti positive ting om meg selv. Bildne dine pirrer den nyskjerrige delen i meg og eg får lyst å se mer.

kari - carpe diem sa...

Vi kjøpte også svarte-hvite-varer da vi pusset opp for 2år siden. jeg synes det ble nydelig mot hvit innredning. sokkelskuffer var rett og slett genialt. maksimal utnytting av plass.

Villmarkstausa sa...

Hei

Så ut som du hadde et flott, orginalt hyggelig kjøkken;-)