Sider

mandag 6. juli 2009

Vakre sommer !

Finnes det noe vakrere enn å ta seg entur langs en landevei en sommerdag.
Motiver finner en jo overalt her i vakre norge ;)
Etter entur borte er det så deilig komme hjem og oppleve den grønne, friske, norske naturen !
Drikke vann rett fra springen ;) Og plukke markblomster ! ! !


Etter masse om og men fikk jeg med gutta på dagens tur mot at de skulle få noe godt når de kom hjem.... Vel, milkshake er en sikker vinner her!
Sugerør hadde vi da ikke men hva har man en urtehage for..?
Jovisst, de tykke stilkene til gressløkens blomster fungerte greit som sugerør de ;)

Og så er det bare å finne seg en blomst til Moseplassens markblomst konkurranse ;D
Bli med du og da vel !!!

18 kommentarer:

Randi sa...

Ja vi skal også to uker ved middelhavet i starten på August...det er ferie det :-)

Og ja det er utrolig godt å komme hjem til alt det vante. Lurer på om det makte gressløk av milkshaken jeg :-))
Fine sommerlige bilder med sommerstemning.
Klem

MajorogMeg sa...

Her har jeg gått glipp av masse flotte innlegg og bilder..bloggtørke i go`været sjøh.. Herlige sommerbilder Gunda og milksheik er godt ja:)

Meg ved Middelhavet? Der ser du vel neppe denne dama men hyggelig at jeg fikk en tanke da! Meg finner du på hyta vettu..og med denne tempen er det som å være ved middelhavet:) Bortsett fra at jeg får havluft inn fjorden på kveldstid, da faller tempen fra 20 tallet til 10 gr på 1 2 3...men hva gjør vel det:)
Kos deg og klem fra meg:)

Tulip sa...

Nydelige turbilder. Så vakkert med kuene bak blomsterenga!

Lur ide med å lage sugerør av gressløkblomstene! Kreativt!

Kos deg:)

tinemor sa...

Skjønne bilder.
Ja, vi har flotte dager nå.
Koser oss vi å
Klem

Tonerose sa...

DET så deilig ut det! Utrolig delikat!! mmm, fikk lyst på milkshake ja.. :o)

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Nydelig - minner meg om Meråker, og det er jo ikke så langt ifra, heller:) Borte bra, men hjemme best, heter det - og det er bra sant! Kos deg videre med sommeren, Gunda** KLÆM!

Tovepia sa...

Ja, vi har det flott her hjemme, selv om en tur til Middelhavet ikke hadde vært å forakte;) Men akkurat no vil æ vær hjæm;) Sola skal jo skinne enda noen dager, så vi har det på topp! Flotte bilder fra din tur med en happy ending;) Kos deg videre!

Min Verden Hanne sa...

Så herlig tur. Milkshake er jo alltid bra i varmen. Bildet av kua var helt herlig. Ønsker deg god sommer og mange slike turer. Det er gøy å gjøre noe annet enn bare å tusle i hagen (male huset f.eks. - som vi skal ;)) hehe! Hanne

Evami sa...

Så flotte bilder fra vår flotte natur:) Milkshake ja,det er godt det,og så morsomt med gressløksugerør.Kan tenke meg at det satte en ekstra spiss på smaken:) godt å komme hjem fra ferie til sånt godt vær:) Håper dte varer:) Klem Eva

Juni sa...

Herlige bilder fra god norsk natur.
Det finnes vel knapt noe vakrere enn en grøftekant med masse markblomster?

Anne-Berit sa...

Herlige og vakre sommerbilder.Visst bor vi i et vakkert land,og hvem trenger syden med de temperaturene vi har hatt de siste ukene,ikke jeg ihvertfall.Men det er godt både å reise bort fra det vante,og å komme tilbake til det igjen etter ei stund.
Ha en fortsatt fin sommer.Klem fra Anne-Berit.

Linda sa...

Hei hei.
Må si jeg fikk meg en liten latter av innlegget under her.
Billig i drift du da ;O)
Ikke storforlangende nei!
Mannen din kjenner deg nok veldig godt ja!
Bjørkefjøla eller fuglebadet var flott!
Helt enig med deg...gull og diamanter har jeg dårlig med.
Det finnes så mye flott og uekte bling blink, og da går det jo ann å skifte innimellom.
Det er koselig å få med seg sine ut på tur.
Jeg og min mann er ute å går tur sammen flere ganger i uken.
Det er å dyrke kjærleiken det vet du å sette av tid til slikt ;O)
Grseeløk til sugerør, den var ny for meg, artig.

Klem Linda

Guro sa...

For noen fantastiske, nydelige sommerbilder! Jeg blir i så godt humør av å se på dem :) Og jeg får veldig lyst på milkshake...

-God tur sørover! Jeg skal som vanlig farte til langt nord for polarsirkelen i sommer, jeg - hver sin smak ;)

anneskreative sa...

Koselige naturbilder du har tatt,,,,de gir inntrykk av en deilig dag,
Så du la merke til kransen min,,,,det er en pilkrans jeg har pyntet med sleiver,,,,et spann og kjøkkenredskaper min datter hadde i dukkekroken sin da hun var liten.
Men tager hav men haver,,,ikke sant.
Kos deg i trøndersommeren.
Klem Anne

Line Cathrin sa...

En absolutt deilig dag ser det ut til på bildene dine. Vakre bilder.=)
Tid til en kaffe kopp her en dag?

Kardemomme sa...

Heisann Gunda :)) Dette var sommerlige bilder med stor S.
Det er jo sånn man drømmer om at sommeren skal bli i de mørke vintermånedene når man går rundt helt forhutlet! Markblomster og kuer på eng er virkelig moderlandet i sommerskrud! Det ser ut som om dere bor på det mest fantastiske sted. Diamanter og gull er ikke noe for meg heller! Vil mye heller ha trerøtter og bjørkefat jeg også! Fatet var kjempemorsomt! Ser det for meg fyllt opp med nystekte kanelboller mmm!!
Har scrollet nedover og sett på alle de fine bildene dine!
Du har virkelig fått dreisen på loffersløyd!!
På bildet av deg selv fra 60-tallet måtte jeg smile! jeg hadde helt maken kurvvogn med røde trehjul på og det finnes bilder av meg med min vogn også :)
Ha en fin sommer videre Gunda! Klemmer fra Kardemomme :))

Marias skriblerier sa...

Herrrrrrrrrrrrlige sommerbilder!! Nå er det regn her i Asker, men jeg VET at solen kommer tilbake, for det har jeg bestilt! ;)

Ida sa...

Sommerlig idyll på sitt aller beste.
Digger bildet av kua der.
Veldig fint! :)